Tea Time: Ceai ayurvedic Balance (Shoti Maa)



   În ultima postare mă plângeam că vremea rece m-a luat ieri pe nepregătite. M-am îmbrăcat destul de gros, însă ploaia și vântul mi-au pus capac și spre seară am simțit cum ușor, ușor mă ia răceala. Ochii au început să-mi curgă, acesta fiind primul semn ce anunță instalarea răcelii, în cazul meu. M-am culcat fără să iau nimic, m-am trezit fresh însă tot azi, mai pe înserat, din nou m-am pomenit cu cumătra răceală pusă pe șotii. Răcesc foarte rar, uneori o dată la câțiva ani și am multiple căi de a combate primele atacuri ale răcelii, vitamina C fiind principalul aliat, luată zilnic în concentrație mare, indiferent de anotimp. Pe locul 2 se situează ceaiurile puternic condimentate, cele pe bază de scorțișoară, iar unul descoperit recent a fost Balance de la Shoti Maa (19 lei/ CTS Corner). Un sortiment de chai clasic. Legat de acest aspect, am căutat mult timp ceai chai prin plafare, fără succes, și urma să-mi comand o cutie de pe Iherb. L-am găsit însă pe acesta, ambalat sub forma unei cutii cu 16 pliculețe individuale. 

   Este un ceai foarte puternic, spicy, cu gust intens de scorțișoară și piper, cu toate ingredientele certificate a fi organice. Conținutul său sună astfel: scorțișoară (53%), ghimbir, cuișoare,piper, cardamon, fenicul, petale de trandafiri, turmeric, frunze de zmeur. Observați, așadar, că predomină plantele ayurvedice, ceea ce înseamnă că acest ceai e mai degrabă un tratament pentru spirit decât o licoare gustoasă. 
   Se prepară prin infuzarea unui pliculeț în 500 ml de apă, timp de 6-7 minute. Nu folosiți mai puțină apă pentru că veți avea o senzație de arsură în timp ce veți consuma ceaiul. În 500 ml gustul se domolește, iar lichidul cald poate fi servit fără probleme. Doar pișcă puțin.
   Ceaiul preparat are o culoare maro închis. Eu adaug și puțin zahăr iar asta intensifică aroma sa. 
   Simt că mă calmează, așa cum promite în descriere? Cu siguranță, deși nu are același efect ca tulsi, de pildă, dar se deosebește ca fiind un ceai formulat pentru destindere. 
   Fiind un sortiment chai poate fi amestecat și cu lapte. Eu l-am încercat și astfel și am obținut o băutură-desert în toată regula. Spicy și dulce, ca o bucată de plăcintă de mere cu scorțișoară. 
   Pe viitor am să comand și alte sortimente marca Shoti Maa, acest ceai găsindu-se în România în magazinele CTS Corner. Loving și Delighted sunt trecute pe lista pentru Black Friday, atunci când este posibil ca prețurile acestor ceaiuri să fie reduse nințel.
   Ceaiul de scorțișoară este foarte bun și pentru siluetă, nu doar pentru stres ori răceală, dar în acest caz va trebui să renunțați la a mai adăuga zahăr. Fiind foarte condimentat, vă veți încălzi foarte rapid grație lui atunci când sunteți înfrigurați. Eu l-am tot testat și îl cataloghez ca fiind un ceai ideal pentru vremea aceastea, în niciun caz unul bun de consumat pe timp de vară, nici măcar pe înserat.




Comentarii

Unknown a spus…
Ador sa beau ceai in perioada asta!
Nu cunosc am cumparat aceasta marca niciodata :)
O saptamana faian!
http://milionlineblog.wordpress.com
deebsblog a spus…
O sa ma abonez la postarile tale legate de ceai. Si acesta imi face cu ochiul.
Eu tocmai ce am terminat de savurat o cana de ceai cu Mango de la Carturesti ...
Toma Aurora a spus…
Și mie îmi place! Mă relaxează total! Pupicei! :)
Toma Aurora a spus…
Andreea, mango! Mmm, ce bine sună! Îmi plac mult ceaiurile cu aromă exotică, cred că sortimentul băut de tine e delicios!