Review: Mască Andalou cu acid glicolic


    Masca de faţă Pumpkin Honey Glycolic Mask de la Andalou era un produs pe care ţineam morţiş să îl încerc în acest an. Am comandat-o de pe Iherb din două motive: conţine acid glicolic (AHA), ingredient cu care pielea mea se înţelege foarte bine, şi beneficiază de un rating mare oferit de consumatorii din întreaga lume. Această mască promite să exfolieze şi să ofere luminozitate tenurilor normale, mixte şi grase, luptând totodată împotriva semnelor de îmbătrânire a tenului.

    O folosesc de 6 săptămâni, perioadă în care am aplicat-o pe faţă de 3 ori în fiecare săptămână. La primele aplicări simţeam că mă pişcă pe parcursul celor 10 minute indicate ca timp de acţionare. După ce clăteam, senzaţia neplăcută dispărea, iar cu fiecare nouă aplicare simţeam tot mai puţin un disconfort în timpul utilizării.


   Masca are consistenţa unui piure de dovleac, arată apetisant, noroc că nu miroase la fel de bine, aroma sa fiind uşor înţepătoare, căci altfel n-ar fi fost surprinzător să gust din ea :). Textura e destul de plăcută, e densă, nu am avut impresia că masca o să curgă de pe piele. Eu am aplicat-o în strat subţire, unele persoane am observat că preferă un strat mai generos. Nu conţine particule exfoliante, procedura de exfoliere se referă strict la acţiunea ingredientelor chimice din compoziţie asupra celulelor moarte.
    Timpul de acţiune al măştii este scurt, însă conţinutul de acid glicolic e prea mic pentru a avea aşteptări de la un timp de acţionare prelungit. M-am documentat şi masca aceasta conţine mai puţin de 1% acid glicolic. Ca să vă faceţi o idee exactă, acelaşi procent este conţinut de iaurtul natur. 
    În toamna trecută am folosit produse cosmetice cu 16% acid glicolic, însă doar pentru 3 luni, după care am luat o lungă pauză până în septembrie, anul acesta. Tenul s-a dezobişnuit repede cu acest ingredient şi iată că acum, după o experienţă cu un produs cu o concentraţie scăzută, tot am trecut printr-o perioadă în care tenul mi s-a umplut de coşuri. Fenomenul e numit purgare sau curăţare şi este des întâlnit în primele săptămâni în care începem să aplicăm pe piele produse cosmetice cu acid glicolic sau salicilic (cunoscute şi ca AHA sau BHA).

    Aşadar, în jur de o săptămână am avut foarte multe coşuri pe faţă, unele mici, altele mai mari, după care au dispărut complet. Am simţit pielea din ce în ce mai curată, mai luminoasă şi am observat că serumurile şi cremele se absorbeau mult mai repede. Însă rezultatele nu au fost la fel de bune ca în cazul produselor cu AHA pe care le-am mai încercat (Neoteric, Paula's Choice). Luând o pauză de 4 zile am observat că tenul meu gras se încarcă la fel de repede, aşadar fără o folosire constantă în cazul meu această mască nu a avut vreun efect. 
   Nu vreau să fiu nedreaptă şi să nu îi atribui vreun merit, este o mască de curăţare bună, poate cea mai bună dintre puţinele de acest tip pe care le-am folosit. Însă am tras concluzia că mai degrabă cumpăr un ser sau un gel de curăţare cu acelaşi ingredient activ decât să iau masca din nou. Şi asta am şi făcut, drept dovadă stă cea mai recentă comandă de pe Iherb, în care am inclus două geluri de curăţare cu 3%AHA  de la BWC şi serumul cu 5% AHA de la DermaE


   Preţul măştii este de 53 lei, iar conţinutul recipientul este de 50 ml. Aplicat în strat subţire este suficient pentru 2 luni de folosire constantă. Lista de ingrediente arată foarte bine, însă ambalajul de tip borcan nu avantajează formula. Este de preferat să cumpărăm produse de îngrijire ambalate în flacoane cu orificii cât mai mici, prin care să pătrundă cât mai puţin aer în interior. În multe cazuri formulele se strică prematur la contactul cu aerul, înainte de termenul de expirare.
   Nu exclud faptul că voi cumpăra această mască din nou, dar nu o consider un produs indispensabil. 
   Voi aţi încercat-o?

