miercuri, 5 octombrie 2016

Reţeta pentru un city-break perfect

 foto: BerlinCityTours

   Reţeta pentru o escapadă de câteva zile într-un oraş european nu este simplă. În ciuda timpului scurt de călătorie, lista de ingrediente pentru un city-break de vis nu este una scurtă. Îmi amintesc de primul weekend petrecut în afara ţării, în frumoasa capitală a Ungariei, Budapesta. Deşi oraşul mi s-a părut superb, nu am reuşit să mă organizez cum trebuie şi asta a ştirbit din farmecul aventurii. Vacanţa după vacanţă am învăţat cum să coordonez situaţia astfel încât să profit la maxim de zilele petrecute în afara României. 

    Ingredientul principal pentru un city break low cost reuşit este alegerea pachetului de călătorie. În anii trecuţi obişnuiam să cumpăr un pachet de-a gata de la agenţiile de turism, cu transport, cazare şi transfer de la aeroport la hotel inclus. Cu timpul am început să îndrăznesc şi să încep să cumpăr separat bilete de avion, să-mi caut o unitate de cazare mai convenabilă ca preţ sau ca amplasament. Prefer să mă cazez undeva în centrul oraşului pe care doresc să-l vizitez, asta pentru că nu mă descurc foarte bine cu orientarea şi mă rătăcesc uşor. 
    Experienţa mi-a demonstrat că ies în câştig atunci când mă ocup singură de planificarea vacanţei, iar dacă mă interesez de zboruri cu câteva luni înainte de plecare, pot prinde bilete la un preţ de chilipir. Prefer companiile low-cost pentru rutele europene, întotdeauna am zburat doar cu avioanele acestor companii. Ryanair este una dintre opţiunile preferate de români, iar principalul motiv pentru popularitatea sa sunt biletele foarte ieftine şi cele două bagaje de mână gratuite incluse în preţ.
   Pentru un city-break aceste bagaje sunt suficiente, m-am educat să nu mai plec cu excesiv de multe lucruri după mine. Pentru o mini-vacanţă de 3 zile sunt suficiente haine ce pot alcătui 5 ţinute, adaug o pereche în plus de încălţăminte faţă de cea purtată în picioare, un pachet de cosmetice ambalate în flacoane mici, travel size, şi un săculeţ cu medicamente.
    Un alt ingredient de bază pentru aluatul vacanţei este anotimpul în care alegem să călătorim. Sunt oraşe splendide pe timpul verii ce se prezintă monoton în sezonul rece, cât şi aşezări care înfloresc în timpul iernii, în perioada târgurilor de Crăciun. Sau în care climatul favorizează temperaturi decente chiar şi iarna. 
    Ziua mea de naştere pică în ianuarie şi de obicei prefer să o sărbătoresc printr-o vacanţă scurtă. Anul acesta mi-aş dori să pot ajunge în Berlin, este o destinaţie pe care o am de ceva timp pe listă. De ce Berlin? În primul rând ianuarie nu e luna ideală pentru vizitatul din exterior, aşa că întâietate a avut un oraş plin de muzee şi cu o gastronomie pe placul meu. Berlin le oferă pe ambele şi pe deasupra preţurile zborurilor şi al camerelor de hotel sunt cele mai mici din an în perioada pe care o am în vedere. Costul final s-ar situa sub nivelul unei vacanţe petrecute la noi la munte, de exemplu.



    Ca orice reţetă de succes şi cea a unui city-break perfect are nevoie de anumite condimente. Printre acestea se regăsesc beneficiile oferite de compania cu care alegem să zburăm. Un check-in efectuat direct de pe telefonul mobil, un discount aplicat atunci când călătorim în formaţie completă, cu întreaga familie, divertisment de calitate când ne aflăm la bord, toate acestea sunt sarea şi piperul deplasării noastre înspre destinaţia de vacanţă. 
    O asigurare de sănătate făcută înainte de plecare mi se pare iarăşi esenţială. Nu se ştie niciodată în mijlocul cărui incident putem ateriza şi chiar dacă nu-mi place să cheltuiesc o sumă în plus pentru acest pas, iau în calcul şi beneficiile sale.
    Câteva cuvinte şi expresii învăţate înainte de plecare, din limba locală, înseamnă mai mult decât vă imaginaţi. În lipsa accentului sau a abilităţii de a le prononuţa corect, tot condimentează plăcut scurta noastră şedere. 
   O listă cu obiectivele pe care doresc să le vizitez nu îmi lipseşte din bagaj. O scriu de mână, uneori desenez şi hărţi, îmi este mai uşor să mă orientez aşa decât după hărţile oferite la recepţia hotelului. Întotdeauna mă interesez şi de locaţiile în care se poate mânca ieftin, asta pentru că doar cina prefer să o servesc într-un restaurant cu preţuri medii. Dacă e vorba de vacanţe ieftine, să fie ieftine până la capăt!
    Din recomandările pe care le citesc online selectez strict ce mă interesează: un tip de mâncare specifică oraşului, un loc în care suvenirurile trec de stadiul de chinezării, zilele în care anumite obiective turistice pot fi vizitate gratuit. Pentru un city-break în Berlin am reţinut că trebuie să încerc berea locală, faimoşii cârnaţi cu curry serviţi inclusiv la tonetele stradale şi să nu ratez târgurile de vechituri. Aici se pot găsi multe lucruri vintage, care pe mine una mă pasioneză, iar o sesiune de shopping de bijuterii vechi la preţuri bune ar fi cadoul perfect pentru aniversarea mea!


