Programul meu împotriva celulitei

foto: Jezbel.com


   Îmi place să port fuste și rochii scurte pe timp de vară. Din iunie până în septembrie târziu prefer să stau cu picioarele goale. Îmi place să merg la mare și să petrec mult timp pe plajă. Pentru asta e nevoie ca pielea să fie fermă, netedă, iar celulita să fie redusă pe cât posibil. De obicei din martie-aprilie încep, anual, să mă preocup de tonifierea picioarelor. Programul se axează pe alimentație și pe exerciții fizice, foarte puțin pe creme de corp anticelulitice. Anul ăsta chiar am abandonat folosirea acestui tip de produse și m-am limitat la aplicarea unei loțiuni de corp obișnuite.

   Pentru a reduce aspectul celulitei, țin cont de următoarele:

1. Alimentația
   Celulita se formează în timp, e greu de crezut că dacă vom mânca sănătos timp de 2-3 săptămâni aceasta va dispărea. Însă alimentația poate juca rolul cel mai important în lupta pe care o ducem. Principalele alimente ce contribuie la eliminarea celulitei sunt fructele. Acizii din fructe ajută la îmbunătățirea aspectului pielii, la fel și apa conținută de acestea. Pepenele roșu, afinele și portocalele sunt de preferat. Portocalele conțin, în plus, foarte mult calciu. Noi le numim „portocalciu” tocmai din acest motiv :).
   Legumele recomandate într-o dietă ce urmărește eliminarea celulitei sunt roșiile, spanacul și...ceapa! Specialiștii recomandă să nu mâncăm ceapa singură, ci să o adăugăm în salate. Eu prefer salata de roșii cu ceapă verde și puțină brânză. O mănânc cu pâine și de regulă o prepar un castron imens pentru a fi sigură că bifez suficiente legume pentru o zi. Roșiile sunt indicate a fi consumate mai degrabă sub formă de ketchup, țin minte că și Dr. Oz îndemna să alegem sosul fiert de roșii sau ketchupul, însă mie îmi plac mai mult crude.
   La zahăr și sare nu pot renunța, deși e recomandat să nu facă parte din alimentație. Au fost perioade când am exclus dulciurile, însă după câteva săptămâni tunam și fulgeram. Fast food, băuturi acidulate nu consum pentru că nu-mi plac. Când sunt în București mai calc strâmb, recunosc.
   Când aveți în vedere să vă schimbați alimentația gândiți-vă la ce doriți să excludeți pe termen lung. Dacă vă descurcați doar cu salate și carne slabă, mergeți pe această cale. Dacă știți că nu puteți renunța la pizza, la mâncăruri cu sos, la snacksuri, căutați alternative. Se poate slăbi și în felul ăsta, schema piramidei franceze (mic dejun foarte consistent, prânz decent și o cină foarte săracă în calorii) funcționează în multe cazuri. Se slăbește lent, însă restricții nu există. 

2. Consumul de apă
   2 litri de apă pe zi sunt suficienți. Dacă aveți probleme cu digestia, adăugați câteva felii de castravete în sticla cu apă. Eu prefer varianta aceasta în locul apei cu lămâie. Nu-mi place apa cu lămâie.
   Ceaiul verde nu este un favorit dacă vreți să scăpați de celulită, ci cel alb. Încă se mai ceartă specialiștii în privința ceaiului verde, unii spunând că deshidratează tare corpul, alții zicând că deshidratarea nu e îngrijorătoare, însă ceaiul alb nu e la fel de discutat. Eu beau un sotiment CTS Corner, numit Snow Buds, însă nu depășesc 1-2 cești/zi. O variantă pitorească este ceaiul de păpădie, amar, dar eficient. 

