Cea mai ușoară rețetă de chec pufos


  Sunt pasionată de prepararea prăjiturilor rapide, cu blaturi pufoase, creme simple dar ce păstrează nota tradițională a deserturilor din copilărie. Mama mea, deși gătește bine, întotdeauna a făcut un chec oribil. Poate că o să râdeți, dar mă simțeam tare fericită când bătrânele de pe stradă împărțeau pachete de zilele morților și găseam în ele felii de chec de vis, pufoase și pudrate cu zahăr. Cum bunica mea este una dintre femeile de bază ale bisericii și nu ratează nicio ocazie de a face pomană, tot timpul la poartă se face schimb de pachete. Am observat că e deja o obișnuință să nu împarți decât celui care-ți dă alt pachet în schimb, în loc să dai celor care poate n-au ce pune pe masă. Pe mine treaba asta cu pomenile mă depășește, așa că mă întorc la chec.

   De câțiva ani caut o rețetă ideală, care să-mi iasă/crească de fieare dată și pe care s-o pot transforma și-n pandișpan cu cacao. Am testat....prea multe rețete de pe forumul culinar.ro! Unele mi-au ieșit ok, dar nimic mai mult. Niciuna nu era rețeta aia perfectă pe are eu o căutam. Având o poftă nestăpânită de chec cu căpșuni, am ajuns pe blogul DulceȘiBun, de unde m-am pricopsit cu cea mai simplă rețetă posibilă. Am testat-o de peste 10 ori, căci mănânc chec aproape zilnic de când am pus-o prima oară în practică.



   Ingredientele necesare pentru două checuri ca cel de mai sus (în formă mare) sunt:
6 oua
2 cani zahar
1 cana lapte
1 cana ulei
3 cani faina
1 plic praf copt (10g)
 fructe proaspete sau din compot


   Eu am simplifiat procedeul de preparare, îmi ia în jur de 5 minute până bag checurile la cuptor. Fiți atente cum fac! Bat albușurile 2 minute cu mixerul, apoi pun gălbenușurile și zahărul desupra lor și le mai bat 1 minut. După, torn ce-a mai rămas peste și mai mixez 1 minut. Tai repede căpșunile, toc-toc! le dau prin făină și le-azvârl deasupra aluatului pus în tavă. Coc 30-40 minute până ce checul devine maroniu deasupra. Îl scot, îl presar cu zahăr pudră și asta-i tot!



  În poza de mai sus l-am făcut într-o formă rotundă mare (de unică folosință, se găsește la magazinele de tip 38, costă 1 leu bucata). Fiind ditamai uriașul, l-am lăsat mai mult pe foc și s-a ars puțin pe fund, dar măcar partea arsă a rămas lipită de folia de aluminiu. Așa că mai bine rămâneți la varianta împărțirii aluatului în 2 tăvi medii ori 3 mai micuțe.



   L-am făcut și pandișpan, ce credeați voi! Am împărțit compoziția în două și-ntr-o jumătate am adăugat 3 linguri rase de cacao pudră și 3 linguri de lapte. Puteți pune mai puțină cacao, dar mie-mi place gustul său intens.

  Am folosit și tăvi clasice, căci n-am avut decât 3 de unică folosință. Nu le-am uns ori tapetat cu nimic, iar rezultatele au fost aceleași.
  Din punctul meu de vedere nu există desert copt mai simplu și mai reușit. Rețeta aparține bunicii deținătoarei blogului DulceȘiBun, așa că mă grăbesc să afirm că am descoperit rețeta perfectă, cea tradițională, a checului pufos și gustos.



