Cum folosesc uleiul de migdale dulci


   Modernizarea își spune cuvântul inclusiv în industria cosmeticelor, tot timpul apar inovații, creme cu x ingredient miraculos, tratamente pentru păr tot mai sofisticate, produse de machiaj cu nume noi (cc cream, lip stain, primer, sealer, etc). Rămân în top și câteva produse naturale, în revistele pentru femei încă se scrie, de exemplu, despre folosirea uleiurilor vegetale sau despre măștile pentru ten pe care ni le putem prepara acasă. Mă concentrez azi asupra uleiurilor, acești mici salvatori ai pielii și părului, despre care citim lucruri fabuloase peste tot. Desigur, o mare parte dintre ele sunt adevărate, uleiurile chiar reușesc să ducă părul pe drumul cel bun și să hidrateze intens pielea uscată. Dar folosirea lor are și părți mai puțin roz, iar înainte de a trece la subiectul articolului, fac o listă a dezavantajelor utilizării uleiurilor vegetale pentru păr. Folosesc constant uleiuri, recunosc că m-au ajutat mult și, în ciuda micilor dezavantaje, voi continua să le aplic.

1. Pot apărea erupții pe ten- principalul dezavantaj al aplicării uleiului vegetal pe scalp. Nu am un ten acneic, rareori îmi apar coșuri, însă au fost zile în care m-am trezit cu câteva coșulețe în zona liniei ce delimitează fața de podoaba capilară. Coșuri mici, roșii, dureroase, ce trec destul de rapid. Pentru a evita formarea acestora e de preferat să nu dormim cu uleiul în cap, ci să-l aplică cu 30min-1 oră înainte de spălare.

2. Părul se îngrașă mai rapid- în special dacă folosiți uleiuri dense, precum cel de ricin. Este normal acest lucru și nu reprezintă un mare dezavantaj dacă obișnuiți să vă spălați părul o dată la două zile. Însă dacă o faceți mai rar, o să observați că rădăcinile devin uleioase mult mai rapid.

3. Părul poate arăta îmbâcsit- și nu pentru că nu v-ați șamponat bine. În engleză se spune că s-a format un buildup pe scalp, un fel de peliculă, o depunere. Pielea și firul de păr s-au încărcat prea tare. Acest lucru se produce atunci când exagerăm cu aplicarea uleiurilor, când nu oferim părului o pauză lungă între aplicări. E foarte tentant să-ți masezi scalpul cu un ulei vegetal, eu m-aș masa înainte de fiecare spălare.

4. Cad mai multe fire de păr- în funcție de tipul scalpului. Eu mă număr printre persoanele cărora le cade părul tare atunci când începe să se îngrașe. În primele două zile după spălare nu sunt probleme, dar dacă nu spăl părul în a treia zi, cade într-o veselie. Tradițional, fenomenul se numește „sufocarea” firului de păr, ea se datorează excesului de sebum.
   Am citit în mediul online că multe persoane se plâng că de la uleiul de ricin le cade părul, la fel și genele. Altele că de la uleiul de cocos părul le stă foarte bățos, șuvițele arată precum niște crăcuțe. Asta indică că niciun ulei nu funcționează benefic pentru toate persoanele.

5. Vopseaua se estompează repede- cel mai vinovat ulei în acest sens este cel de măsline. Am observat că vopseaua se duce imediat din păr, mai ales dacă folosesc ulei cald. Uleiul de măsline e cu adevărat cel care scoate cel mai rapid vopseaua, este folosit cu succes de persoanele ce au obținut nuanțe prea puternice de roșu. Dacă vă doriți ca părul vostru să-și păstreze cât mai mult timp culoarea, evitați uleiurile sau folosiți-le cât mai rar, gen o dată la două săptămâni.

