10 locuri pe care să le vizitezi în Barcelona



    Salutare! Vacanţa în Barcelona s-a terminat şi a venit momentul să vă povestesc despre cele mai frumoase locuri şi atracţii turistice pe care le-am văzut în acest însorit oraş. Poate că Barcelona nu este un oraş la fel de ofertant precum Roma, Paris sau Londra din punct de vedere al numărului de obiective turistice, însă pune la dispoziţia vizitatorilor atât de multe lucruri de făcut încât în luna petrecută acolo nu am reuşit să bifez tot ce mi-am propus. Ca o primă concluzie aş spune că cei care recomandă cel puţin câteva săptămâni de şedere nu exagerează cu nimic, oraşul oferind un pachet complet de cultură, distracţie, shopping şi mâncare bună.
   Cum e să stai o lună în vacanţă? Lăsând deoparte cheltuielile foarte mari, este o experienţă pe care nu ai cum să o uiţi. Ai timp să te obişnuieşti cu oamenii locului, să îţi faci mici tabieturi şi să te integrezi ninţel în viaţa oraşului. La început îmi era ruşine să vorbesc în spaniolă, apoi am început să studiez limba şi pe final chiar am regretat că nu ştiam suficiente cuvinte pentru a purta discuţii mai lungi. Vom repeta cu siguranţă experienţa, atât eu cât şi prietenul meu ne-am simţit foarte bine şi ne gândim ca pe viitor să închiriem o cameră şi în alte oraşe mari. Legat de costuri, am lăsat în urma noastră câteva mii de euro, bani pentru care am muncit aproape un an întreg. Barcelona nu este un oraş foarte scump, însă dacă vrei să-i vizitezi toate atracţiile şi să te plimbi prin toate ungherele sale atunci inevitabil vei scoate constant bani din portofel. Mâncarea este delicioasă în restaurante iar asta te va uşura de bănuţi, de asemenea.


    Primul loc pe care l-am vizitat a fost stadionul Camp Nou, am mers la un meci dintre Barca şi Manchester. Mi-a plăcut mult atmosfera şi aş mai merge în Barcelona special pentru a vedea o partidă de fotbal pe acelaşi stadion. 

    Barcelona e reprezentată de Gaudi, Picasso şi Dali. De aceste 3 nume se leagă aproape toate obiectivele turistice. Dacă despre Picasso şi Dali ştiam destul de multe, despre Gaudi am descoperit lucruri în timpul şederii. Nu puteţi pleca din Barcelona fără să vedeţi creaţiile lui Gaudi.  Prima oară am văzut Sagrada Familia şi casele Batllo şi Mila şi neştiind mare lucru despre ele m-am simţit destul de incomod. Apoi am mers acasă, am citit şi abia după am plecat să văd Parcul Guell şi Muzeul Gaudi. Îi ştiţi pe ăia care spun că Sagrada şi casele nu merită banii ceruţi la intrare? Aşa m-am simţit şi eu când habar n-aveam care au fost sursele de inspiraţie ale artistului şi ce a urmărit prin construcţiile sale. După ce te familiarizezi cu omul care a creat locul, ai impresia că şi cana din care a băut cafeaua e ceva mirific.
   Parc Guell nu mai oferă intrare liberă, se plăteşte pentru a vizita partea cu monumente. Pe gratis puteţi vedea doar vegetaţia parcului, zona care înconjoară clădirile. Muzeul Gaudi se află în parc, are taxă separată de intrare, aceasta ajunge până la 25 euro în funcţie de cât vreţi să vedeţi din casa artistului. Sagrada Familia şi casele Batllo şi Mila au taxe de vizitare tot de peste 20 euro. Sfatul meu este să vă cumpăraţi biletele online, cu câteva zile înainte, pentru că fluxul de turişti este mare şi nu aveţi cum să intraţi direct. Nici măcar în parc nu se intră direct, noi ne-am dus pe la ora prânzului şi ne-au programat intrarea după ora 20:00.

    Muzeul Picasso este amplasat în Barri Gotic, cel mai frumos cartier pe care l-am văzut în călătoriile mele de până acum. Este un loc boem, cu o atmosferă 100% iberică.  În cadrul muzeului veţi putea descoperi câteva sute de lucrări ale pictorului, multe dintre ele fiind donate personal de către Pablo Picasso oraşului Barcelona. Pentru a vizita locaţia trebuie să vă cumpăraţi biletele cu cel puţin 3-4 zile înainte, este un obiectiv intens vizitat şi datorită biletului ieftin (5 euro).

