sâmbătă, 23 august 2014

Cum să-ți transformi magazinul online într-unul de succes


   În lumea nebună și aglomerată a comerțului online apar și dispar din peisaj nume de magazine online. Majoritatea își trag obloanele virtuale după ce, la sfârșitul unei perioade, își dau seama că au investit foarte mult în reclamă fără să obțină rezultatele dorite sau măcar să se apropie de ținta stabilită inițial. Reclama clasică, plătită, de tipul bannerului expus pe anumite pagini online nu mai reprezintă calea spre succes, întrucât utilizatorii de internet sunt bombardați la fiecare pas de spoturi publicitare sub diferite forme. Există însă soluții pentru cei care se află la început de drum ori al căror magazin online nu mai are succesul de altădată și azi vorbim despre cum pot deveni magazinele online mai eficiente și mai profitabile folosind Retargeting.




   Vom începe prin a ne imagina un caz ipotetic: magazinul nostru online de haine, altădată de succes, a început să piardă teren în ultima perioadă, iar vânzările înregistrate s-au înjumătățit. Nu înțelegem care este problema, căci am urmat același curs de acțiune ca în trecut și cu toate acestea afacerea nostră online nu se mai dovedește a fi la fel de profitabilă.
   Aici va interveni Retargeting, o echipă bazată pe un nou concept în domeniul promovării online: personalizarea mesaajului transmis de către vânzător către cumpărător, în funcție de sexul, preferințele și așteptările acestuia. După o consultare împreună cu deținătorul magazinului, specialiștii Retargeting vor stabili o metodă nouă de abordare a clientului, cu focus pe mijloacele de interacțiune dintre vânzător-cumpărător, cum ar fi  newsletter-ul trimis de către magazinul online către abonați, de pildă. Acesta va fi personalizat, astfel încât persoana care-l primește să fie tentată să-l deschidă.
    Gândiți-vă, spre exemplu, că sunteți bărbat și primiți un mail despre lenjeria intimă pentru femei dintr-un magazin online al cărui client sunteți. Evident că acel mail nu va fi deschis și va fi trimis în trash în câteva clipe. Însă cum ar suna dacă mailul respectiv ar fi avut titlul: Transformă-te în iubitul ideal și suprinde-ți iubita cu noile noastre modele de lenjerie intimă! sau Cumpără noile nostre tricouri și nu uita să-i iei și iubitei tale un cadou! ? Probabil că-n unele cazuri mesajele ar fi ajuns tot în coșul de gunoi al mail-ului, însă este clar că mulți bărbați, măcar din curiozitate, vor deschide și vor citi respectiva scrisoare electronică.
   Să mai luăm un exemplu, gândindu-ne tot la magazinul online de haine pe care-l deținem ipotetic. Dacă newsletterul pe care-l vom trimite în perioada reducerilor va suna astfel: Reduceri de până la 70% la toate produsele de pe site! , el va stârni curiozitatea unui anumit segment de clienți. În principal a celor care planificaseră deja să plaseze o comandă pe site-ul nostru. Dar dacă am fi abordat astfel situația și am fi personalizat newsletterul și cu numele destinatarului, impactul ar fi fost altul. Aurora, intră să vezi reducerile noastre de până la 70%! și creierul, automat, având o slăbiciune firescă pentru propriul nostru nume, ar fi fost stimulat să afle ce se află în continuarea mesajului.
   Iar Retargeting nu se limitează doar la newsletter, ci se poate concentra și pe stabilirea unei bune comunicări cu posibilii clienți prin intermediul SMS-ului, ori al mesajelor live pe site.
    
   Mediul comerțului online pare rece din exterior. Nu putem avea pretenția să primim un zâmbet din partea angajaților, o strângere de mână ori să fim consiliați față în față. Însă, în ciuda acestei impresii, mediul online e un spațiu viu, în transformare, construit tot pe principiul interacțiunii dintre vânzător și cumpărător. Vânzătorul știe (sau ar trebui să știe) că dacă nu găsește modul corect de abordare și de fidelizare a cumpărătorului, afacerea lui nu va merge. De aceea există, chiar și online, metode de interacțiune ce pot conduce la apropierea potențialilor clienți ori la îndepărtarea chiar și a cumpărătorilor fideli. Retargeting încearcă, prin metodele cu care lucrează, să atragă clienți noi către magazin și să-i păstreze pe cei vechi, bazându-se, după cum spuneam, pe apropierea directă dintre cel care vinde și cel care e interesat să cumpere. Se estimeză, în medie, o îmbunătățire a afacerii după cum urmează: rata de conversie crește cu 26%, rata de click pe newsletter crește cu 50%, deschiderea mailurilor crește cu 80% iar vânzările sporesc cu până la 100%.      
   Totul fără riscuri căci în cazul în care nu sunteți mulțumit de rezultatele obținute puteți cere, în termen de 30 de zile, returnarea banilor plătiți pentru abonament.



Un comentariu:

  1. Foarte fain articolul Aurora :) Iar primul exemplu cu lenjeria mi se pare chiar graitor.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...