   Mă întorc acum la uleiul de migdale dulci de la Solaris, cel pe care l-am tot folosit în ultimele două luni, devenind rapid unul dintre favoritele mele. Este un ulei ușor, precum cel de struguri. Se absoarbe rapid, însă pentru un ten gras nu merge folosit decât pe timp de seară. Cel puțin în perioada caldă. 
   Dacă pe ten evit să-l folosesc, pe corp îl utilizez cu mare plăcere. E foarte hidratant și nu lasă o peliculă grasă la suprafață. Pentru o absorție ultra-rapidă aplic câțiva stropi de ulei pe pielea umedă. Uleiul de migdale dulci nu are miros, nu este nici colorat. Prin urmare nu concurează cu parfumul și nici nu pătează hainele. Dintre toate uleiurile încercate, cel de migdale și cel de argan mi se par cele mai potrivite pentru pielea corpului. O lasă foarte lucioasă, dar deloc uleioasă. Uleiul de cocos nu se absoarbe la fel de rapid în cazul meu, iar cel de măsline prinde un miros de salată după câteva ore.
   Fiind un ulei cu absorbție rapidă poate fi folosit inclusiv de persoanele cu părul cu tendințe de îngrășare. Se spală foarte ușor. Eu îl amestec cu ulei de ricin uneori, îl încălzesc într-un vas cu apă caldă, masez scalpul și părul, las să acționeze în jur de o oră și apoi șamponez bine părul. Dacă am amestecat uleiul de migdale cu ulei de ricin, șamponez de două ori. Dacă nu, este suficientă o singură șamponare.
  Pe post de ulei leave-in nu-i cea mai fericită alegere. Părul meu a căpătat un aspect uleios atunci când am încercat să-l folosesc în acest mod.
   Fetele mi-au scris că ele îl folosesc în jurul ochilor, că ar fi cel mai bun ulei pentru pielea din această zonă. Nu s-au înșelat. De săptămâni bune îl folosesc pe post de cremă de ochi, este mai bun decât orice altceva. Nota 10+. Reduce liniile fine din această zonă și se spune că face cearcănele mai puțin vizibile. La mine cearcănele nu se văd în general, doar dimineața ce-și fac apariția până apuc să mă înviorez, însă cu ridurile de expresie am ceva probleme, aici având încă din copilărie câteva linii fine. Pentru ca acestea să nu se agraveze și să se transforme în riduri, aplic deseori ulei vegetal. Este mai ieftin și mai eficient decât orice altă cremă din comerț gata preparată.
   Uleiul de migdale dulci poate fi cumpărat din magazinele naturiste, din unele farmacii, dar și online din magazine precum Vegis. Prețurile diferă în funcție de firma și de gramajul pe care îl alegeți, însă prețul mediu pentru o sticluță de 100 ml este de 15 lei.
   

Comentarii

An a spus…
Daca este adevarata partea cu cearcanele as fi cea mai fericita. Eu din pacate am si cearcane si linii fine (tot din copilarie..) si tot ce am incercat nu a functionat. Defapt mint, pentru liniile fine functioneaza foarte bine crema Membra cu vitamina a. Pe par mie imi este frica sa imi aplic uleiuri. Este adevarata partea cu uleiul de masline pentru roscate, am patit-o, doar ca mie mi-a deschis mult parul si eram gen ginger . In schimb pentru roscat era foarte bun otetul :)) Mi-a placut foarte mult acest post . Te pup:*
Rokolla a spus…
Eu l-am folosit pe perioada sarcinii. Am masat zonele in crestere si m-a ajutat foarte mult. Am scăpat fara vergeturi. Este foarte bun pentru a înlocui lotiunea de corp.

www.rokolla.blogspot.ro
clarra-blog a spus…
Draga Andra, la mine a functionat uleiul de migdale dulci in ceea ce priveste cearcanele - e drept ca l-am aplicat vreo 2 luni zilnic, dar apoi am cules roadele :) si eu sunt genul care a avut cearcane o viata intreaga, si mama si bunica au... e singurul produs care a functionat.
bydee-make-up a spus…
Nu am folosit pana acum uleiul de migdale dulci dar stiu ca foarte multa lume e multumita de proprietatile sale.
Trebuie sa-l incerc! :)
Toma Aurora a spus…
Clara, îți mulțumesc pentru răspunsul oferit Andrei!
Toma Aurora a spus…
Ramona, îmi place și mie mult pe post de ulei de corp. Se absoarbe repede și nu lasă nicio peliculă la suprafața pielii.
Toma Aurora a spus…
Diana, nici eu nu-l încercasem. L-am primit într-un coșuleț Solaris și de atunci l-am folosit constant. După ce se va termina sticluța am să-l cumpăr din nou.