Cele mai elegante orașe din Europa



   În turism, când vine vorba de eleganță, trendul e dictat de preferințele turistului și abia apoi de revistele și platformele de specialitate. Pentru fiecare om eleganța cunoaște o altă interpretare, în funcție de afinitățile, stilul de viață și de condiția financiară a fiecăruia. Evident, tuturor ne-ar face o deosebită plăcere să vizităm un loc luxuriant, îndepărtat, exotic, întreținut imprecabil, însă există și variante mai puțin costisitoare, dar nelipsite de eleganța pe care unori o căutăm în vacanțele noastre. Eu am o vorbă: unde mergi în vacanță trebuie să fie mai frumos ca acasă, iar asta implică oarecum și nevoia de a călători într-un oraș mai elegant decât cel în care locuiesc, în care să pot vizita clădiri deosebite, în care să mă pot perinda printre construcții remarcabile.

   Pentru că începusem de la eleganță, fac un pas mic înspre modă și ajung la marele trend în materie de călătorii: city-break-ul. Dacă pe timpul verii reușim să ne luăm liber una,două săptămâni, nu la fel de simple sunt lucrurile în restul anului și mai mult de un weekend nu avem la dispoziție pentru distracție. Aerotravel ne-a pregătit pentru perioada noiembrie-mai o serie de oferte avantajoase pentru a călători în marile orașe din Europa. Ca preț, cel mai avantajos e să călătoriți în luna ianuarie. Pentru un city break în Viena o să plătiți în jur de 200 de euro (avion+cazare), iar pentru o vizită în Londra, Paris ori Lisabona toată distracția va costa cu aproape o sută de euro în plus. 
   Dar iată că m-am luat cu vorba despre bani și am uitat de topul celor mai elegante orașe de pe bătrânul continent!



   Parisu-i fruntea, iar asta n-o să se schimbe prea curând. Cocheta capitală franceză e ca un trend în continuă reinventare. Oricât de multe minusuri ar strânge Parisul (aglomerație, străzi din ce în ce mai murdare, prețuri în continuă creștere), Orașul Luminilor o să strălucească mereu prin istoria pe care o are în spate, prin oamenii de geniu care au studiat aici, prin aerul sofisticat, tipic metropolei, care atrage tot timpul turiști. La nivel global, Parisul rămâne buricul eleganței nestudiate, grație acelui je ne sais quoi caracteristic.


   Francezii și britanicii au fost și sunt concurenți în toate cele așa că nu-i de mirare că Londra suflă în ceafa Parisului în topul nostru. Londra, spre deosebire de Paris, are o eleganță atipică. Dacă pentru capitala Franței ne-am lămurit: e chic, boemă, complicată, Londra cucerește prin atmosfera teatrală, specifică, prin clădirile vechi și prin obiceiurile locale. Cum am putea să nu descriem ca fiind elegant un oraș devenit celebru pentru atenția deosebită acordată unei celei mai fine băuturi calde, ceaiul?


   Barcelona întruchipează eleganța pe stil nou. Parisul și Londra sunt curtate de turiști de când lumea, însă Barcelona e un produs relativ nou pe piață. Așezarea urbană s-a dezvoltat uimitor în ultimele decenii și a cucerit multă lume prin amestecul de clădiri sofisticate, semnate în mare parte de Gaudi, cu particularitățile aproape vulgare ale regiunii. Vulgare, dar atractive, căci spiritul iberic, asemănător celui sud-american este invidiat de foarte multe națiuni și e considerat a fi spectaculos, înflăcărat, vulcanic.


   Dacă facem un sondaj printre îndrăgostiți și-i întrebăm care e cel mai elegant oraș european în viziunea lor să zicem că jumătate din ei ar răspunde că-i Parisul, dar sigur o să avem o mare de glasuri care o să pună Veneția în ecuație. Nu ar face față un delicios macarons franțuzesc savurat în doi unei plimbări cu gondola la ceas de seară. Iată că și iubirea poate oferi o doză serioasă de eleganță unui oraș!

