Impresii de vacanţă: Shopping în Barcelona



   Mai am o săptămână de vacanţă aici, în Barcelona, şi încep să mă gândesc la structura articolelor legate de acest oraş. Vor fi doar două pentru că nu aş dori să insist mult asupra subiectului ci doar pe ce ar putea să vă intereseze şi să vă ajute în eventualitatea în care plănuiţi să ajungeţi aici. Azi scriu despre oportunităţile de shopping din oraş, iar după încheierea vacanţei voi prezenta obiectivele turistice bifate.
   Barcelona este o locaţie grozavă pentru shopping, fără exagerare. Numărul mare de mall-uri şi magazinele presărate la tot pasul nu ajută cu nimic la conservarea bugetului. În mall-uri reducerile au început la finalul lunii iunie, când am ajuns eu aici, prima rundă de reduceri deschizându-se cu discounturi de până la 50%. Acestea au urcat apoi până la 70%, iar până pe 31 august vor fi solduri de până la 80%. Nu există nici la ei o noimă, fiecare magazin sare de la un prag de reducere la altul, după bunul plac. Am auzit că în trecut se ţinea cont cu sfinţenie de programul reducerilor, însă acum nu mai e literă de lege. 
   La trei săptămâni de la startul reducerilor nu se mai găsesc aşa multe produse cu discount prin magazine, Sephora de pildă a încheiat deja programul soldurilor. Dacă vreţi să veniţi în Barcelona pentru shopping, atunci încercaţi să vă încadraţi în primele două săptămâni din iulie.

    Lanţul spaniol El Corte Ingles este prezent prin mai multe puncte fizice. Grupează fel şi fel de magazine, de la Sfera la Armani, cu precizarea că Sfera este cel mai ieftin dintre ele, preţurile fiind undeva la nivelul Zara. Reducerile în El Corte Inglese nu sunt la fel de mari ca în mall-uri însă pentru cineva care preferă hainele scumpe oferă adevărate deal-uri. Pentru amatorii de pantofi sport posibilităţile de shopping sunt infinite, aici se găsesc toate modelele nou apărute.

   Turiştii sunt obsedaţi să intre în Primark, evident că am mers şi eu, nevând Primark în ţară. Calitatea oferită este proastă, preţurile nu sunt chiar aşa mici dacă e să mă raportez la calitate. Au extrem de multe drăcovenii drăgălaşe, cu unicorni, brioşe, floricele, de aceea am picat şi eu în ispită şi am ieşit pe uşă cu ditamai sacoşa. Cu şosete cu Pusheen, şosete cu dantelă, lumânări parfumare, chestii cu unicorni... Şosetele cu dantelă s-au rupt de la prima purtare, ops! În Primark nu prea sunt reduceri, ei se bazează pe faptul că produsele oricum se vând fiind puţin mai ieftine ca în restul magazinelor. 
   Turiştii trag şi la Victoria's Secret, am tras şi eu că prea mirosea a miere. Am testat câteva  loţiuni de corp şi niciuna nu mi-a plăcut suficient de tare încât să o iau acasă, iar zonele pe care le-am aplicat nu au rămas parfumate pentru multă vreme. Preţul nu mi se pare justificat, prefer să mai pun nişte bani şi să îmi iau o loţiune parfumată produsă de o casă de parfumuri. 
   Zara, Massimo Dutti şi Desigual sunt prezente peste tot. Vă sfătuiesc să le evitaţi pe cele plasate pe La Rambla pentru că acolo fluxul de turişti este uriaş şi nu mai prindeţi cine ştie ce. Zara practică preţuri diferite de la un mall la altul, de exemplu am cumpărat din Gran Via 2 articole sub 20 euro, iar în Maquinista le-am văzut ulterior cu 10 euro mai scumpe. Desigual nu-mi place, poate printre accesoriile lor să am ceva preferinţe, însă am văzut că au reduceri foarte mari. La fel şi Massimo Dutti, iar hainele de aici sunt ok, se pretează pentru un stil mai elegant, uşor sobru. 
   Există un brand al lor, Bosanova, cu încălţăminte şi genţi din piele, prezent în toate mall-urilor. Abia ieri am intrat acolo, nu ştiu de ce am amânat. Am văzut muuulte genţi frumoase sub 25 euro, la fel şi perechi de încălţăminte. 
   În Barcelona există Lush peste tot. Nu există reduceri la Lush, iar preţurile sunt mai mari decât le ştiam eu pe vremea în care acest magazin se găsea şi la noi. Însă produsele sunt minunate, cele cu miere mi se par divine. Pe o bucată de săpun plăteşti cam 10 euro, iar pentu un gel de duş sau un şampon solid cam 20. 
   Reduceri foarte mari sunt la The Body Shop. Gelurile de duş costă 3,5 euro la reducere iar unturile de corp 8. Şi în Sephora şi Douglas am văzut reduceri mari, am cumpărat produse de aici.  În Spania se găsesc multe produse cosmetice high-end care la noi nu au apărut încă. Dacă doriţi să le testaţi o puteţi face în voie în magazinul Sephora din Maquinista. În alte mall-uri situaţia e diferită, vânzătoarele fiind sâcâitoare. În Maquinista vă puteţi machia singure sau puteţi ruga pe cineva din personal să vă facă un machiaj cu produsele dorite. Am încercat un bronzer Givenchy, (Floral Edition) un gloss minunat cu sclipici auriu de la YSL (Gloss Volupte) şi un iluminator Too Faced. 
    Primor e un lanţ de-al lor gen Sephora în care se găsesc inclusiv produse Eco Tools, Physicians Formula, MUA, etc. De aici mi-am luat ieri ulei Moroccanoil cu 14 euro sticluţa de 25 ml. Am văzut şi şampon uscat Eimi de la Wella, preferatul meu, mai ieftin ca la noi. Au multe pachete avantajoase de produse, în special de cosmetice profesionale pentru îngrijirea părului.
    Kiko este o altă capcană pentru turişti pentru că nu se găseşte în multe ţări. Iniţial mi-am luat nişte lacuri de unghii şi un top coat cu efect de gel. Top coat-ul îmi place foarte mult. Apoi am încercat şi alte produse de machiaj şi nu am fost dată pe spate.
   Deşi este ultra low-cost nu pot să nu vă recomand să treceţi prin Mercadona pentru a acorda puţină atenţie cosmeticelor de aici. Măştile Styliussunt super. Eu am mai avut produse pentru păr din Mercadona, mi-a adus sora mea acum vreo 5 ani când a fost în vacanţă în Spania şi de atunci am rămas cu o fixaţie asupra lor. 
   Iubitorii de vintage se vor simţi răsfăţaţi în acest oraş unde se fac târguri de vechituri weekend de weekend. Am văzut cercei foarte frumoşi în târgul din port, dinspre Barceloneta. Preţurile nu-s mici pentru podoabele vintage, oamenii de la târguri ştiu să ţină la preţ, perechile costau de la 35 euro în sus. Tot aici am văzut ochelari de firmă de prin anii 70-80, cu preţuri de la 70 euro în sus. În funcţie de târg găsiţi haine sh, genţi, obiecte de decor, uneori şi mormane de fake-uri. 

