Ulei de cocos pentru păr



   Mă înțelegeam foarte bine cu uleiul de cocos în trecut. Nici nu știu de ce am renunțat la folosirea lui, însă motivul pe care eu îl iau în calcul este faptul că ultimul ulei utilizat, fără parfum și foarte accesibil ca preț, nu a dat rezultatele pe care le obțineam în mod normal cu acest ingredient natural. Deși am încercat mai multe banduri de ulei de cocos, a fost pentru prima oară când am observat o diferență clară de calitate în ceea ce privește uzul extern. Respectivul ulei  este cel din fotografia de mai jos:



    Pentru păr nu a funcționat deloc, mi-l lăsa uleios comparativ cu alte uleieuri de cocos, însă a funcționat excelent ca și demachiant. V-am mai zis, pentru mine nu există produs demachiant mai bun decât uleiul de cocos. Îl topesc- pun recipientul în apă caldă pentru câteva minute- apoi torn o cantitate foarte mică pe o dischetă demachiantă și-mi curăț rimelul, fardul și fondul de ten. Apoi folosesc un gel de curățare. Uleiul de cocos îndepărtează incluiv machiajul rezistent la transfer, dar și pe cel waterproof.



   Și pentru că mi-am dorit să încep din nou să-l folosesc și pentru păr, am mers la plafar să-mi cumpăr un sortiment mai scump. L-am găsit cel de la Solaris, un ulei de cocos de calitate extra, despre care v-am vorbit mai demult pe blog. Este un ulei bio, parfumat, presat la rece. Parfumul este cel natural, nu este obținut prin adăugarea de arome. Eu iubesc mirosul de cocos, mi se pare absolut delicios.
   Pe eticheta de pe spatele borcănelului se recomandă ca acest ulei să fie folosit atât pentru uz intern cât și pentru îngrijirea părului, tratarea mătreții, dar și pentru îngrijirea pielii. Eu nu tolorez foarte bine uleiul pe pielea corpului, așa că nu mă declar un fan la acest capitol. Însă pentru păr, îl ador!
   Cum îl folosesc? Topesc uleiul prin aceeași metodă descrisă mai sus (pun flaconul într-un vas cu apă caldă), apoi îl aplic cu generozitate pe lungimea părului, dar și pe scalp. Nu știu să vă spun cantitatea exactă folosită pentru o singură aplicare, însă un recipient de 200 ml de ulei de cocos îmi este suficientă pentru o singură lună, adică pentru 8 aplicări. Uleiul îl folosesc de două ori pe săptămână și îl aplic fie de seara, pentru a-l lăsa să acționeze până dimineața, fie cu 2-3 ore înainte de a-mi spăla părul. Când îl folosesc seara, acopăr părul cu o cască de plastic pentru păr, pentru a nu murdări perna. 
   Pentru a-l clăti din păr, șamponez o singură dată, însă în unele cazuri mi s-a întâmplat ca părul să rămână mai uleios și să fie nevoie să-l mai spăl încă o dată. Însă cu uleiul de la Solaris nu am pățit acest lucru și a fost suficient să șamponez o singură dată. Pecizez că șamponarea e de durată mai lungă, în sensul că-mi masez părul cu șampon timp de 5 minute pentru a-l degresa cum trebuie. După șamponare aplic balsam și asta e tot. Mască de păr nu mai folosesc, consider că uleiul de cocos e un fel de mască super hidratantă.
   Ce observ la păr după clătire? Că devine mai lucios, foarte ușor de descurcat și capătă și o formă mai frumoasă. Lucru esențial pentru mine în această perioadă în care am renunțat la aparatele de coafat.
   Multe persoane folosesc uleiul de cocos și pe post de balsam leave-in , aplicând pe părul umed o cantitate mică de ulei, în zona vârfurilor. Eu nu m-am împăcat bine cu această tehnică. Având părul moale, vârfurile au rămas uleioase. Însă pe un fir de păr mai tare sau mai uscat, cu siguranță uleiul de cocos se comportă diferit ca și produs de tip leave-in. Depinde așadar și de tipul de păr al fiecăruia dintre noi.

   Uleiul de cocos Solaris poate fi cumpărat din anumite magazine cu produse bio sau online, de pe Vegis (click aici).