    Nu trebuie să rataţi jocul de lumini al fântânilor magice din Montjuic. Este un spectacol gratuit la care poate asista oricine. În timpul verii spectacolul se desfăşoară între 21:30 şi 22:30; locul devine foarte aglomerat în acest interval, n-ai unde să arunci un cui. Aveţi grijă la poşete şi la buzunarele în care vă ţineţi bunurile căci zona este frecventată de hoţi. 



foto: Parcul Labirint (Barcelona Travel)

    Parcul cel mai recomandat pe site-urile de travel este Parc de la Ciutadella, însă nu mi s-a părut un parc deosebit. Este amplasat central şi cuprinde inclusiv Grădina Zoologică. Parc de la Ciutadella este plin ochi de comercianţi care vând prosoape de plajă. De la distanţă am avut impresia că-s ceva aranjamente florale, însă când m-am apropiat am observat că pe mai bine de un sfert din parc erau întinse prosoape pe iarbă, puse la vânzare. Cel mai frumos parc din Barcelona mi s-a părut Parcul Labirintului din Horta, este un loc de poveste. Nu am cuvinte pentru a descrie impactul pe care acest parc, un soi de grădină regală, l-a avut asupra mea. M-am simţit ca într-un film. În acest parc există un râu, lacuri cu nuferi, grădini cu flori, nişte construcţii superbe, dar şi un labirint prin care te poţi plimba. Un labirint cu o statuie albă în jumătate, are you kidding me! Parcul Labirint este, după părerea mea, cel mai frumos loc din Barcelona. E amplasat undeva la periferie, el se continuă cu o pădure imensă. Nu este frecventat de mulţi turişi, nu este un loc popular. Are taxă de intrare de 2 sau 3 euro. 

   Deosebit de popular este, în schimb, Aquarium Barcelona. Am fost şi noi, am plătit 50 de euro împreună, pentru 2 bilete standard şi o fotografie făcută la intrare. Locaţia nu este pe atât de grandioasă pe cum pare în poze, spaţiul e relativ restrâns şi se parcurge repede. Nu e genul de loc în care să-ţi petreci jumătate de zi, în maxim o oră vezi toţi peştişorii şi fiinţele marine din interior. M-a deranjat faptul că nu ni s-au restituit banii introduşi pentru a închide cutia de bagaje, adică monedele de 1 euro. În oraş se apelează adesea la şiretlicuri de a scoate bani extra de la turişti, o să vă mai povestesc...

    Catedrala oraşului (El Catedral) este o biserică gotică impozantă, mai grandioasă decât Sagrada Familia ca exterior. Este o construcţie foarte veche, prin secolul al XIII-lea s-a început ridicarea sa. Stilul gotic îl găsesc puţin înfiorător, sobru şi rece în raport cu oamenii. Aţi observat că bisericile construite în stil gotic nu-s printre cele mai primitoare, ba chiar ţi se face părul măciucă atunci când păşeşti într-una?! 
    Ei bine, dragilor, superba catedrală are nişte bolţi imense şi este divizată în interior în mai multe capele. Turistul, în drumul său, trece prin dreptul tuturor acestor capele, regăsind în faţa fiecăreia un dispozitiv cu lumânări electrice prevăzut cu sistem-puşculiţă. În funcţie de cât de evlavios te consideri poţi introduce între 10 eurocenţi şi 2 euro pentru a ţi se aprinde o lumânare electrică în dreptul unui sfânt.
   Pe mine nu m-au lăsat să intru în pantaloni scurţi, în schimb dacă aveai fustă (chiar şi foarte scurtă) puteai intra. M-au asaltat nişte comerciante stradale şi mi-au vândut un batic. M-am înfăşurat ca un burrito şi, brusc devenită decentă, am purces întru consolidarea credinţei.

    Un loc care mie mi-a plăcut foarte mult a fost Muzeul Ciocolatei. Biletul de intrare a costat 6 euro şi a fost reprezentat de o tabletă de ciocolată. Pentru a intra în muzeu am scanat codul de bare de pe tabletă, mi s-a părut tare haios. Muzeul e micuţ dar organizat în aşa fel încât să descoperi tradiţiile legate de boabele de cacao şi să afli care a fost evoluţia îndrăgitului desert. Este plin de creaţii din ciocolată, tot felul de figurine complexe, de utilaje pentru prelucrarea boabelor de cacao, de obiecte casnice care ajutau la pregătirea pralinelor sau a băuturilor fierbinţi pe bază de cacao. La ieşire poţi cumpăra chestii dulci şi suveniruri sau poţi servi ceva gustos.

