Machiajul tenului cu imperfecțiuni



    Inițial pregătisem un review pentru fondul de ten Fit Me! de la Maybelline, ales pentru testare din magazinul ProduseCosmetice.ro, însă apoi mi-am dat seama că nu pot vorbi despre el fără să vă prezint și restul produselor pe care le utilizez pentru a-l fixa. Căci adevărul este că-i un produs destul de capricios și fără puțin ajutor din partea altor cosmetice nu-l pot face să stea intact pe față de dimineață până seara.
   Tenul meu mai mereu a avut perioade proaste, având probleme cu coșuri în partea inferioară a obrajilor, înspre gât. Foarte des îmi apar aici coșuri mici, ce nu pot fi scoase la salon, fiind foarte mărunte și dese și fiind înconjurate de pete mici, roșiatice. Ele se datorează în mare măsură alimentației, dar am perioade când dispar cu lunile și perioade în care apar, la fel, cu lunile. Dar am norocul că nu sunt vizibile decât atunci când fac poze de aproape, iar după aplicarea machiajului nu se mai observă deloc de la o oarecare distanță. Iar secretul nu stă în camuflarea totală lor, ci în iluminarea tenului. 


    Pe timp de zi nu folosesc cremă de față, ci un fluid hidratant nuanțator de la Stila, ce nu oferă acoperire, dar iluminează pielea și elimină instant formele de oboseală și ridurile fine. Fluidul nu conține slicpici deloc, dar lasă tenul lucios (nu și gras!). Din punctul meu de vedere este un produs de aur pentru tenul meu gras, cu care multe creme de zi nu fac casă bună. În plus, are SPF30 și nu lasă fondul de ten să oxideze peste zi!
   Apoi, deasupra lui aplic foarte puțin fond de ten Fit Me! de la Maybelline, în nuanța 325. Acesta are o acoperire mică/medie, în cazul meu, se comportă mai degrabă ca un bb cream, oferind tenului un aspect fresh, natural, nelăsându-l mat. Are o textură fluidă, ușoară și un factor de protecție 18. Flaconul nu are pompiță (există și varianta cu pompiță pe piață), dar nu am avut probleme în dozarea sa. Produsul fiind fluid, doar înclin puțin recipientul și pun o cantitate mică pe mână. Fluidul îl întind cu degetele pe piele. De altfel, cel mai natural aspect, din punctul meu de vedere, se obține aplicând fondul de ten cu degetele și/sau burețelul, chiar dacă acoperirea obținută nu este una mare.
   Nuanța 325-Cream Beige a fondului de ten este potrivită pentru tenul închis la culoare. Are un subton roșiatic, dar în lumina naturală, acesta nu se distinge (foto jos). Mi s-a părut că se adaptează bine la nuanța tenului și, în cazul meu, neutalizează tenta măslinie, verzuie, a pielii.



   După aplicarea fondului de ten, folosesc puțin blush cremă de la Pixi, pentru colorarea obrajilor. Eu am trusa duo pentru obraji, cu nuanțe de piersică și mai sus am utilizat-o pe cea corai. Blush-ul de la Pixi se comportă excelent aplicat peste un fond de ten cu textură ușoară, așa cum este Fit Me!. Chiar dacă rezistența fondului de ten nu e una mare, acest fard de obraz are avantajul că se transformă în pudră după aplicare și astfel rămâne la locul său ore întregi. 
   La final, după fluid, fond de ten și blush, cu ajutorul unei pensule cu peri sintetici, de la Avon, aplic puțină pudră pulbere de la Estee Lauder pe toată fața. Ce-i drept, această pudră, deși este de bună calitate, nu se deosebește de una bună din comerț, în ciuda prețului. Ce-mi place la ea cel mai tare e că nu lasă pielea mată. Mie îmi place să păstrez luciul dat de fondul de ten, aceasta fiind una dintre puținele mele obsesii legate de machiaj.

   Nu cred că fondul de ten de la Maybelline ar fi o recomandare potrivită pentru o persoană cu ten gras, datorită rezistenței scăzute, însă aplicat într-o cantitate foarte mică peste o bază de machiaj, arată chiar satisfăcător din punctul meu de vedere. Și, în acest mod,rezistă bine peste zi. Însă folosit pentru camuflarea perfectă a coșurilor/petelor sigur nu va face față, căci nu se fixează bine pe piele atunci când este aplicat din belșug.
   În încheiere, repet ce-am zis la început: e mai sănătos pentru pielea noastră să distragem atenția de la imperfecțiuni prin iluminarea pielii, decât s-o încărcăm peste măsură. De asemenea, dacă tenul nostru este gras, un fond de ten ce are o consistență mai densă, care se observă tare după aplicare, va tinde să-și schimbe aspectul peste zi, va curge ori se va întinde atunci când va intra în contact cu sebumul secretat de pielea noastră.


    Fondul de ten Fit Me poate fi comandat online de pe ProduseCosmetice.ro . Prețul său este de 42.8 lei, fiind redus de la 50 lei. Un flacon conține 30 ml de produs. Pe site găsiți și fardurile de obraz, dar și pudra compactă din aceeași gamă.

Comentarii