Lăptișor de matcă cu aromă de mango (ApiLand)



   La articolele dedicate produselor apicole pe care obișnuiesc să le consum am primit adesea comentarii legate de gustul neplăcut al unora dintre ele. Anumite persoane se plângeau de faptul că polenul este înecăcios, amărui, păstura prea dulce iar lăptișorul de matcă-i foarte acrișor. Mi-a luat și mie ceva timp să mă obișnuiesc cu aceste gusturi, nu am contrazis pe nimeni când s-a plâns de ele. Cel mai greu m-am acomodat cu aroma tipică lăptișorului, care pișcă puțin limba. Însă după câteva săptămâni ajunsese să-mi placă atât de tare încât l-aș fi consumat cu lingura.
   ApiLand, una dintre cele mai celebre firme românești ce comercializează produse apicole premium, a lansat de curând lăptișorul de matcă cu aromă de mango. Cum am avut ocazia să-l testez nu se putea să nu vă scriu despre el, mai ales că și forma de prezentare este una ieșită din comun!

   Ambalat într-un recipient prevăzut cu pompiță pentru dozare, lăptișorul de matcă cu gust de mango se vinde într-un gramaj de 30 ml, la un preț de 52 lei. Apăsând pe pompiță se eliberează fix 1 ml din flacon, adică doza zilnică recomandată pentru un adult. De aici putem deduce foarte simplu că un flacon e suficient pentru o lună. Curele cu lăptișor de matcă ar trebui să dureze, spun specialiștii, cel puțin 6 săptămâni, așa că aveți nevoie de două flacoane pentru a duce la bun sfârșit tratamentul. Produsele apicole se iau primăvara și toamna, de preferat, însă nu există restricții precise, cu excepția cazurilor în care treptat se descoperă sau se dezvoltă alergii. 

   Lăptișorul de matcă pur a fost îmbogățit cu aromă naturală de mango și citrice pentru a-i reduce din gustul acrișor și a-l face mai dulce. Cei de la ApiLand s-au gândit în primul rând la copii, care sunt de regulă capricioși atunci când vine vorba de gustul alimentelor pe care le consumă, însă și adulții ceva mai mofturoși se pot bucura de invenție. Mie îmi place în egală măsură și în forma originală, însă trebuie să mărturisesc că adaosul de mango și citrice îi dă un gust foarte exotic, dulceag, delicios. Îl transformă practic într-un desert.

   Pentru cei care nu au reușit să parcurgă articolele mele mai vechi voi relua răspunsul la întrebarea: Pentru ce este bun lăptișorul de matcă?
   E folosit în mod special pentru întărirea sistemului imunitar. Având un conținut bogat de vitamine și acizi, este recomandat să fie consumat de persoanele care răcesc ușor sau care, din varii motive, sunt predispuse infecțiilor.
   Elevii și studenții îl pot întrebuința pentru sporirea capacității de concentrare, în apropierea perioadelor cu teze sau examene.
   Sportivii pot lua chiar o doză dublă (ca și în cazul altor produse apicole) pentru a rezista sau a se recupera după un antrenament. În perioada în care făceam mai multe ore de sport pe zi, consumam o banană+50 grame polem uscat+ 2 linguri de miere după fiecare antrenament. Mi se părea o variantă mai sănătoasă și la fel de eficientă a batoanelor proteice cu care mai cochetam.
   Persoanele care suferă de stres, insomnie sau au probleme ale ficatului pot încerca o cură cu lăptișor de matcă. Acesta poate fi utilizat și în cosmetică, se poate aplica direct pe ten sau după ce l-am amestecat cu miere, argilă, iaurt, ulei vegetal sau alt ingredient benefic tipului nostru de ten.
   Recomandarea mea este, ca de fiecare dată, ca atunci când există o afecțiune gravă, să se ceară și opinia unui medic. Dacă în caz de epuizare fizică sau insomnie se pot încerca tot felul de tratamente naturiste, lucrurile nu stau la fel în cazul unor boli serioase, indiferent dacă alimentul consumat este recomandat de x sau y.



   Dacă nu sunteți pasionați de gusturile extravagante și, să zicem, ideea de lăptișor de matcă cu aromă exotică nu vă surâde și ați prefera ceva mai economic, pentru o cură mai îndelungată, vă informez că cei de la ApiLand au o promoție foarte bună pe site. Atunci când comandați un lăptișor de matcă de 100 grame, primiți cadou un borcănel de 25 grame. O cantitate suficientă pentru 2-3 membrii ai familiei. Prețul acestui set este de 132 lei pentru lăptișorul de matcă convențional și de 141 lei pentru cel ecologic.

Comentarii

Roxana Scripca a spus…
Draga Aurora,
Apreciez foarte mult articolele tale , cred ca sunt foarte utile, interesante si diferite fata de cele de pe alte bloguri :)
Cred ca voi incerca si eu acest laptisor de matca pentru ca racesc foarte usor si ma gandesc ca nu e bine sa iau mereu nurofen ca ma dor sinusurile ( desi nu am sinuzita ) sau ma ustura gatul sau ma dor urechile cand ies in frig....Sper sa ma ajute
Toma Aurora a spus…
Mulțumesc mult pentru cuvintele frumoase, Roxana!
Eu am avut probleme cu urechile, mă dureau la frig, erau foarte sensibile. Chiar și primăvara/toamna când bătea puțin vântul mă furnica pe gât și mi se înroșeau urechile. Am luat capsule de usturoi la recomandarea medicului, timp de 3 luni, și nu am mai avut nicio problemă. Nu-mi făcea plăcere să le iau, deși gustul de usturoi nu se simțea, dar a meritat că nu m-am lăsat de ele. Mi s-a zis că aveam un stafilococ instalat între gât și urechi, des întâlnit, ce nu fusese nimicit de antibiotic. După tratamentul cu usturoi, a dispărut.