Cum folosim apele florale


   Fetelor, pentru astăzi v-am pregătit un articol despre apele florale folosite în cosmetică. Pe acestea le mai întâlnim la raft sub numele de hidrolate. Apele florale și hidrolatele reprezintă cam același lucru, cu excepția faptului că hidrolat este un termen general, în timp ce apa florală se referă la apa obținută din floarea unui plante. Apa de trandafiri sau cea de flori de mușețel poartă această denumire, de apă florală, însă pot fi numite și hidrolate. Apa de mentă sau cea melisa sunt hidrolate, nu ape florale, ele fiind obținute din utilizarea frunzelor plantei.

   Am primit spre testare, din partea echipei Elemental, două ape cosmetice, în urmă cu vreo două luni. Ieri am consumat ultimul strop din ele, așa că se cuvenea să scriu un articol de prezentare. Cele două ape testate au fost cea de trandafir și cea de melisa (roiniță). Pe prima o cunoșteam bine, o foloseam în perioada în care preferam fondul de ten mineral în locul celui cremă. Cum utilizam apa florală? Destul de simplu, amestecând o cantitate mică de fond de ten mineral cu câteva picături de apă florală. Apoi înmuiam o pensulă în amestec și aplicam pe ten. Apa se evapora, iar fondul de ten rămânea fixat pe piele, întins uniform. Țin minte și acum că pensula mirosea tot timpul a apă de trandafiri.


  Apa de trandafiri, contrar așteptărilor, nu are mirosul acela de trandafiri bulgărești pe care-l întâlnim la majoritatea produselor cu miros de trandafir. Miroase discret, însă parfumul său se păstrează multă vreme pe piele. Tocmai de aceea o folosesc dimineața, pentru a mă bucura întreaga zi de aroma sa plăcută. O utilizez pe post de loțiune tonică. După ștergerea pielii, tenul rămâne curat, proaspăt, ușor hidratat. Pentru un ten gras, precum al meu, e suficient să aplic această apă după demachiere și să folosesc cremă de față doar pe zonele care mi se par mie mai uscate.


   Cu apa de melisa (roiniță) mă joc ceva mai mult. Pe ea o folosesc seara, în două moduri. Uneori îmbib o dischetă de bumbac în această apă, torn 1-2 picături de ulei (măsline, cocos sau argan) deasupra și-mi curăț astfel foarte repede machiajul ochilor. Asta când nu am o apă micelară la îndemână. Iar cel mai adesea o aplic tot pe post de loțiune tonică, această apă având un efect mai revigorant decât cea de trandafiri. Probabil și din cauza aromei, ce duce înspre lămâie. La primele utilizări nu m-a încântat acest miros, însă acum pot spune că-mi place tare și mă înviorează rapid.
   În 2011, când scriam pe blog despre apa de trandafir de la Mayam, recipientele apelor florale erau din sticlă. Astăzi se comercializează în floacoane din plastic foarte subțire, mult mai simplu de transportat. Prețurile acestor ape sunt accesibile: apa de trandafir (50 ml) costă 11,5 lei pe site, iar apa de melisa (100 ml) costă 12,50 lei. Pe mine cele două flacoane m-au ținut două luni, timp în care le-am utilizat zilnic.
   Apa florală se poate folosi și pentru prepararea măștilor cu argilă, în caz că sunteți amatoare. Trebuie doar să amestecați pudra de argilă cu puțină apă, iar amestecul e gata pentru a fi aplicat pe ten. De asemenea, puteți folosi produsul ca înlocuitor al apei termale. Îl turnați într-un flacon cu pulverizator, îl păstrați undeva la rece și pulverizați pe piele atunci când doriți să vă împrospătați pielea ori machiajul.


Comentarii

Unknown a spus…
Habar n-aveam ca apele florale se pot folosi in masti sau in combinatie cu fondul de ten. Foloseam doar apa de lavanda, ca tonic.
Interesant!
Olivia Boros a spus…
La apa florala de trandafiri ma gandeam zilele trecute, ar trebui sa o incerc si eu. Eu am cateva uleiuri de la Elemental, cel mai mult imi place cel de cocos, miroase asa de bine! Speer sa ajung sa ii fac review in curand.
Claudia's Choice a spus…
Chair ieri ma uitam la un magazin naturist la apa de trandafiri!i urma cu 2 ani mi-am facut si eu o apa de trandafiri, anul trecut mi-a fost lene :)
Toma Aurora a spus…
Camelia, cu cel mineral merg foarte bine :). Eu am încercat și cu cel de la Vichy și cu cel de la Avon și-n ambele cazuri totul a decurs bine.
Toma Aurora a spus…
Olivia, am folosit și eu uleiul de cocos de la Mayam. Este de foarte bună calitate, se aseamănă cu cel de la Solaris, doar că e mai tare ca și consistență, mie așa mi s-a părut :).
Toma Aurora a spus…
Claudia, eu am încercat o singură dată. Mi-a ieșit ceva verzui, cred că n-aș știut eu cum să pregătesc apa și-am făcut un soi de...ceai :D!
Loredana a spus…
Foarte interesant modul lor de aplicare...merci de sfat!
Pupici
Anonim a spus…
Cred că apa de roiniţă este singura pe care nu am încercat-o de pe siteul celor de la Elemental şi asta pentru că preferată a rămas cea de trandafiri, care e singura la 50 de ml şi apropiată la preţ de celelalte la 100ml. Ideea cu pulverizatorul este bună. Au în ofertă pulverizatoare care se potrivesc la fix pe gâtul sticluţei sau aveau acum 2 ani când mi-am achiziţionat câteva. Păcat că au schimbat flacoanele pentru multe din produse, cred că, contează într-o măsură mai mică sau mai mare în ce este păstrat produsul.
Toma Aurora a spus…
Cu plăcere, Loredana!