sâmbătă, 1 octombrie 2016

Ce purtăm toamna la o petrecere?


   Ne aflăm în plin sezon al evenimentelor, iar dacă în serile calde de vară tot ce trebuia să facem era să îmbrăcăm o frumoasă rochie decoltată şi să ne suim pe sandale elegante cu toc, se schimbă complet treburile când trebuie să participăm la o petrecere sau o nuntă cu data fixată într-o lună răcoroasă de toamnă. Rochia decoltată poate fi păstrată în continuare, însă va trebui să facă pereche cu un palton elegant care să ne protejeze de frig, iar sandalele eventual vor fi trădate pentru nişte pantofi stiletto. 
   În luna octombrie voi lua parte la o nuntă şi mărturisesc că multe ţinute pe care mi-aş fi dorit să le port au căzut testul probei practice. Să mergi la o petrecere ce se vrea a fi veselă şi să tremuri de frig mi se pare o contradicţie. E la fel de incomod pentru starea de spirit precum încălţatul unor pantofi cu tocuri ameţitoare doar de dragul modei sau pentru a părea mai înaltă. Aşa că astăzi vă povestesc despre felul în care stilul Black Tie poate fi adaptat anotimpului în care ne aflăm, fără a face rabat de la sănătatea şi starea noastră de spirit.

    În primul rând, oricât de excentrică mă simt în perioada evenimentului, încerc să îmi formez o idee despre stilul celorlalţi invitaţi la petrecere. Îmi este teamă de ridicol şi nu vreau să fiu eu cea întrebată din 10 în 10 minute dacă nu îi este frig în rochiţa prea subţire sau dacă am nimerit la evenimentul corect încălţată în pantofi de oraş. În principiu, dacă e vorba de o petrecere la care se subînţelege că e necesară o ţinută Black Tie, atunci mă axez pe o ţinută elegantă, iar o rochie de seară este prima mea alegere. 
   În lunile reci prefer nu neapărat rochiile elegante cu mânecă lungă, ci le aleg în funcţie de material. Pielea, satinul, dantela, catifeaua şi tweedul sunt materialele toamnei, şi încerc să mă axez pe ele când îmi aleg ţinuta de petrecere. Şi pentru că vestimentaţia autumnală implică mai mult de un obiect vestimentar, îmi place să mixez materialele şi să asortez, de exemplu, o haină elegantă din tweed unei rochii din satin foarte sexy. 
    Lungă, midi sau scurtă? Greu de ales lungimea preferată, însă dacă trebuie să aleg o singură variantă aş spune scurtă, însă nu indecentă, ci puţin deasupra genunchiului. Rochiile lungi sunt cele mai potrivite pentru petrecerile Black Tie, ele se potrivesc femeilor înalte şi cu siluete lungi. Dacă sunteţi micuţe de înălţime, o rochie midi sau de inspiraţie retro este cea mai potrivită alegere. Eu sunt înaltă însă nu mă simt bine în rochii maxi, aşa că un alt criteriu pe care-i iau în calcul este ca eu să fiu în stare să port rochia, nu rochia să fie cea care mă poartă pe mine. Orice nu mi se pare pe gustul meu, nu este potrivit pentru Black Tie ci pentru Black List!
    Nu neapărat rochia trebuie să fie vedeta ţinutei, uneori am momente în care îmi place să port o pereche de pantaloni conici dintr-un textil preţios, alături de un sacou sobru şi o pereche de pantofi cu toc cât se poate de simpli. Pantalonii nu au intrat în garderoba femeilor pentru a stabili un alt element de egalitate între sexe, ei pot fi la fel de feminini precum o fustă dacă sunt aleşi şi purtaţi cu rafinament. Dacă la o rochie elegantă coafura şi bijuteriile nu trebuie să fie exagerate, când îmbrac pantaloni prefer să atrag atenţia printr-o pereche ostentativă de cercei sau un colier supradimensionat.
    Oricât de entuziasmată sunt atunci când se anunţă un eveniment la care în sfârşit pot să port o ţinută studiată, precum cele îmbrăcate de vedete pe covorul roşu, vestea unei petreceri de soi mă anunţă că sunt pe cale să cumpăr din nou o rochie pe care o voi purta o singură dată. Aşa că am un plan de atac pentru astfel de situaţii: întâi consult ce e disponibil prin outleturi şi ce e la reducere prin magazinele online, îmi fac o listă scurtă cu alegeri şi în caz că nu găsesc ce caut la un preţ bun apelez la magazinele ce vând exclusiv rochii de ocazie. Însă de regulă găsesc, este atât de uşor în ziua de azi să te îmbraci cu gust cheltuind foarte puţini bani.


   Tema de azi a fost propusă de Answear în cadrul competiţiei SuperBlog. Pasionaţii de modă sigur cunosc numele acestui magazin multibrand ce oferă inclusiv o selecţie largă de îmbrăcăminte şi încălţăminte de ocazie, nu doar pentru femei ci şi pentru publicul masculin. 

Un comentariu:

  1. Imi place colajul, rochita e foarte faina! :)

    https://the-may-day.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...