Cum aș risipi toți banii din lume



   Într-una dintre cărțile citite recent (Regina Mătăsurilor) se povestea despre o femeiușcă cam leneșă, ce adora să trândăvească, să stea cu nasul în cărți și să-și facă planuri despre următoarea rochie pe care și-o va cumpăra. Soluția găsită de apropiații ei pentru a nu-i strica plăcerile vieții a fost s-o mărite cu un bărbat mai în vârstă, dar foarte bogat. Lucru ce n-a încântat-o, dar nici n-a afectat-o serios, ajungând chiar să se amuze din pricina mariajului. 
   M-am regăsit oarecum în personajul de care vorbesc, pentru că avem multe lucruri în comun, cu excepția momentelor în care eu mă apuc serios de treabă și atunci, dintr-un mic trântor, devin cea mai sprintenă albinuță. Însă tare m-aș bucura să am parte de un viitor în care să mă relaxez tot timpul sau măcar unul în care să-mi găsesc suficiente momente în care să iau o pauză. Căci, e demonstrat, nimic nu te împinge spre succes mai tare decât dorința de lucru născută la finalul unei pauze foarte, foarte lungi! :)

    Sunt convinsă că fiecare dintre noi s-a gândit ce-ar face dacă peste noapte ar avea bani cu nemiluita, dacă ar câștiga la pariuri sau cineva i-ar oferi o sumă importantă. Eu am încercat să-mi imaginez, în termeni reali, care ar fi primul lucru pe care l-aș face. Și n-a fost prea ușor să am deodată mulți bani, fie ei și imaginari, dar primul lucru pe care l-am făcut, în visul meu închipuit cu ochii deschiși, a fost să rezerv un bilet online și să o tai înspre aeroport. Ce credeți însă că am făcut eu în drumul meu fictiv către aeroport? M-am oprit în mall! Da, fix la porțile invizibile ale mall-ului am bătut cu nerăbdare. Portofelul gemea de bănet, gata să dea pe-afară, ca un grăsun umflat de ultima porție zdravănă de mâncare. 
   Pentru că aveam bani la mine așa cum nu mai avusesem niciodată, m-am dus fix la standul de macarons. Înainte strâmbam din nas văzând prețurile coloratelor prăjiturele și nu-mi cumpram mai mult de 2-3, însă acum aș fi aruncat cu tenacurile de bani să cumpăr tot standul și să-l iau cu mine, în avion, spre plaja însorită ce mă aștepta. Dar m-am limitat la o cutie xxl de macarons cu violete și ciocolată, favoritele mele din toată istoria prăjiturelelor. Și-am mâncat, și-am mâncat, până ce m-am simțit numai bună de rostogolit. Pentru prima oară experimentasem cum e să te saturi până la refuz cu macarons, fără să te uiți o clipă la bani!
   După rușinoasa experiență, abia ținându-mă pe picioare,m-am pus pe cumpărat câte ceva pentru plecare. O rochie și niște pantofi mi-am luat, nu mai mult, căci indiferent de câți bani aveam, cumpărăturile de haine m-ar fi  epuizat fizic și trebuia să-mi conserv energia pentru a ajunge la aeroport. Și, bonus pentru cumpătarea mea, mi-am ales pe fugă un parfum nou și am tăiat-o înspre Otopeni. Și uite-așa am plecat în lunga vacanță de...3 luni, 6 luni, 12 luni? În fine, o vacanță ce-a ținut fix până la epuizarea bănetului. 

    Mi-am oprit însă o parte din bani pentru a-mi face, la întoarcere, ditamai divanul din perne în grădină și să-mi improvizez un mic bar unde să-mi pregătesc tot felul de cocktailuri colorate. În fața divanului: ditamai ecranul pe care eu urma să mă uit la filme. Și ba chicoteam sărind printre perne la filmele de comedie, ba-mi pierdeam lacrimile printre ciucurii perinelor suferind laolaltă cu protagoniștii dramelor. În spatele divanului țineam un dulap mic, plin de cărți vechi, iar printre ele, ditamai caietul în care scriam, cu spor, povestiri despre toate cele. Și-apoi, nu știu cum s-a făcut, dar rezemată de divan, aveam o bicicletă vintage! Roz, cu coșuleț din paie. Și din coșuleț mă privea curios puiul de vulpe pe care, în sfârșit, reușisem să-l cumpăr! Și de lângă vulpița cea mică a mai ieșit un cap, tot de vulpiță. Avusesem, prin urmare, suficienți bani cât să-mi iau nu unul, ci doi pui! Haplea, ce să mai!



   Și-am să mă opresc aici, căci deja s-a putea să depășesc orice credit posibil și n-aș vrea să o împovărez cu toate trăznăile care-mi trec prin minte pe Alina (www.literestacojii.com), cea care a lansat provocarea de a ne imagina ce-am face dacă într-o zi am primi o sumă importantă de bani, . Provocarea sa este susținută de către AVBS Credit, o firmă de brokeraj despre care am mai vorbit pe blog. Prin intermediul lor putem obține un credit prima casa, unul ipotecar, unul de vacanță sau unul de nevoi personale, folosindu-ne inclusiv de tehnologogia modernă și apelând la Aplicația AVBS Credit. ( Notă: Aplicația este disponibilă numai pe smartphone-urile Android sau iOS. Instalând aplicația, aceasta îți permite să aplici pentru un credit direct de pe telefonul mobil. Descarci aplicația gratuit, introduci codul unic 0001 și aplici pentru creditul dorit.)
     

Comentarii

Anonim a spus…
M-ai amuzat teribil cu articolul tau, ce placeri ai. :))
Lamiita Petre a spus…
Iarasi credit ?????? :D eu mereu zic , gata ... il termin pe asta si nu mai fac altul dar niciodata nu se intampla asa . Toata viata am trait cu credite . :( Daca -ar tezi intr-o dimineata plina de bani nu stiu ce-as face prima data ca sunt lipsita de atat de multe ..... :D
Toma Aurora a spus…
Lamiita, mama a avut într-o perioadă multe credite și țin minte că a fost foarte fericită când a scăpat de ele. Zicea că i se pare că i-a luat Dumnezeu o povară grea de pe inimă.
Toma Aurora a spus…
:D Te pup, Alina!