Comentarii

Georgiana a spus…
Chiar mi-ai facut pofta de o masca de par cu uleiuri! Si eu am renuntat in ultimele luni sa aplic uleiuri, de lene as spune, insa e un obicei pe care am de gand sa-l reiau.
Multumim pentru recomandari!
Deena a spus…
Uleiul de cocos Solaris e la loc de cinste la mine in casa. Il folosesc si eu in par, pe ten, uneori il folosesc si ca "lotiune de corp". Mai nou am inceput sa mananc cu spor din el. Cate o lingurita in fulgii de ovaz dimineata face bine si da si gust mniami.
MoGio a spus…
Eu iau o lingurita in fiecare zi pe stomacul gol :) L-am incercat si pe par , dar nu am insistat , asa ca nu am o parere formata.
Cherry Queen a spus…
nu am folosit pana acum uleiul de cocos dar iti spun sincer ca m-ai convins sa il caut. Sper sa reusesc sa il achizitionez cat mai rapid pentru ca imi place sa imi ingrijesc parul si sa il rasfat cu diverse uleiuri. :D
puup!
Citesc articolul tau in timp ce am ulei de cocos in par, l-am pus aseara si o sa-mi spal parul mai tarziu, ca sa beneficieze cat mai mult de masca hidratanta.
Adriana mata a spus…
Il recomand si pe cel recent aparut la apimond,doar ca are120 g la20 lei.
Toma Aurora a spus…
Georgiana, nici eu n-am înțeles de ce-am renunțat. Însă acum că m-am apucat iar, parcă mi l-aș pune tot timpul pe păr :D.
Toma Aurora a spus…
Deena, ia să mănânc și eu! Că tot îmi place nuca de cocos. E imposibil să nu mă împac și cu uleiul!
Toma Aurora a spus…
MoGio, intern nu l-am consumat până acum, însă am să mă apuc. Pentru asta va trebui să-mi comand un borcan mare de pe Iherb, ăsta mic nu face față :).
Toma Aurora a spus…
Cherry, trebuie să-l încerci, draga mea! Mie și cel de avocado mi-a plăcut foarte mult pentru păr! Pupici!
Toma Aurora a spus…
Adina, eu am să-mi pun iar în această seară, chiar dacă mă enervează uneori să dorm cu părul așa uleios. Dar merită sacrificiul!
Te pup!
Toma Aurora a spus…
Adriana, mulțumesc pentru recomandare! Nu știam că au scos și ulei de cocos. Având în vedere calitatea produselor Apimond, nu mă îndoiesc nici de acest ulei. Am avut unt de cacao de la ei, un produs de o calitate extra!
Unknown a spus…
si eu am aflat de curand ca cele presate la rece sunt mult mai bune decat cele rafinate, ceea ce e si de inteles!! la salar imi voi cumpara si eu uleiul de la Solaris, citind numai lucruri bune despre ele
pentru par folosisem mai demult uleiul de cocos si am fost la fel de incantata ca si tine,. parul devine moale, stralucitor, usor de coafat, si unde mai pui ca e si natural.orice masca de par profi sau din comert nu egaleaxa acest ulei dupa parerea mea!
Toma Aurora a spus…
Irina, după părerea mea cele presate la rece au și un miros mai frumos, mai autentic.
Așa este, nicio mască de păr nu e mai bună decât acest ule. Este miraculos! O să fii mulțumită de cel de la Solaris, căci este de foarte bună calitate.
Anonim a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Toma Aurora a spus…
Bună!
Plata o fac cu un card Visa Electron sau Mastercard. Merge făcută cu aproape orice tip de card.
Coletele îmi vin la poșta locală, însă am mai auzit cazuri în care unele colete au sosit la vamă. Eu numai de la poșta locală le-am ridicat, n-am plătit niciun fel de taxă suplimentară.
Uleiul de cocos de care am fost cel mai mulțumită a fost cel de la Now: http://www.iherb.com/Now-Foods-Organic-Virgin-Coconut-Oil-12-fl-oz-355-ml/832#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=now%20coconut%20oil&rc=3300&sr=null&ic=5
L-am cumpărat de câteva ori, îl folosesc și-n prezent. Un borcan are 355 grame și costă 9$, adică în jur de 35 lei.
Andreea Chi a spus…
Si eu folosesc in acelas scop uleiul de ricin si mi se pare divin, ai incercat?
Eu sigur voi incerca si pe cel de cocos, pana acum nu l;-am incercat insa mi-ai starnic curiozitatea.
Toma Aurora a spus…
Andreea, da, folosesc și ulei de ricin. De regulă îl amestec cu alt ulei pentru a-l face mai puțin vâscos. Uleiul de ricin mi se pare bun și pentru îndesirea genelor și a sprâncenelor.
Unknown a spus…
Buna,am gasit pe site-ul celor de la Biosano ulei de cocos rafinat,900ml la numai 25 de lei.Mi se pare foarte ieftin avand in vedere cantitatea.A folosit cineva de la aceasta firma?
Anonim a spus…
Buna, este adevarat, este foarte bun, atat pentru par, cat si pentru corp. Eu il folosesc la maxim.

Alina a spus…
Numai ulei de cocos folosesc pentru gatit, de cand l-am descoperit pe acesta de la Biosano. Nu as mai folosi nici un alt ulei pentru gatit. Mai au si extravirgin, pentru uz cosmetic.
Unknown a spus…
Mie imi raman niste chestii albe prin par de la uleiul de cocos...il samponez de 2-3 ori si tot mai imi raman...nu a mai patit nuneni asa?