duminică, 23 octombrie 2016

Niște Converși parcați sub cuier

Ilustrație: Anita Calavetta


     Suntem niște Converși parcați sub cuier. Alături de balerini și pantofi cu toc
ne ducem nopțile ca orice alți papuci, dar dimineața mereu avem noroc
căci suntem preferații stăpânei noastre, căreia i-am picat cu tronc.
Veți zice ce-i așa special la niște bieți teniși sport?
Ei bine, nu că ne lăudăm dar nu suntem doar ustensile pentru transport.
Povestea noastră încurcată începe de-a dreptul caraghios
stăteam în vitrini virtuale, încheiați la șireturi și roz
când ne-am trezit înșfăcați și aruncați în coșul de cumpărături,
manevrați de mâini și apoi ambalați ca niște murături,
livrați cu viteza fulgerului la o casă în care
pantofii stăteau cazați pe holul de la intrare.
Am intrat timizi și-am zis: -Să nu vă fie cu supărare,
aici locuiește faimoasa cumpărătoare?
Niște ghete cochete din piele întoarsă au răspuns că da
și că putem să ne-așezăm singuri oriunde-om vrea
că e plin holul ochi de perechi de pantofi sport 
așa că să nu ne-așteptăm la lux și confort.
Numai că socoteala lor a fost cel puțin eronată
Noua stăpână când ne-a văzut a țopăit încântată:
-Voi sunteți tenișii perfecți pentru orice ținută?
(Nu exagerăm, dar ne-a smuls din cutie, gata să ne rupă!)
-Noi suntem! am răspuns râzând,
eu, tenisul drept, și frate-miu, tenisul stâng.
De-am fi știut de-atunci câtor pățanii urmează să le fim martori
am fi șers-o tiptil pe ușă, fără scrupule, ca niște tartori.

Ne-am întrebat cum o fi oare să fim preferați dintre toți,
ah, ce visuri naive de pantofi idioți!
Speram să fim puși pe pernițe pufoase,
să fim spălați pe tălpi cu poțiuni simandicoase,
iar toată suflarea pantofărească 
până la sfârșitul zilelor să ne preamărească.
Și-n schimb am fost treziți din somn dis de dimineață
să mergem la școală, la muncă, la piață,
prin ploaie, nămol și zăpadă murdară
alergând ca bezmetcii pe pietonală,
am fost băgați fără menajamente
în apă sărată de mare și excremente,
în băltoace stătute și stații murdare,
scoși și băgați fără milă-n picioare
peste ciorapi mai mult sau mai puțin curați,
prinși prin ciulini și vandalizați,
cărați fără voie pe creste de munte
sleiți de puteri la petreceri mărunte.

Seara aveam impresia că am scăpat pentru moment,
însă eram prinși de șireturi și aruncați în apa cu detergent.

Ne gândeam, stând obosiți, cum o fi să ai o zi de vacanță
 Ne compătimeam singuri biata speranță
când într-un coș cu rufe murdare
găsirăm tovarăși de supărare:
niște pantaloni sport, tot de la Converse,
ce zăceau, fără vlagă, întorși invers:
-Și pe noi ne-a terorizat stăpâna de când
pe hainele sport i-a căzut un gând
c-ar fi comode. Nu aveți vreun plan
prin care să nu mai facem rondul zi de zi pe maidan,
să stăm și noi curați ca sandalele cele
de-au adunat praf și uitare pe ele?

Hmm, ticluirăm o tactică deloc prostească
S-o facem, dom'le, să se-ndrăgostească!
Așa va renunța la adidași pe viață
și-n pantofi cu toc o să se fandosească!


Așa a și fost. Dar numai pentru câteva săptămâni ce-au părut secunde
A uitat de noi, s-a urcat doar pe sandale colorate și pe pantofi cu funde.
Am tras un somn dumnezeiesc în zilele acelea și ne-am rugam ca bucuria
să nu se termine curând. Dar bang-bang! Tragedia!
După ce s-a săturat să facă pe cocheta
Stăpâna se puse iar a ne căta...


În felul ăsta mai rezistarăm câțiva ani,
stropiți de burniță, loviți de bolovani,
nu-i de mirare că-ntr-o dimineață dalbă
de la un ciot de gheață ne-am trezit
c-o gaură ștrengară în talpă!

Suntem niște Converși parcați degeaba sub cuier. În liniște așteptăm
să vină niște teniși de damă tineri, de la Answear, să ne pensionăm.



    Dacă și vouă vă plac tenișii Converse și vânați o pereche roz, pe care să-i necăjiți până își dau duhul, îi găsiți la reducere pe Answear. Acest magazin online a propus tema abordată azi, în cadrul competiției SuperBlog 2016.


4 comentarii:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...