Spectacole gratuite de statui vivante


    Pentru mine Teatrul Masca e sinonim cu spectacolul la cel mai înalt nivel. Fie că m-au surprins în mod inedit prin jocuri muzicale, costume viu colorate, reprezentaţii cu măşti supradimensionate  sau umor de calitate, piesele de teatru jucate în această locaţie mi-au creat o senzaţie pe care n-o pot trăi decât în sala mică, cochetă şi intimă de pe bulevardul Uverturii. Cum spunea un spectator de pe rândul din spate: La Masca mă simt ca acasă!
    La primul spectacol la care am fost, Romeo şi Julieta, am primit un fluturaş din hârtie pe care l-am păstrat în broşura de prezentare a spectacolului, oferită în seara premierei. Îmi aminteşte de primul contact cu acest teatru, de ceaiul de trandafiri pe care l-am servit cu sora mea înaintea piesei, tot în incinta teatrului. La Ulciorul Sfărâmat am râs cu lacrimi la adaptarea celebrei lucrări germane, a fost pentru prima oară când o piesă de teatru mi-a stârnit violent amuzamentul şi asta fără a se face apel la vulgaritate.
    Pe lângă piesele lor atent construite, Masca se mai ocupă cu ceva aparte, cu spectacolele de statui umane. În vara aceasta se organizează cea de-a şasea ediţie a Festivalului Internaţional de Statui Vivante, iar accesul publicului va fi gratuit pentru toate reprezentaţiile. Aşa că dacă, din varii motive, preţul biletelor la spectacolele lor de teatru vi se par inaccesibile, este momentul oportun să studiaţi aptitudinile actorilor fără a scoate un ban din buzunar.

    Programul Festivalului de Statui Vivante pentru vara acestui an este următorul:
16 Iunie: ora 20.00 –Noaptea Statuilor Vivante – la Casa Filipescu Cesianu, aflată la intersecția dintre Calea Victoriei și Strada Sevastopol, București;
17-18 Iunie: 17.00- 22.00 în Parcul Crângași;
19-20 Iunie: 16.00- 22.00 în Parcul Al. I Cuza.



   La această ediţie vor fi prezentate peste 40 de statui vivante în premieră, iar două dintre ele vor reprezenta un omagiu adus marelui sculptor român Constantin Brâncuşi. Rolul lui Brâncuşi va fi interpretat de actorul meu favorit de la Masca, Massimiliano Nugnes. 
    Artiştii români vor intra în pielea personajelor cu ajutorul creatorilor de statui vivante din Statele Unite, Olanda, Rusia, Israel, Macedonia, Marea Britanie şi Portugalia. Se anunţă a fi cea mai deosebită ediţie de până acum, atât din punct de vedere al numărului de statui, cât şi al calităţii spectacolului. O noutate o reprezintă faptul că actorii foarte tineri au primit şansa de a participa în acest an şi au fost incluşi în programele de antrenament. 
   Teatrul Masca va susţine şi două specatcole în stilul propriu, Zidul şi Arca lui Lenin, prin care eu sper să vă convingă să le deveniţi spectatori fideli pe viitor.
   Începând cu data de 16 iunie, pasionaţii de Instagram pot încărca fotografii de la eveniment folosind hashtagul #statuivivante, iar cea mai reușită fotografie va fi premiată cu 50 de euro. Pentru a intra în concurs, fotografiile trebuie să fie încărcate pe Instagram în perioada 16 – 19 iunie. 

   Aşa că dacă sunteţi în capitală pe durata festivalului nu aveţi niciun motiv să rataţi acest eveniment cultural deosebit, prezentat gratuit publicului larg!




Comentarii