joi, 14 iulie 2016

Un trend care nu se demodează




   Am scris pe blog despre experiența mea cu aparatul dentar pe care-l port deja de o jumătate de an, iar astăzi vin cu o recomandare pentru persoanele care locuiesc în București. Am avut câteva reacții legate de preț, iar adevărul este că la cabinetele dentare din provincie costurile unui astfel de produs sunt mai ridicate. Regula nu se aplică peste tot, dar în orașele cu opțiuni puține de cabinete de ortodonție, prețurile aparatelor dentare sunt peste media din capitală. Opțiunea mea s-a datorat și problemelor parodontale, de aceea am ales varianta cea mai sigură pentru sănătatea danturii mele.
   În copilărie și în adolescență am purtat aparate dentare mobile în mai multe rânduri, dar de fiecare dată pentru scurt timp. Iar asta din cauză că la vremea respectivă un aparat dentar nu era privit ca fiind ceva obișnuit și colegii mei de școală găseau mereu motiv de râs pe seama lui. Acum regret că nu am fost conștiincioasă în ceea ce privește purtarea aparatului, dar este greu să condamn purtarea mea de atunci, un copil judecă după principii mai puțin raționale. 
   Vestea bună este că un zâmbet se poate corecta acum la orice vârstă, medicina dentară a evoluat mult și constant se pot aduce îmbunătățiri aspectului danturii. Cunosc persoane care și-au montat aparate dentare la 50 de ani și chiar dacă la o vârstă mai înaintată rezultatele se văd destul de greu, acestea nu au dat bir cu fugiții pe parcursul tratamentului de corectare. Dacă alinierea incorectă a dinților presupune un pericol pentru sănătate sau reprezintă un complex, nu văd niciun motiv pentru care nu am investi într-o astfel de procedură, la orice vârstă ne-am afla. La noi în țară tot mai multe vedete și-au pus aparate dentare și am observat, din comentariile de pe rețelele sociale, tendința fanilor de a le urma exemplul. Asta a ajutat mult la crearea imaginii de accesoriu cool, iar azi un zâmbet metalic nu mai e privit ca ceva neobișnuit.

   Clinica Cris Smile oferă tratamente ortodontice prin intermediul unei echipe tinere, cu medici instruiți și la curent cu toate inovațiile în domeniu. Oferta de preț este foarte bună, prima oară am tras cu ochiul la costul unui aparat dentar din safir, care aici costă 2700 lei. Eu am plătit 4000 lei la clinica la care merg, așadar diferența de preț e considerabilă. Însă repet, în cazul meu situația a fost aparte și acestea sunt sumele practicate în zona mea.
    Aparatele dentare ceramice sau din safir sunt foarte discrete și plăcute estetic, pe mine câteva persoane m-au întrebat dacă am cristale lipite pe dinți, iar asta m-a amuzat de fiecare dată. Pentru o femeie tânără sau pentru cineva care intră în contact cu foarte multe persoane, e important și aspectul estetic. Dacă planificați să vă căsătoriți sau să participați la un eveniment important, nu trebuie să vă facți griji legate de aspectul danturii în fotografii, aceste aparate abia dacă pot fi detectate de cineva cu ochi de vultur. 
    Aparatele metalice oferă un aer tineresc și dacă vă plac culorile, puteți încerca o mulțime de nuanțe ale elasticelor. Vi le puteți schimba lunar, iar asta mi se pare partea distractivă a purtării lor.


   Pe lângă serviciile de ortodonție, la Cris Smile se fac și tratamente dentare obișnuite pentru un cabinet stomatologic, iar prețurile sunt avantajoase. Am găsit reduceri la implanturile dentare, aceste intervenții atât de costisitoare care-s vitale în multe situații. Pe partea de chirurgie dentară, lucrurile se prezintă de asemenea bine, există opțiuni pentru orice problemă de ordin medical sau estetic. Deși nu am discutat mult despre asta, cele două operații estetice pe care le-am făcut la ambele maxilare au fost punctul de plecare înspre corectarea danturii. Operațiile în sine nu au durut deloc, dar lunile de recuperare, purtarea protezelor de protecție, izolarea, toate sunt aspecte de luat în calcul și de discutat sincer cu medicul.


   Pe final am câteva trucuri pentru cei ce au frică de stomatolog. Și eu am fost la fel, ani de zile am fugit de mersul la dentist, mă paraliza numai ideea de a mă pune pe scaun. Iar asta pentru că în copilărie am avut multe experiențe dureroase, nu era o frică neîntemeiată. Primul lucru pe care trebuie să-l luați în calcul e sfatul cunoștințelor. Dacă auziți recomandări legate de cutare medic, că mai multe voci se declară mulțumite și afirmă că nu le-a durut nimic în timpul programărilor, atunci ghidați-vă după asta. În cazul meu a funcționat, stomatologul la care merg de 3 ani (nu ortodonul), a fost un soi de pom lăudat, pe merit.
   Apoi, gândiți-vă că o măsea netratată la timp, un dinte într-o stare precară, poate însemna calea înspre proteză sau implant dentar. Și din punct de vedere financiar trebuie să priviți problema, căci una e să dai câteva sute de lei pentru niște plombe și alta să se ajungă la mii de euro pentru dinți falși.
   Durerea dentară vă poate strica multe momente din viață, pe mine m-a chinuit și pentru că nu o mai suportam am decis să trec peste teama de stomatolog. Pasul cel mai greu mi se pare prezentarea la cabinet, apoi veți vedea că frica se risipește de la sine și că veți căpăta încredere în omul din fața voastră. 
    Nu uitați că zâmbetul e un trend care nu se demodează și de aceea merită investiția noastră!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...