Tu unde vei călători în 2016?

Printre planurile pe 2016 ale multora dintre noi se numără cu siguranță și cele de a pleca într-una sau mai multe vacanțe. Începutul de an aduce cu sine și punerea deoparte a unei sume, lunar, pentru a acoperi costurile sejurului de vară. Pentru mine acesta este criteriul principal, bugetul. În funcție de el mă gândesc câte zile va avea vacanța, ce modalitate de transport voi alege și ce obiective cu tarif voi vizita. Pentru anul acesta mi-am propus să vizitez o capitală europeană în care nu am mai ajuns până acum, însă și ideea unui circuit mă atrage. Printre agențiile de turism ce oferă pachete avantajoase de circuite turistice, într-un număr impresionant (peste 750), se numără și Bavaria Tour, un nume sonor pe piața vacanțelor din România.

Am studiat cu atenție oferta din acest an, înainte de a mă apuca de scris, și am descoperit variante de circuite potrivite nu doar bugetului, dar și preferințelor tuturor. Dacă nu sunteți ca mine și doriți să luați contact cu o altă civilizație decât cea europeană, puteți alege unul dintre traseele de pe restul continentelor lumii. Câteva exemple de circuite ce mi s-au părut foarte atractive sunt:
-circuit Veneția, Milano, Verona, 6 zile, 181 euro/persoană;
-circuit Anglia Germania Luxemburg, 10 zile, 362 euro/persoană;
-circuit Țările Nordice, 13 zile, 673 euro/persoană;
-circuit Istanbul, 7 zile, 181 euro/persoană;
-circuit Australia, 11 zile, 2785 euro/persoană.
   În aceste prețuri sunt incluse transportul, cazarea și anumite taxe. Suplimentar, pentru fiecare circuit în parte se mai achita taxe de stațiune, de oraș, biletele anumitor excursii sau sumele necesare obținerii vizelor, pentru statele ce solicită un astfel de act. Este bine să consultați cu atenție pagina fiecărui circuit, să urmăriți nota sa, dar și informațiile legate de costurile complete.

Când se gândesc la circuite turistice, mulți români sunt de părere că drumul poate fi obositor și că e stresant să stai constant pe șosele, însă sunt numeroase motive pentru care un circuit poate fi văzut drept o aventură și o vacanță, în același timp. Cu banii cu care ați vizita Praga, de exemplu, puteți vedea nu doar acest oraș ci și multe altele din statele vecine. Dacă doriți un drum rapid, puteți apela la varianta cu avionul, însă din experiență vă spun că drumurile cu autocarul sunt mult mai distractive. Eu am prins excursii cu tineri, cu oameni de vârsta a doua, dar și dintre cele cu pensionari și în toate m-am simțit excelent. Probabil și din cauză că-mi place să am multe persoane în jur, chiar de-mi sunt străini, mă bucur când simt agitație într-o zi de vacanță. La călătoriile în străinătate în care majoritari erau pensionarii ce beneficiau de pachete avantajoase, am strâmbat puțin din nas la prima experiență, dar apoi mi-am reproșat că am fost superficială. Oamenii, la orice vârstă, pot fi amuzanți, fermecători, guralivi, sau din contră. M-am distrat de fiecare dată și chiar dacă îmi place să zbor cu avionul, cu autocarul mă simt mult mai în largul meu.
   Dragile mele, împătimitele de shopping, știu că drumurile prin mai multe țări înseamnă mai multe locuri din care se pot face cumpărături. Nu e nevoie de un buget colosal pentru asta, eu obișnuiesc să-mi cumpăr puține lucruri, dar de calitate și care să-mi amintească de locul respectiv. Magneți și căni nu iau, prefer să aleg un produs cosmetic fabricat în statul respectiv, un obiect decorativ dintr-un magazin obișnuit (nu de la standurile cu suveniruri), sau o hăinuță la reducere. Așa îmi amintesc mai des de locurile pe care le-am vizitat și totul devine mai intim.
    Într-un circuit veți avea ocazia să cunoașteți mai multe naționalități, să trageți concluzii de genul „nemții erau mai prietenoși decât francezii”, sau invers, și tot soiul de constatări tipice călătoriilor. Puteți fotografia mai multe obiective și puteți încerca preparatele din mai multe state. Cunosc persoane care merg în vacanță în special pentru a testa gastronomia unui stat și care consumă exclusiv preparate tradiționale. Nu-s atât de fixată pe lucrul ăsta, dar măcar o dată consum ceva de-al locului. Mănânci ceva de la mama lui, iar ăsta unul dintre avantajele călătoriei.

M-am concentrat asupra traseelor din afara țării, dar n-o să închei articolul până ce nu voi pomeni și de circuite 2016 pentru zonele din țara noastră. Circuitul de 7 zile din Maramureș e ceva ce eu, personal, aș alege. Costă fix cât un circuit prin Viena, dar Maramureșul e un loc pe care doresc să-l bifez pe lista dorințelor.

