miercuri, 19 octombrie 2016

Arc de Triomphe: relaxare și excelență în inima Bucureștiului


    O vreme Bucureștiul mi-a fost casă, însă de când m-am mutat pot spune că am devenit un simplu turist în capitala noastră. Ajung destul de des în oraș pentru că am treabă la Muzeul Țăranului Român și de fiecare dată aleg să mă cazez într-un hotel apropiat instituției. Uneori aleg variante accesibile, cum ar fi hotelurile micuțe, însă atunci când caut să mă relaxez și să mă răsfăț optez pentru o locație cochetă. Una dintre cele mai frumoase este Hotelul Arc de Triomphe, parte a lanțului de boutique-hoteluri Residence Hotels, amplasat în vecinătatea muzeului și a Arcului de Triumf.

   Cazarea în București nu e o problemă pentru niciun turist. Aș spune chiar că e imposibil să nu găsești un loc unde să tragi peste noapte, opțiunile fiind de ordinul sutelor. Unități de cazare cu adevărat grozave sunt însă rarisime; chiar și hotelurile ce-și afișează numărul mare de stele cad uneori în ridicol prin aspectul mult prea modern comparativ cu arhitectura orașului. Ca și Parisul, capitala noastră e rezultatul echilibrului între vechi și nou, între casele în stil baroc și clădirile din sticlă, între localurile retro și cele high class. N-aveam această imagine despre Bucureștiul nostru, nu de puține ori am afirmat cu voce tare că-i un oraș urâțel. M-a corectat un coleg de la arhitectură, deschizându-mi ochii și prezentându-mi imaginea statică a așezării. Eliminând oamenii din peisaj, un oraș arată complet altfel. Iar Bucureștiul e un schelet perfect, pe care oamenii s-au prins mai mult sau mai puțin frumos.



  Primul lucru pe care l-am constatat la hotelul Arc de Triomphe a fost îmbinarea perfectă dintre vechi și nou. Mobilierul masiv, prezent nu doar în cameră ci și la recepție, pe hol și în sala de mese, e contrabalansat de detaliile moderne, cum ar fi alegerile cromatice pentru lenjeria de pat. Când dai din stradă, din exteriorul elegant și liniștit al zonei rezidențiale, în hol nu ai un șoc că ar fi făcut șpagatul între două secole. Interiorul clădirii respectă atmosfera cartierului.
   Serviciile oferite sunt în mare parte similare altor hoteluri de patru stele din oraș. Aerul condiționat, cada cu hidromasaj, wi-fi-ul gratuit, cablul TV, mini-barul sunt detalii care caracterizează orice alt hotel respectabil în care am pășit. Ce-a avut Arc de Triomphe în plus? Papuci și halate din bumbac oferite și perne non-alergenice pe care le-am solicitat la recepție.
   Animalele de companie sunt acceptate, așa că dacă sunteți nedespărțiți de prietenii necuvântători îi puteți lua să se răsfețe prin materialele din lână englezească sau bumbac egiptean prezente în camere.



    Și asta nu-i nimic. Abia acum ajung la partea cea mai interesantă. Hotelul are servicii de SPA de excepție. După o zi lungă petrecută în interiorul nu prea călduros al Muzeului Țăranului, o oră în jacuzzi a fost un remediu excelent pentru corp și minte. În ziua următoare am ales să merg la masaj, bucurându-mă din plin de mâinile iscusite ale maseurului.
   Încăperea destinată relaxării păstrează și ea din aerul de București vechi. Vă amintiți de imaginile cu încăperile de baie ale tinerelor înstărite de altădată? Acesta a fost prima senzație când am pășit în intimul sanctuar. 



   Sigur vă interesează și detaliile legate de mesele servite. Voi începe cu micul dejun, pe care l-aș descrie ca fiind proaspăt și diversificat, cu opțiuni atât pentru omnivori cât și pentru vegetarieni. 
   Meniul restaurantului Oliviers cuprinde o gamă largă de preparate: mediteraneene, din bucătăria românească și internațională. Din nou, un vegetarian are din ce alege, motiv că cei care se ocupă de hotel țin cont de profilul oaspeților. Am gustat halloumi, preparat din bucătăria libaneză, una dintre favoritele mele. Este un preparat pe bază de brânză la grătar, condimentat, pe care vă sfătuiesc să-l încercați.
   
    
   Pentru oricine dorește să viziteze capitala sau călătorește aici în interes de serviciu, Arc de Triomphe e o alegere care va lăsa în urmă amitiri de neuitat. Aerul interbelic, amplasarea centrală și serviciile de primă clasă mi-au condimentat șederea, așa că nu-mi rămâne decât să recomand hotelul celor ce caută cazare în București.
    Anul acesta Residence Hotels este gazda galei SuperBlog 2016, motiv pentru care aștept cu nerăbdare să-i calc din nou pragul!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...