3. Exercițiile fizice
   În cazul meu, pentru tonifierea pielii, cel mai bun efect l-au avut folosirea greutăților în timpul exercițiilor fizice. Însă greutățile aduc cu ele și o masă musculară sporită, ceea ce pe mine nu mă încântă. După greutăți, alergatul și pilates-ul, ocupă pozițiile fruntașe. De obicei, într-o zi alerg o oră, iar a doua zi fac pilates. Uneori le fac pe ambele, când nu am astâmpăr. Ambele forme de mișcare îmi plac pentru că nu mă obosesc prea tare și nu accentuează musculatura.
   Programul de pilates pe care-l fac este destinat zonelor coapselor și posteriorului, vi-l las mai jos în caz că vă interesează.



   Este important ca în fiecare săptămână să existe 1-2 zile de odihnă, în care să lăsam mușchii să se odihnească. În cazul femeilor prea mult sport poate duce la anxietate.
     
   Ca și tratamente cosmetice, e bine să ne exfoliem săptămânal pielea picioarelor pentru a o păstra curată și luminoasă. Putem folosi un scrub din comerț sau un amestec făcut din gel de duș+mălai, zahăr sau cafea, în funcție de preferințe. 
   Există măști la plic ce promit îndepărtarea celulitei. Le-am încercat și nu mi-au lăsat niciun fel de impresie. La fel de bine cred că acționează și o mască cu argilă sau o împachetare cu folie+ gel Supliform. Toate aceste tratamente au efect doar la suprafața pielii, nu ne puteam aștepta că ele să pătrundă atât de adânc încât să distrugă aspectul de coajă de portocală.
    Masajul îmbunătățește aspectul pielii, însă trebuie efectuat constant. Cum iei o pauză de 1-2 săptămâni, cum încep să dispară rezultatele. Testat!
   Din punct de vedere medical, celulita nu este îngrijorătoare, însă multe femei sunt complexate din cauza prezenței sale pe coapse, abdomen sau brațe. E adevărat că trebuie să ne iubim corpul așa cum este, iar uneori starea de sănătate nu ne permite să ținem cont de toate aceste reguli. Însă dacă ne stă în putere să facem o îmbunătățire, de ce ne-am da în lături?
    

Comentarii

ilda76 a spus…
Mai-mai ca m-as mobiliza citindu-te! Pertinent si rezonabil ceea ce propui!
M-am intrebat daca nu e de luat in calcul si mierea, cu acel tratament "palmuitor"?! Mi-a ramas gandul la a-l aplica de cand l-am aflat de la tine!

Vointa si consecventa sa ai, draga mea!
Pupicei multi, Aurora!

Ilda
Lavender Thoughts
Toma Aurora a spus…
Ilda, masajul acela tare eficient este, deși e destul de dureros la început.
Acum sunt în faza de menținere, sunt mulțumită de rezultate. M-am gândit să împărtășesc și altora, cel puțin acel program de pilates de foarte mult timp doream să-l menționez pe blog. Avea cineva o vorbă, probabil chiar Joseph Pilates, inventatorul acestui tip de mișcare: după 30 de zile de pilates ai alt corp!
Te pup, Ilduța!
ViataAreGust a spus…
Am auzit ca pilates-ul este extraordinar, atat pentru corp, cat si pentru minte. Pentru mine este putin cam pe slow motion, firea mea e putin mai agitata si nu prea am rabdare cu astfel de practici. :D
Cat despre hidratare, inca mai am lacune la acest capitol, uit sa beau apa cu orele, in schimb as bea numai cafea, care mai rau deshidrateaza si ajuta celulita sa-si faca de cap.
Toma Aurora a spus…
Andreea, da, e pe slow motion, foarte adevărat. Uneori am impresia că mă mișc în reluare, dar cu cât mai lent faci mișcările de pilates cu atât sunt mai eficiente. Pentru a câștiga masă musculară nu-s de luat în calcul, sunt prea soft.
Eu am reușit să mă las de cafea, după o perioadă în care am băut cam un litru pe zi. A fost greu, în primele săptămâni mă simțeam obosită, dar acum am poftă de ea foarte rar.