   Voi încheia lăsându-i pe domni în avantaj. Berlinul nu reprezintă un oraș de interes pentru multe dintre femei. Atmosfera generală e una destul de rece iar locuri de shopping la fel de celebre ca-n alte capitale aici nu prea găsim. Însă s-a constatat că bărbații sunt foarte atrași de această locație. Explicația e destul de simplă, zic: bere din belșug, femei blonde și frumoase. Iar acestea pot fi pentru mulți dintre ei motive suficiente pentru a considera o vacanță în Berlin ca fiind un elegantă. Pentru că aici se pot distra așa cum doresc, iar acesta ar fi concluzia finală a articolului: eleganța unui loc e dată de modul în care locația respectivă reușește să ne satisfacă așteptările. În rest, simple detalii!


surse foto: Pinterest.com, Aerotravel.ro

Comentarii

ilda76 a spus…
Hihii, m-a incitat atat de mutl articolul incat, pentru moment am si facut o calatorie imaginara pentru care am facut unele demersuri reale... pana la un punct! :) Am dat o simulare, mi-am inchipuit ca merg la Paris in decembrie 2014 (da, da de sarbatori :D). Au fost afisate cele mai bune oferte de pret si am visat putin impreuna cu Alex! Pai daca nu visam, unde/care ar mai fi declicul pentru a implini?!

Pupici, Aurora!
Ilda
Lavender Thoughts

Toma Aurora a spus…
Ilda, după „purcede” trec pe listă și termenul „declic” pe care nu l-am mai auzit de pe vremea orelor de curs de la liceu. De fapt, în comentariile și articolele tale dau tot timpul peste termeni mai rar folosiți, ești un dascăl bun și pentru îmbogățirea vocabularului!
Cât despre călătorii, nu vrei să știi cum e la mine. Efectiv am wishlist pe dulap! Lipesc mereu foițe acolo, planuri peste planuri, am borcănel în care strâng banii pentru următoarea vacanță. Borcănel ascuns atât de bine încât îmi ia ceva până-l găsesc :D.
Îți dai seama cum ar fi de Crăciun în Paris? Oh, la la...
Ramy's Blog a spus…
Eu iubesc Berlinul :))) Mai ales ca au un Forever 21 enorm și un Primark pe măsură. Cât despre shopping ul high level, găsim celebra galerie Lafayette.
ilda76 a spus…
:)))) Esti tu foarte simpatica si draguta cu mine! Acum, recitind comentariul lasat anterior, constat ca m-am exprimat "ca o cizma"! Reperitii suparatoare, virgule care absenteaza... :P

Apropos de ceea ce ai remarcat, sa stii ca sunt "vestita" printre elevii mei pentru cateva cuvinte pe care le folosesc cu regularitate ( ca sa nu spun ca-s ticuri verbale)! Mie imi plac unii termeni care pot fi considerati arhaisme, imi plac regionalismele dar si neologismele - rezultatul: un vocabular destul de "colorat"! :)))
Pup!
Toma Aurora a spus…
Ramy, pentru Primark l-aș iubi și eu! Se zvonește c-or să deschidă și în Ro cât de curând, însă a mai fost lansat un asttfel de zvon în 2013.
Eu am pus Berlinul în comparație cu alte orașe europene. Mai cunoscute sunt Viena, Milano, Budapesta, acestea fiind vizitate inclusiv sub forma excursiilor special organizate pentru cumpărături.
Loredana a spus…
Venetia am trecut-o pe lista de locuri DE VIZITAT! Am introdus-o in seria de articole Jurnal de Vacanta!
in Paris mi-ar placea sa merg cateva zile cu iubitul meu, iar in Barcelona..poate ajungem cat de curand...nu stiu!
Frumos...calatoria este un lucru care mi-a placcut inca de mica!
Pupici