duminică, 20 iulie 2014

O plimbare prin România



   Am povestit în ultima perioadă mai mult despre vacanțele pe care le facem în străinătate, pe plajele cu nisip fin din vecinătatea țării noastre ori în faimoasele capitale europene. Însă și țara noastră are locurile ei frumoase ce merită descoperite, iar în articolul de astăzi am să vă poftesc la o plimbare virtuală prin cele mai frumoase locații din România, din punctul meu de vedere.



   Vom începe cu un scurt popas în celebra și controversata noastră stațiune, Mamaia. În iunie am petrecut o săptămână frumoasă acolo, în ciuda vremii capricioase de care am avut parte. Am gustat din porțiile generoase de distracție ale stațiunii, am făcut plajă pe nisipul ei nu foarte fin, dar benefic pentru pielea picioarelor și am înotat zilnic în baia de mulțime. Căci Mamaia e aglomerată precum un furnicar și în niciun caz nu are cum să te lase o clipă scufundat într-o liniște adâncă. Merită să experimentați atmosfera sa, măcar o dată-n viața de român, pentru a știi dacă locul vă prinde sau nu. 



   Lăsăm marea înspumată în spate și urcăm ușor înspre munte. Și ne oprim în Brașov, orașul meu de suflet din România, locul cu cele mai frumoase străduțe și localuri potrivite până și pentru cele mai fine gusturi. Am petrecut aici zile de primăvară, vară, toamnă și iarnă, iar Brașovul mi s-a părut la fel de încântător în fiecare sezon. Poate puțin mai deosebit să mi se fi părut vara, atunci când orașul e mai liniștit, iar în Piața Sfatului poți găsi oricând un loc liber la terase pentru a savura o bere neagră și a admira nu doar clădirile vechi, ci și munții trași în păduri verzi, ce se ridică semeți dincolo de strada Castelului.



   Nu schimbăm foarte mult aerul și ne mutăm înspre Sibiu, unul dintre punctele culturale forte ale țării noastre, ce și-a câștigat în ultimii ani și un renume internațional. Forbes l-a inclus chiar și în topul celor mai idilice 8 locații în care un om poate trăi, ca fapt divers. În realitate lucrurile nu sunt chiar idilice, Sibiul suferind o ușoară mutație datorită turismului și transformându-și anumite zonele în unele de fițe, în care pare că s-a teleportat o parte din cei ce frecventează, vară de vară, Mamaia. Însă Sibiul, ca simbol al turismului mioritic, nu și-a pătat, pentru moment, reputația cu zecile de cluburi de fițe apărute peste noapte și continuă să surprindă în mod plăcut orice tip de turist, fiind deopotrivă un centru istoric, cultural, condimentat cu accente ale stilului de viață modern.



   Vom încheia promenada nostră pe meleagurile patriei cu Delta Dunării. Colțul de rai inclus în patrimoniul UNESCO de mai bine de două decenii. O locație pe care n-am apucat s-o vizitez și pe care o trec, prin urmare, pe wishlist. Se spune despre Deltă că nu poți pleca din ea fără să prinzi un pește de unul singur, altfel trebuie să te întorci până vei rezolva chestiunea. Nu știu ce se petrece în caz contrar, probabil există vreun blestem al duhului Deltei ori șapte ani de ghinion hărăziți, însă trebuie mers și prins peștișorul norocos cât mai curând. 




   Pentru această vară, site-ul Portal Turism a pregătit  pachete turistice avantajoase pentru cele mai frumoase locații din România, pe care le puteți descoperi în secțiunea Turism intern. Iar în cazul în care doriți totuși să părăsiți țara, există servicii și pachete și pentru plajele din Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, Dubai, circuite turistice în Germania, Austria, Franța, Spania, Croația, croaziere, dar și bilete de avion pentru destinații în întreaga lume. În plus, utilizatorii de smartphone-uri și tablete Apple se pot bucura de ofertele Portal Turism instalând aplicația de aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...