foto: stilinberlin.de

    Acest articol a fost scris pentru tema propusă de Ryanair în cadrul competiţiei SuperBlog. Ryanair oferă bilete de avion foarte avantajoase către destinaţii de weekend prelungit, fiind una dintre companiile low cost preferate de publicul român.

8 comentarii:

  1. Am aceeași rețetă pentru un city break low cost reușit, iar de Ryanair am fost foarte mulțumită, probabil o să tot zbor cu ei pe toate rutele pe care le au și încă aștept să mai bage și altele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, mă bucur că suntem pe aceeași lungime de undă. Te pup!

      Ștergere
  2. Multumesc de informatii, dar mai ales de sfatul de a ma ocupa singura de alegerea "celor necesare" (transport, cazare etc).

    RăspundețiȘtergere
  3. eu plec pe cont propriu deja de cativa ani, iar de cand cu ryanair-ul mi se pare f ieftin sa calatoresti. mai ales ca sunt destul de permisivi cu bagajele de mana. Ultima vacanta pe care am avut-o acum 1 luna a fost bucuresti-berlin-liepzig - dresden- berlin-londra-marsilia-lyon-bucuresti in 9 zile. a fost o nebunie. obositor, foarte obositor, dar minunat. din buc in berlin am mers cu ryanair si am dat 16 euro pe avion, berlin liepzig si dresden flixbus (maxim 10 euro fiecare excursie) berlin londra 18 euro, londra marsilia 17 lire, marsilia lyon- tgv(250 km in 1h 20 min - 10 euro), lyon bucuresti blueair 35 euro.
    Berlin-ul mi s-a parut f fain contrar asteptarilor. Noi am inchiriat biciclete (gasesti la hoteluri ; noi am luat de la un crown plaza - 10 euro parca) si am vazut aproape toate obiectivele cu bicicleta. Iti pot spune ca orasul asta este f bike friendly, aproape ca amsterdanul si nu e deloc aglomerat, astfel incat m-am simtit foarte in siguranta sa biciclesc. Daca nu optezi pentru mijlocul asta de transport, o varianta buna e si trenul . Biletul e 3.3 euro. Mancarea nu mi s-a parut iesita din comun, dar cum nu era prima oara cand vizitam Germania, stiam la ce sa ma astept. Am mancat mai mult stradal + un mic dejun foarte consistent la hotel si beeeereee . Multa bere. Practic cand mi se facea foame, mai bagam o berica :))
    Recomand Berlin, Germania, oricand. Oamenii sunt foarte corecti, as spune mai mult decat "reci".

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am mers in Dubai tot "pe cont propriu", adica bilet avion si cazare, restul m-am plimbat doar cu taxi peste tot, e foarte ieftin, mai ieftin ca la noi, ca doar " stau " pe petrol:)
    M-am interesat inainte ce am voie si ce nu, si pe unde sa merg. Normal ca n-am ajuns peste tot, data viitoare.
    Mi-a placut fff mult, sunt EXTREM de corecti! Si e un amalgam de natii. Uimitor ce au facut acolo din '90 incoace. Singurul impediment a fost caldura insuportabila, dar cea mai buna perioada de mers e noiembrie-februarie, cand preturile sunt CONSIDERABIL mai mari.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Brînduşa!
      Am văzut poze pe Facebook şi chiar mă întrebam dacă ai plecat cu pachet de-a gata. Am nişte prieteni care au fost în Dubai vara şi se plângeau de căldura infernală. Ziceau că şi-au petrecut tot sejurul în interior, pentru că simţeau că nu au aer afară.
      Mă bucur că ţi-a plăcut experienţa, şi eu găsesc impresionant ce au făcut acolo în doar câţiva ani.
      Te pup, draga mea! Mă bucur tare că ne-am întâlnit, chiar şi pe fugă :D.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...