Comentarii

Anonim a spus…
Interesant articolul! Nu stiam de treaba cu iaurtul.
ilda76 a spus…
Subscriu concluziei exprimate de tine, Aurora! :)
Apropos de cantitatea utilizata la o aplicare, se pare ca eu m-am scaldat in piure. Nu cred ca am avut sansa a cinci aplicari; daca am tinut bine socoteala, (cred ca) doar de patru ori am folosit masca. Deduc ca am facut mare risipa...
Inca un detaliu: nu am avut acea eruptie acneica!
Ma bucur ca ai scris review-ul, am venit glont pentru a-l citi! Pupicei, Aurora!
Ilda
Rox a spus…
Cumpara serul cu aha de la derma e. e f bun, efectele chiar se vad si are si un rating f bun pe beautypedia
Ladybug a spus…
Deci m-a bufnit un râs amar cand am citit ca te-ai umplut de cosuri de la AHA. Tocmai ce am cumparat un produs cu AHA in el (peste care trecand ca am dat o gramada de bani) si m-am umplut de cosuri peste tot. Zici ca am din nou 14 ani... si chiar o sa continui sa il folosesc inca o vreme de acum incolo sa vad daca chiar mi se vindeca actualele cosuri. Sunt foarte dezamagita de tenul meu, si in lupta mea cu acneea de atatia ani sincer nu stiu ce sa mai folosesc sa nu mai fiu nevoita sa ma dau cu 30 de straturi de fond de ten in fiecare zi. Foarte posibil sa scriu pe blog despre experienta mea cu acele produse pentru ca la prima aplicare a AHA-ului mi se inrosise fata destul de tare si o simteam fierbinte dar de la urmatoarele aplicari nu am mai avut nimic. Pentru mine a fost un produs recomandat si nici nu am facut prea multa cercetare pe tema exfolierii chimice.
Te pup!
Toma Aurora a spus…
Gărgăriță dragă, mie mi-au apărut coșuri chiar și în zonele unde nu am avut niciodată. Pe frunte, de exemplu. Mari! Însă trec treptat, vei vedea. Anul trecut am stat vreo lună cu coșuri, după care n-am mai avut niciunul. Am fost mai complexată ca în adolescență :D.
Toma Aurora a spus…
Rox, deja am luat-o, este pe drum coletul :D.
Toma Aurora a spus…
Ilda, eu am fost zgârcită cu ea. Ce alte produse bune de pe Iherb ai mai folosit între timp? Am luat peelingul acela de la DermaE,dar aș mai încerca și alte cosmetice pentru îngrijirea pielii.
Toma Aurora a spus…
Unele persoane aplică mască cu iaurt simplu de câteva ori pe săptămână pentru a beneficia de acțiunea acidului din el. Eu o mai folosesc uneori, dar mi se pare că usucă pielea dacă o aplic des.
Unknown a spus…
Buna Aurora,

Ce parere ai de ingredientele acestea care se afla pe la mijlocul listei de ingrediente ale produsului cu 5% AHA de la Derma E: "citrus medica limonum (lemon) fruit extract, passiflora incarnata (passion) fruit extract"? Din cate stiu eu, au potential iritant (poate ma insel), si mai mult decat atat, am observat ca cei de la Beautipedia au acordat produsului punctaj maxim, ceea ce mi se pare ciudat. De obicei sunt foarte atenta la ingrediente, pentru ca am un ten sensibil.

Mersi!
Toma Aurora a spus…
Bună, Larisa!

Da, au potenţial iritant ambele, însă poate restul ingredientelor alese le neutralizează aciditatea. După ce voi folosi îndeajuns serul voi reveni cu o părere personală, căci şi mie mi se irită uşor pielea.