Comentarii

bydee-make-up a spus…
Yummy.
O sa incerc si eu reteta. :)
Pupici
Simona Tucu a spus…
Foarte fain arata, Aurora, si eu am cautat mult timp reteta perfecta, am gasit pana la urma una cu 7 oua si cu tot cu spalatul de vase imi ia 15 minute.
Nu m-am gandit la treaba cu tavile de unica folosinta insa, merci de pont! :)
Chiar arata delicios! :P
Deea a spus…
Buuuuun, acum ma apuc de facut chec! Mi-ai facut asa o poftaaa! :)
Anonim a spus…
eu pun 3 oua, juma cana lapte, juma cana ulei (mi se pare prea gretos daca pun mai mult) si mac...mult mac :)
Gina Cristiana a spus…
Iubesc checul insa ca si tine nu am gasit reteta perfecta pentru unul pufos si gustos. O sa il incerc chiar azi pentru ca am cules capsunele din gradina. Chiar ma gandeam la o reteta cu capsuni. O sa iti spun cum mi-a iesit.
Dana a spus…
Yum-yum! trebuie sa fie foarte gustos! O sa fac si eu, multumim! Pofta mare! :)
Claudia's Choice a spus…
Si chiar azi ziceam eu ca o sa fac zilele astea un chec. Acum chiar ca m-ai motivat :)
Unknown a spus…
Si mie imi place mult checul si pot sa spun ca imi iese destul de bine. Poate intr-o zi incerc si reteta aceasta!
Unknown a spus…
minunat! delicios :) deja salivez
Carmen Tobias a spus…
Seamana tare cu ce facea bunica, doamne ce bunatate! :) Musai sa cer reteta ei sa vad de-i asemanatoare si la ingrediente :)
Diana Tudor a spus…
Of, Aurora, ai mila si de noi, pofticioasele! Eu de 3 zile vreau sa fac o tarta cu crema de lamaie si bezea si tot o aman, acum pun si checul tau pe lista...
Unknown a spus…
Vaaaai mi-ai facut o pofta de chec:)) Cand eram mica nu-mi placea deloc pentru ca mi se oprea in gat sau punea mama prea mult praf de copt si avea un gust ciudat:))
O sa-l incerc si eu cat de curand!Te pup
Cherry Queen a spus…
mmmm.. mi-ai facut pofta de chec.... :X
cred ca o sa fac si eu zilele acestea.. ca prea pare simpla reteta ta.. :D
pupici!
bambina a spus…
Yummy! Arata asa de bine! :X Si eu am o slabiciune pentru checurile pufoase. Matusa mea are o reteta foarte buna, dar e mult de lucrat la el, e cu multe albusuri si trebuie sa stai sa le incorporezi incet ca sa ramana pufos..
Anonim a spus…
Waaa, varianta cu cacao trebuie incercata cu prima ocazie ! Arata delicios tot ce ai facut tu, Aurora.

Te pup,
Maria:*
Dana M a spus…
Arata delicios! Mereu mi-a placut checul pentru ca e un desert rapid de facut, de complexitate mica si prieten cu portofelul. Am sa incerc si eu pe weekend, caci tot mi-am cumparat o tava care sta degeaba :)
Adina Aruştei a spus…
1 cana de ulei .. imi ridica blana de pe mine :|
vreau sa fac si eu chec azi, sa vedem ce reteta aleg :)
Maria a spus…
Cred ca iese pufos datorita laptelui, eu de obicei fac un chec asemanator, fara lapte insa, cand am musafiri neastepati si trebuie sa pregatesc ceva rapid....
Lorena's blog a spus…
Ce delicios!
Mi-ai facut pofta! Acum ma pun sa fac si eu :*
Anca a spus…
Arata foarte bine si este atat de simpla. O sa si aplic metoda ta de a nu mai bate ouale separat. Multumesc, revin cu feedback.
Mihaela Pojogu a spus…
Arata bine :)
Si reteta pe care am facut-o eu la tarta cu zmeura e usoara, chiar fara lapte. Dupa ea am reust sa fac blatul de tort fara sa se mai lase cum o pateam de obicei. :D
Anonim a spus…
Buna Aurora! A facut si eu checul exact dupa reteta ta ieri si a iesit foarte foarte bun, insa s-a copt foarte greu, ca o ora la 180 grade. a tot verificat si era crud in partea de jos. An respectat reteta ta , doar ca an facut sub forna de chec, cu cacao, astfel ca au iesit trei tavi destul de lungi, gen tava de cozonac, conpozitia pana la junatate! Oare de ce s-a copt atat de greu? Conpozitia ea a iesit destul de subtire desi an pus exat la fel ingredientele si cantitatile! Tu spuneai ca in jur de 30 nin. :) scuze ca an scris un pic agranat folosind N IN LOC DE ..., INSA tasta aceea nu nerge pt ca a stricat-o baietelul neu! Weekend placut! Iulia
Toma Aurora a spus…
Bună, Iulia!

