1. Sarjevo, mon amour
Un film concentrat in jurul vietii unei fetite de 12 ani din spatiul ex-iugoslav, a carei mama face eforturi sporite pentru a face rost de bani pentru o excursie scolara. Drama fetei incepe in momentul in care descopera ca tatal ei nu era un erou mort in razboi, ci un violator dintr-un lagar de concentrare. O ecranizare ambitioasa, gri, despre saracia si mizeria din acest colt de lume traumatizat de razboi.
2.Calvarul
Un film psihologic despre un barbat care se trezeste intr-o padure, in mijlocul unei comunitati de barbati care il trateaza ca pe o femeie. Batut, crucificat, criticat, el traieste drama universului masculinizat la maxim. Foarte violent, sadic, acest film intotdeauna mi-a lasat impresia ca orice greutate as intampina nu as putea ajunge la un asemenea grad de suferinta. Este unul dintre cele mai originale filme belgine si va recomand sa il vizionati ( eu l-am vazut pe TVR Cultural, online nu l-am gasit nicaieri).
3.Lila dit ca
Am vazut acest film de doua ori in aceeasi luna. Este o poveste din viata unei fete care isi creaza imaginea unei experte sexuale si straneste invidia tuturor tinerilor din saracul cartier in care locuieste. Acestia se simt intimidati de frumoasa blonda si hotarasc sa o pedepseasca pentru comportamntul ei sfidator, violand-o. Prietenul ei apropiat, Chimo afla cu stupoare ca tot ceea ce Lila le povestea erau doar detalii din reviste si carti deocheate. Un film cu o incarcatura emotionala speciala, caracteristica dramelor frantuzesti!
4.Tokyo!
Tokyo este un SF fara lupte intre civilizatii si masinarii impresionante. Este un film despre o lume in care totul este globalizat si uniform. Ordinea, disciplina, albul, domneste peste acest univers plictisitor si lipsit de spirit. Un film creat de trei regizori-monstri, care au devorat rand pe rand toate marile premii internationale (cu exceptia Oscarului). L-am vazut tot pe TVR Cultural, intr-o editie dedicata filmelor de deschidere de la Cannes.
5. Orele
Unul din putinele filme marca Hollywood care mi-au ramas intiparite in minte. Avand avantajul unor interpretari de exceptie : Laura Brown, Meryl Steep, Nicole Kidman si un scenarist foarte puternic la baza, este imposibil sa nu iti placa!
6.Cigarette Burns
Un film de exceptie din seria Masters of Horror. Cei care au vazut intreaga serie au observat ca nu au nimic in comun cu filmele clasice de groaza. Spaima provocata provine din profilul personajelor, din unicitatea modului lor de viata, din dorinta regizorilor de a crea altceva. Cigarette Burns are la baza povestea unui inger caruia i s-au rupt aripile. Drama lui aduce sfarsitul celor care ii vizioneaza povestea, inregistrata pe o banda de film. Un film controversat, care pe multi i-a adus in pragul nebuniei. De aceea va sfatuiesc sa nu il vizionati singuri!
7.Parfumul
Un film realizat dupa celebrul roman al lui Patrick Suskind. Va marturisesc sincer ca aceasta ecranizare bate cartea! Apogeul este atins in momentul scenei eliberarii parfumui din flacon, in care am asistat la o scena pictata parca de Cagnacci, in care nudurile perfecte nu expria altceva decat sensualitate si desfatare deplina.
8. Acolo unde-i verde si frumos
O comedie SF frantuzeasca, pe care am vazut-o prima data cand aveam 9-10 ani. Nu ai retin exact toate detaliile, dar imi amintesc ca la vremea respectiva m-a amuzat copios, de aceea nu o pot lasa in afara topului.
9.Frumoasa vanzatoare de betel
Unul dintre cele mai frumoase filme premiate la Berlin, printre putinele productii asiatice distinse cu acest premiu. O poveste clasica de dragoste, complicata din cauza neajunsurilor si a greselilor tineretii.
10.Fisura
Cunoscut si ca Ruptura. Imi place din cauza lui Hopkins. Toate filmele in care a jucat i-au placut, dar in acesta m-am putut bucura mai mult de calmul vocii sale si de privirea sa profunda, care l-a facut celebru. Memorabila este replica: " No, I used to candle eggs at his farm. Do you know what that is? You hold an egg up to the light of a candle and you look for imperfections. The first time I did it he told me to put all the eggs that were cracked or flawed into a bucket for the bakery. And he came back an hour later, and there were 300 eggs in the bakery bucket. He asked me what the hell I was doing. I found a flaw in every single one of them - you know, thin places in the shell; fine, hairline cracks. You look closely enough, you'll find that everything has a weak spot where it can break, sooner or later.'
Nimic nu este perfect, oriunde exista o fisura!
Dau acest tag mai departe catre:
Alina lui Brumarel
Simona Vintage Look
Li
Ionny
Ginutza Ladybird
Descude
Marra
Meg
Diary og a beauty addict
It's Friday Somewhere
Si tuturor celor care vor sa il completeze!
Comentarii
Hopkins este unul din actorii mei preferati.
:*
do you dare stay out? do you dare go in?
how much can you loose? how much can you win?
and if you go in should you turn left or right..
or right-and-three-quarters? or, maybe, not quite?
you can get so confused that you'll start in to race
down long wiggles roads at a break-necking pace
and grind on for miles accross weirdish wild space,
headed, I fear, towards a most useless place..
the waiting place, for people just waiting.. waiting for a train to go or for a bus to come,
or a plane to go, or the mail to come, or the rain to go, or the phone to ring, or the snow to snow.. or waiting around for a yes, or a no, or a string of pearls, or a pair of pants, or a wig with curls, or another chance..
te puuup
Singurul pe care l-am vazut (din lista) a fost Parfumul, am citit si cartea, in ordinea corecta, si sunt de acord cu tine, filmul este mai bun.
Calvarul ar fi al doilea, pe care imi doresc sa il vad.
Multumesc frumos, chiar trebuie sa ma gandesc la tag-ul asta, stiu sigur filmul preferat, insa primele 10, hmm...va trebui sa ma gandesc bine! :)
Pupici!
Am vizionat doua doua dintre aceste filme: Sarajevo, mon amour - m-a impresionat puternic si Parfumul (la acesta si eu si sotul meu am conchis ca tot cartea e mai grozava, insa stim ca e doar o chestiune de perceptie, de cum trece fiecare prin prisma proprie!)...
Black swan ai vazut?:)
Pupici!
Si eu m-am hotarat cu greu cum va arata topul si un film a ramas pe dinafara (Dead Note- era gen anime, asa ca l-am exclus ). Astept sa vad si lista ta atunc cand va fi gata.
Am vazut Black Swan si mi-a placut. L-am urmarit inaintea lui King's Speach si trebuie sa marturisesc ca acesta din urma a fost mai pe gustul meu. Dar amandoua merita premiile castigate!
M-ai facut curioasa si trebuie sa le vad si eu pe cele din lista ta,singurul pe care l-am vazut si mi-a si placut extrem de mult este Parfumul.
Pupici,impresionanta postare,felicitari!
Trimiteți un comentariu