   Cel mai interesant muzeu din Barcelona mi s-a părut Muzeul de Istorie al Barcelonei. Aparent simplu, cu câteva ruine, oferă multe informaţii (prin afişaj, pe panouri) despre trecutul Barcelonei, despre cum Catalunia şi-a luat-o în freză de la aliaţi în timpul războaielor, despre cum se desfăşura viaţa acolo cu câteva secole în urmă, despre cum imigranţii au introdus diverse băuturi pe piaţa catalană. Dacă tot vă duceţi în Barri Gotic pentru a vizita Catedrala şi Muzeul Picasso, nu-l rataţi nici pe acesta!

    Voi încheia cu frumoasele plaje. Barceloneta este cea mai accesibilă ca şi poziţie, însă este o plajă foarte mică pentru câţi vizitatori doresc să capete un bronz sublim stând pe nisipurile sale. Noi am făcut plajă în Montgat şi în Castelldefels, am ajuns acolo cu trenul. În ambele zone plajele sunt imense, curate, cu toate facilităţile oferite gratuit (duşuri, zonă de uscat, aparate de fitness, părculeţe pentru copii, spaţii de jucat volei), cu oameni liniştiţi care-şi văd de treburile lor.

   Vacanţa în Barcelona a fost cea mai frumoasă dintre toate cele pe care le-am avut şi mi-a deschis apetitul pentru sejururi lungi. Mi-a fost greu să selectez doar 10 obiective ce merită vizitate, le-am ales pe acelea pe care le-am considerat a fi cele mai interesante. Acum, analizând totul prin prisma depresiei post-vacanţă, realizez cât de diferită şi minunată a fost experienţa şi cât de tare îmi doresc să o repet, cu un alt oraş!



Arcul de Trimf



Muzeul Picasso



Parc de la Ciutadella


Muzeul Ciocolatei


Muzeul Gaudi


Parcul Labirint


Parc Guell


El Catedral


Casa Batllo


Comentarii

Cami a spus…
Mi se pare ciudat ca nu ati putut scoate euro de la bagaje, noi l-am scos singuri, e un mecanism care functioneaza peste tot la fel ( l-am intalnit si in alte obiective sau tari). Noi am fost in ianuarie si l-am schimbat in marunt si ne-am facut moneda din aia personalizata la acvariu.
Toma Aurora a spus…
Bună, Cami!
Au pus şi anunţ conform căruia acea monedă nu se mai restituie, am văzut-o abia la final, pe uşa dulăpiorului. Ştiu că în general se restituie, tocmai de aia am fost surprinsă.
Ella a spus…
O lună de vacanță am și eu în plan pe viitor, dar aș merge pe alt continent, costul ar fi oricum mult mai mic prin Asia sau Africa decât în Europa, doar drumul ce costă mai mult. Deocamdată n-am experimentat o vacanță mai lungă de două săptămâni, îmi plac oricum și excursiile mai scurte... una după alta, eventual.
Cred totuși că e foarte interesant și-n orașele mărișoare ale Europei să stai mai mult, n-aș refuza experiența dacă aș avea resurse nelimitate. :))
Neprevazutul a spus…
Am avut parte un sejur in Barcelona dar din pacate nu am reusit sa ajung la toate obiectivele pe care mi le-am propus. Un oras de vis ! O sa ma reintorc cu placere
little_termy a spus…
Wow! O lună în Barcelona?! Cea mai lungă vacanță a mea a fost în Emiratele Arabe Unite, unde am stat două săptămâni. În Barcelona am fost tare neinspirat și am zis că un city break de patru zile va fi mai mult decât satisfăcător. După a doua zi m-aș fi mutat acolo. Dacă aș avea de ales din nou între EAU (Dubai și Abu Dhabi, de fapt, că-n restul emiratelor nu am ajuns) și Barcelona aș alege patru zile-n EAU și două săptămâni în Barcelona, atât mi s-a părut de ofertant orașul ăsta. Te cam invidiez, dacă e să fiu sinceră. :-D