Review: Ulei Inca Omega Apimond



   Probabil și pentru voi uleiul inca omega (sacha inchi) reprezintă o noutate în materie de uleiuri vegetale. Eu am fost surprinsă să-l descopăr în portofoliul brandului românesc Apimond, căci nu mai citisem niciunde despre acest tip de ulei. La o simplă căutare pe google.ro veți observa că informațiile despre sacha inchi oil sunt foarte puține. Nici peste hotare lucrurile nu stau mai bine, acest ulei fiind o descoperire relativ recentă în materie de fluide naturale bogate în grăsimi.

Uleiul se extrage din semințele de sacha inchi, care arată astfel:

                                                     sursă: google

    Elixirul galben închis are cea mai mare concentrație de omega 3 dintre toate uleiurile vegetale existente, fiind urmat îndeaproape numai de uleiul din semințe de in. Pentru această particularitate a fost premiat cu medalia de aur în 2007, de către AVPA, iar în prezent în zonele amazoniene (locul de vatră al plantei) producția de ulei inca se află într-o continuă creștere.


   Cum mi s-a părut mie uleiul?

    În primul rând, extrem de gras. Mai gras decât uleiul de argan ca și consistență, dar mai fluid decât cel de ricin. Pe piele nu-l pot aplica decât dacă aceasta e umedă, fiind prea mult pentru pielea mea grasă.
   În schimb îl ador pe post de ulei pentru păr!
   Priviți recipietul uleiului de la Apiomond. Realizat din sticlă groasă poate fi introdus cu ușurință într-un vas cu apă fierbinte și lăsat 5-10 minute până ce uleiul de înfierbântă la rândul său. Apoi, îl putem aplica direct pe părul uscat, folosindu-ne de pompiță. Evităm astfel să ne ardem ori să risipim din uleiul foarte cald.
   Eu îl las să acționeze peste noapte. Având un păr cu vârfurile uscate, uleiul se absoarbe rapid și nu-mi simt părul gras. Nu aplic mai mult de 2-3 pompițe la fiecare utilizare, motiv pentru care declar un flacon de 50 ml ca fiind suficient pentru multe luni de utilizare. Eu am început să-l folosesc începând cu sfârșitul lunii iulie și am consumat jumătate din flacon. Așadar, 50 ml se epuizează în 3 luni de folosire regulată pentru păr și ocazional și pentru pielea corpului.

   De ce ocazional pentru pielea corpului? Nu doar pentru că am pielea grasă ci și datorită mirosului. Aroma uleiului nu-i tocmai plăcută, asemenea celei uleiului de cocos ori de monoi (despre el puteți citi această postare ). Mirosul uleiului este ușor rânced, caracteristică valabilă și pentru semințele de sacha inchi. Nu-i extrem de puternic acest miros, dar pe pielea corpului se simte. Eu prefer să-l folosesc pentru păr, căci nu-l simt și nici nu se păstrează aroma pentru multă vreme.

   Pe site-ul Apimond, costul unui flacon de 50 ml este de 49 lei (redus de la 77). Dacă doriți să plasați o comandă în magazinul Dacic Cool îl găsiți și acolo, dar la preț întreg. Am căutat și pe iherb uleiul și am găsit două variante în cantități mai generoase, dar la un preț de 30-40$.
  Eu am fost, în general, foarte mulțumită de calitatea uleiurilor și unturilor de la Apimond. Nu spun pentru prima oară că acesta este brandul meu românesc favorit, iar fiecare produs încercat de la ei mi-a lăsat cel puțin o impresie bună.

   Și încă ceva. Dacă ar fi să aleg între uleiul inca omega și cel de cocos, pe post de tratament pentru păr aș spune așa: cel inca este excelent pentru lungimea firului de păr, iar cel de cocos este un miracol pentru pielea capului. Pe ambele le puteți folosi în compoziția a numeroase măști homemade pentru păr (cu avocado, miere, gălbenuș de ou), fiind la fel de benefice pentru sănătatea podoabei capilare.


Comentarii