Nu-i nicio problemă legată de lipsa „m”-ului, am înțeles mesajul tău.
Eu am un cuptor pe gaz, cel de la aragaz, și-l dau la maxim când coc prăjituri. Așadar, este posibil ca temperatura să fie foarte ridicată, n-o pot estima.
Eu de obicei bag toate tăvile deodată la copt și-n 30 de minute sunt toate gata, mai puțin cea pe care o pun în spatele cuptorului, pe care o las 5 minute în plus (căci cuptorul coace mai greu în spate, cred că intră aer pe undeva). Mă bucur că măcar ți-a ieșit bun și-mi pare rău pentru timpul îndelungat de coacere. :(
Toma Aurora a spus…
Și-am uitat să precizez că înainte de a băga tăvile, las cuptorul la încins preț de 10 minute. Așa procedez de obicei, indiferent de ce coc. :)
Anca a spus…
Am facut si eu sub forma de prajitura cu caise. Trebuie sa spun ca nu este un pandispan banal, ci unul extrem de fin si gustos. Nu este cleios, dar nici inecacios. Eu am incercat multe variante de pandispan, cu unt sau ulei sau fara grasime, dar aceasta varianta este delicioasa. Multumesc pt reteta!
Anonim a spus…
Aurora, la fel las si eu cuptorul la incins de fiecare data, da, cred ca ai copt la o teperatura ult ai are, la nine naxinun este 250 grade, iar eu an copt la 170-180, de aici tipul ai indelungat..Duninica frunoasa! Iulia
Chec pufos? a spus…
Ori e chec pufos ori e pandispan cu fructe :) + ca ar trebuii sa incerci si fara praf de copt, creste la fel de frumos
Toma Aurora a spus…
Ideea era că poate fi folosită rețeta de bază și pentru pandișpan dar și pentru chec (checul contine fructe, pandispanul nu). Varianta cu fructe e un chec pufos, cealaltă (doar cu cacao) este un pandișpan căci aluatul rămâne mai aerat neavând niciun alt adaos suplimentar.
mirela a spus…
Uite, acum stau cu toate ingredientele pe masă și mă pregătesc să prepar bunătatea! Mulțumesc frumos pentru prezentarea impecabilă și pentru cât de poftă mi-ai făcut! :)
Toma Aurora a spus…
Mirela, mult spor iți urez și poftă bună! :D
aurelia a spus…
eu l-am facut si a iesit de prima data. foarte bun o reteta excelenta cu care nu ai cum sa dai gres.
multumesc pentru ca ne-ai oferito si noua :)
Toma Aurora a spus…
Aurelia, pentru puțin. Eu doar am dat-o mai departe :D. Abia aștept să se facă zmeura, căpșunile, cireșele să-l fac iar și-n varianta cu fructe!
Anonim a spus…
Excelenta reteta. Niciodata nu am reusit un chec atat de bun si simplu. Am facut doar o mica modificare, am pus o jumatate cana unt topit si o jumatate cana ulei. Apoi am pus nuca macinata si ciocolata deasupra. Multumim mult pt reteta.
Unknown a spus…
eu am fäcut un singur chec cu cacao, cu jumate din toate cantitätile,exact dupä retetä si a iesit minunat.perfect ! Foarte pufos, intradevar ! deci o retetä f.f.f. usoarä si f.f. bunä !! felicitäri si multumiri pt.retetä !
Unknown a spus…
l-am fäcut si eu.a iesit minunat, foarte pufos.felicitäri
Andreea Chi a spus…
Arata savuros! Eu stiu o alta reteta cu care iese la fel de pufos <3.
Abia astept sa o incerc pe a ta,
A mea contine 6 oua, 12 linguri zahar si 12 faina, 6 ulei si diverse mirodenii, daca bati albusurile spuma nu prea ai nevoie de praf de copt.
Anonim a spus…
Foarte simplu de facut si gustos
Unknown a spus…
Am gasit reteta ta dintr-o prostie...citindu-ti blogul pentru recomandarile de cosmetice si vreau sa spun ca am incercat-o. Eu am injumatatit reteta, adica am impartit ingredientele in 2 pentru ca sunt doar eu si mi se parea prea mare prajitura facuta cu 6 oua....
Multumesc de reteta, arata delicios si chiar este delicioasa.
Toma Aurora a spus…
Bună! Când am scris reţeta nu mă gândeam că o să fie una dintre cele mai populare. Mă bucur foarte tare că ţi-a ieşit, eu pregătesc în continuare checul acesta, săptămânal. De mult timp doream să găsesc reţeta perfectă, iar după ce am găsit-o am decis să o dau mai departe, prin intermediul blogului.
Anonim a spus…
foarte bun am ramas dependenta de el .Adelia
Unknown a spus…
foarte pufos si gustos din prima sa primit multumim frumos