  
   Barcelona te lasă fără bani dacă te decizi să vii aici pentru a-ţi îmbogăţi garderoba. Eu am cumpărat multe haine din Zara şi Mango, preţurile mi s-au părut foarte bune şi am găsit tot ce mi-a plăcut în măsura mea. Am luat şi cosmetice, multe cadouri pentru sora mea, diverse pentru cei de acasă. Mi-au plăcut şi lucruri scumpe, dar ne-a costat mult această vacanţă lungă şi le-am dat uitării. 

   

Comentarii

Anonim a spus…
Ce frumoasa e bluzita, de unde este ?
(Anamaria)
Toma Aurora a spus…
Mulțumesc! Este de la Zara, am luat-o de aici. Te pup!
Dorina a spus…
Ce m-ai amuzat cu sosetele Primark rupte dupa prima purtare :))) Noi ne-am luat si ni se par super, dar sunt mai groase si poate de aia nu s-au rupt asa repede :D
Am inteles ca la ei la Zara sunt preturile mai mici decat la noi. Cand ajung la Barcelona, direct in Mercadona ma duc :)))
Ce-mi place tinuta din poza! <3
Vacanta placuta in continuare! *
Toma Aurora a spus…
Dorina, şosetele erau din acelea scurte, pentru balerini, din dantelă. Câteva ore le-am purtat şi au făcut găurică :D
Am luat şi din alea mai groase, am mai avut şi sunt destul de rezistente. Pijamalele cu Pusheen nu arătau prea bine, ai avut dreptate când mi-ai zis. M-am dus ca taifunul să le caut, dar erau foarte subţiri şi culorile erau mai pale ca în fotografii. Am luat doar şosetele din colecţie.
La Zara sunt preţurile foarte mici la reducere şi au mult mai multe modele decât la noi. Ieri am mai dat o tură printr-un mall şi am văzut că acum blugii costau de la 7,99 euro în sus în Zara şi se opreau la 15,99. Am văzut şi nişte paltoane mişto la 15 euro. O prietenă de aici mi-a zis că prin august se ajunge chiar şi la 3-4 euro. În România eu nu mai găsesc măsura mea nici când produsele au preţuri întregi, iar la reducere ştii foarte bine că nu prea ai ce să alegi, sunt câteva rafturi cu produse reduse.
Te pup, bombonică!