Cura cu lăptișor de matcă



   Când Apiland a anunțat că dă startul unei noi campanii de promovare a lăptișorului de matcă, am acceptat fără să stau pe gânduri. Lăptișorul lor de matcă nu-mi este străin, am mai făcut cură cu el de două ori, însă cel mai mult îmi place folosit pe post de mască de față, este incredibil. Însă azi nu voi vorbi despre utilizarea lui pe post de tratament cosmetic, amân puțin momentul respectiv, ci despre cum îl folosim pentru uz intern. 

   Lăptișorul de matcă se consumă în cure de minim 6 săptămâni, de preferat primăvara sau toamna, însă aceasta nu e o recomandare bătută în cuie, iar cura se poate face oricât pe parcursul anului. Doza zilnică recomandată în această perioadă este de 0,5-1 gram. Eu iau 0,5 grame. Cantitatea poate fi dozată cu ajutorul linguriței incluse în pachet. Lingurița respectivă, atunci când este plină, cuprinde un 1 gram de lăptișor. Așadar, o jumătate de linguriță este doza pe care eu o iau în fiecare zi.
   Există două modalități de aministrare:
-sublingual: se pune lăptișorul sub limbă, dimineața, înainte de masă cu o jumătate de oră și se lasă să se dizolve complet (aproximativ 5 minute);
-amestecat cu miere: 10 grame de lăptișor se adaugă în 500 grame miere și se amestecă. Se ia 1-2 lingurițe/zi pentru copii și 1-2 linguri/zi pentru adulți.

   Am încercat ambele variante. Prima mi s-a părut imposibil de dus pe termen lung, pentru că gustul lăptișorului de matcă e acru, nu-mi place. Am zis să mai dau o șansă acestei metode și am încercat-o și de data aceasta, însă am sfârșit tot amestecând lăptișorul cu miere.  Cu miere capătă un gust echilibrat, nu mă deranjează deloc să-l consum în fiecare dimineață.

   Pentru ten uneori aplic lăptișorul ca atare, alteori îl amestec cu 5 grame de miere și îl aplic pe față. Las 15-30 de minute, apoi clătesc cu apă călduță. Atât lăptișorul de matcă, cât și mierea, ajută la tratarea coșurilor și la reglarea secreției de sebum. În general produsele antiacnee sunt mai agresive, mulți consideră că printr-o curățare intensă se rezolvă problema coșurilor, însă imperfecțiunile se reduc pe termen scurt, iar problema devine și mai gravă după o perioadă. Dacă nu aveți lăptișor la îndemână, atunci aplicați măcar miere, seară de seară, timp de 15 minute, și o să observați cât de bine se curăță pielea, fără a se usca, fără a se irita. Se și clătește rapid, nu vă gândiți că o să rămână lipicioasă pe ten.

   Revenind la cura internă cu lăptișor, prima oară vă scriu pentru ce este recomandată de specialiști, iar apoi îmi voi da cu părerea prin prisma propriei experiențe. Lăptișorul de matcă crud se recomandă pentru imunitate, insomnie, colesterol mărit, probleme de memorie, menopauză, stres, afecțiuni ale ficatului. Nu doar extern, ci și intern, este recomandat pentru reglarea secreției de sebum! 
   Vitaminele pe care le conține sunt cele din complexul B, iar asta înseamnă, dragilor, că ajută și la regenerarea părului. Unii sunt de părere că produsele apicole ajută cam prea mult la acest capitol (fire de păr foarte vizibile, apărute pe față), însă eu n-am pățit acest lucru. Nu-l scot din ecuație, însă dacă m-aș fi trezit cu fire în bărbie, n-aș fi ascuns acest aspect.
   Pe parcursul curei cu lăptișor am observat următoarele:
   -rezistența organismului la efort a crescut considerabil. Mi se pare că doza zilnică de lăptișor echivalează cu energia dată de un baton proteic foarte concentrat. Eu fac sport zilnic, seara, 1-2 ore. E adevărat că la final cad lată în pat și adorm mai repede ca un bebeluș, însă în timpul antrenamentului nu obosesc deloc. 
  -tenul este mai curat și rar mai aplic o cremă de față. Am și tenul gras, din pricina asta nu mor fără un produs hidratant, însă de obicei foloseam în fiecare seară.
   -despre reglarea somnului nu mă pot pronunța. Nu știu dacă se datorează lăptișorului sau faptului că fac multă mișcare, însă cert e că nu mă mai prinde miezul nopții trează, iar dimineața mă trezesc foarte devreme, în mod natural, fără alarmă.

   Lăptișorul de matcă de la Apiland e disponibil în două variante: bio și convențional. Cel bio este puțin mai scump. Eu am testat varianta lăptișorului convențional, crud, cea care se vinde după cum urmează:
-10 grame: 16 lei;
-25 grame: 34 lei;
-100 grame+25 grame bonus: 132 lei.

   Pentru o cură internă completă este suficientă o variantă de 25 grame, luată în doză de 0,5grame/zi. Pentru ten este suficient și un recipient de 10 grame. Din el puteți face 20 de măști cu lăptișor pur sau chiar 40 dacă amestecați lăptișorul de matcă cu miere.
   Lăptișorul vine ambalat într-o cutie izotemă, în care puteți păstra perfect atât recipientul din sticlă, cât și lingurița, protejându-le de acțiunea factorilor externi. Îl puteți comanda online de AICI, direct de pe site-ul oficial Apiland.


Comentarii

Cherry Queen a spus…
abia astept sa ajung la Constanta sa testez si eu laptisorul de matca. sunt curioasa de efectele pe care le va avea si asupra organismului meu. :)
pupici!
Toma Aurora a spus…
Diana, să nu uiți să-l încerci și pe ten. O să-ți placă, sunt convinsă, chiar dacă la început senzația e de ușoară încălzire a pielii.
Te pup!
Alina a spus…
si eu am acceptat sa-l testez si m-am incapatazat sa-l iau ca atare - gustul imi pune probleme, dar reusesc totusi sa-l iau in fiecare dimineata. inca din primele zile am sesizat schimbari in bine si voi scrie si eu impresiile mele undeva in iunie :).
Toma Aurora a spus…
Alina, nici pe mine nu mă încântă gustul, dar cu miere devine chiar bun, am început să aștept dimineața pentru a-l consuma. Aștept părerile tale, le voi citi cu siguranță.