În caz că v-am stârnit interesul, am o veste bună pentru voi! Până pe 19 februarie, aveți o reducere de 7% pe site, la orice circuit ales. Abonându-vă la newsletter-ul Bavaria Tour obțineți și o reducere de 50 lei pe care o puteți folosi atunci când vă faceți o rezervare prin această agenție.
   Informații puteți obține și la sediul agenției, acesta se află pe bdul. Mihail Kogălniceanu, nr.18, sector 5 (de la statuia lui M.Kogălnicanu 50 metri mai jos, pe partea dreaptă), cât și la numerele de telefon 0744.300.309 sau 021 310.75.11.

Voi v-ați făcut planuri de călătorie pentru 2016?

Anonim a spus…
Eheee se gandise prietenul sa mergem in Franta, Muntenegru si Croatia :) dar cum stau f prost cu banii astia nu prea cred sa ajungem. Dar...niciodata nu se stie :)
Unknown a spus…
Dintre capitalele europene, as recomanda Roma, Praga, Viena.
Si, binenteles, Moscova, daca ar fi mai accesibila...si financiar, si legal ( formalitati + viza ). Am vazut-o cind eram in liceu, dar as vrea din nou.
Sa vedem daca reusesc sa bifez si eu o capitala non-europeana:)
Cherry Queen a spus…
as vrea eu sa calatoresc peste tot.. :))) Daca ar fi doar dupa vrut ar fi bine. :D
pupicei!

Iarina a spus…
Nu am fost niciodata intr-un circuit dar nici nu ma tenteaza. Parintii prietenului meu au fost toata Europa si o parte din Asia in circuite si au fost multumimiti desi au spus ca sunt cateva dezavantaje legate de libertatea de miscare, unele conditii de cazare si imposibilitatea de a-ti alege obiectivele turistice. Insa sunt unele tari, precum Maroc de exemplu, pe care nu le poti vizita pe cont propriu pentru ca sunt multe zone pur si simplu nesigure.
Noi am preferat pana acum sa mergem de capul nostru. ne-am luat cazarea si avionul in functie de oferte. Am plecat cu zboruri low cost wizz si ryan mai mult si cazare prin airbnb sau oferte de pe site-uri gen booking. Un site f bun de rezervari cam de hotel este : http://www.centraldereservas.com/ mai ales pentru spania, italia, portugalia...
NOI vrem sa vizitam in aprilie Roma, eu ma voi merge cu fetele in mai in Malta unde vom face o super petrecere a burlacitelor :)), iar in iunie plec iar cu prietenul meu in Portugalia unde vom vizita mai multe orase.
Apoi eu as mai vrea prin august sa facem un tur bucuresti-timisoara-budapesta-viena. Inca ma chinui sa il conving sa se bage la atata condus ca nu ii place deloc sa stea la volan pe distante mari. Dar il aburesc eu cumva pana in august :D.

Doamne cat am scris!! Perioada asta din viata sunt super pasionata de calatorii. :)
miki a spus…
M-am uitat pe oferta lor si tare m-ar tenta un circuit la Praga sau la Budapesta. De fapt, mai mult la Budapesta, insa datele de plecare (doar doua!) sunt total anapoda pentru programul meu :(
Toma Aurora a spus…
Ana, și eu am planuri multe dar cred că doar unul se va concretiza. Este bine și așa, mă mulțumesc cu o singură vacanță pe an în afară.
Eu sper să ajungeți împreună în cât mai multe locații. Dacă nu anul acesta, măcar în următorii.
Brîndușa, Roma este principala vizată :D.
Moscova sună tentant, dar depășește cu mult bugetul. Mi-a spus și altcineva că vizitele în orașele rusești sunt, în general, o experiență deosebită, sper să apuc cândva să vizitez țara.
Dacă reușești, să-mi dai informații după ce te întorci!
Diana, categoric :D!
Tot în Roma dorim să plecăm și noi. Și tot în aprilie stabilisem, căci era mai ieftin, însă ne-a dat înapoi vremea. Noi căutăm să fie cald în primul rând, să nu stăm cu geaca pe noi, ci în sandale și tricou. Știu că sună anormal, dar e important căci nu se știe dacă mai apucăm să ieșim din țară anul ăsta.
Sper să ai parte de vacanțe frumoase, sună foarte bine planurile tale și te invidiez puțin pentru faptul că vei călători atât de mult!
Toma Aurora a spus…
Miki, mi s-a făcut dor de Budapesta când am citit comentariul tău :D!
Eu am fost acolo pe vremea când cei de la Wizz aveau zboruri directe, știu că le-au scos de ceva timp (s-ar putea să fie iar, nu am verificat!).