duminică, 13 iulie 2014

Meșterul de concediu



   Ascultăm povestea lui Mirel astăzi, meșter de concediu, care ne relatează cum și-a renovat de unul singur apartamentul, în perioada liberă a acestei veri.

   „Era jumătate lui iulie, cam așa, când m-am decis să-mi iau concediu, că nu-mi mai luasem din 2012 și nu se mai putea altfel. Alea mici o țineau una și bună că vor la mare, la Constanța, dar le-a păcălit nevastă-mea și le-a luat cu ea la țară, la bunici. Eu i-am zis că nu merg, că dacă tot s-a nimerit să iau ceva bani pentru concediu și mai aveam și apartamentul la limita supraviețurii, n-ar fi tocmai rău să stau acasă, să-l pun la punct. A rămas băiatul cu mine, ca mâna dreaptă a tatei și nici una, nici două, ne-am decis să ne apucăm de treabă. Partea cea mai nasolă era că n-aveam mașină. Cu ce să mergem după materiale, cu ce să le aducem înapoi acasă? Că l-aș fi servit pe Costel de la doi dacă m-ar fi ajutat cu duba lui, doar că era plecat pe la nu știu ce nuntă la capătul țării și ăsta mic nu mai avea răbdare și mă mâncau și pe mine palmele să încep odată treaba.
   Când, tot ăsta mic vine c-o idee!
   -Uite, tată, comandăm online de pe Arabesque.ro și ne aduc băieții marfa acasă.
   -Vând și retail sau numai engross?
   -Și pentru oameni ca dumneata, mă informă juniorul.
   Și ne-am pus noi, amândoi, eu cu o bere el c-un suc, să ne uităm pe site. Parcă intrasem într-un depozit, așa m-am simțit, încât la un moment dat m-am întors să mă conving dacă mai e peretele sufrageriei în spatele meu sau m-am teleportat în mijlocul unui depozit cu materiale de construcții.
   -Tata, hai să punem în coș ce vrem, că am făcut cont pe site, mă informează băiatul. Ia spune, ce ne trebuie?
   Eu scot atunci, din buzunar, ditamai lista de cumpărături, pe care o întocmisem fix ca o muiere și încep să-i enumăr.
   -Păi am zis să facem așa: dăm jos faianța și gresia, că și-așa e acolo de pe vremea când eram flăcău cu plete lungi, apoi înlocuim instalația electrică și aici intervine și unchiul Geo, electricianul, înlocuim toată țevăraia din apartament, schimbăm parchetul neapărat, scăpăm de cada aia îngălbenită din baie. Apoi trecem la lucrările de finețe și schimbăm yalele ferestrelor de la balcon, schimbăm becul ăla chior de pe hol, dăm c-o lavabilă într-o culoare frumoasă peste tot, ca să zică și maică-ta c-am schimbat ceva, că ea nu-i atentă decât la modificările astea de suprafață.
   -În regulă, tată, avem tot ce ne trebuie pe site!
   -Cum, tot-tot? îl întreb eu fără să mă las convins cu una cu două.
   Și mi-a arătat băiatul coșul de cumpărături cu tot cu parchet frumos ales, gresie în culoarea nisipului, accesorii și cabluri electrice, țeava cu inserție din fibră de sticlă, cadă, niște becuri foarte puternice dar economice care ar fi dat bine în hol. Până și lavabilă am ales tot de acolo, după ce ne-am consultat între noi asupra culorii. Am dat mulțumit din cap când am văzut prețurile avantajoase, constatând că mă încadrez bine merci în suma pe care o aveam la dispoziție. 
   Site-ul accepta plata inclusiv cu cardul de rate (Card Avantaj, BT Star, BRD Finance), dar am zis să plătesc integral de data asta și să păstrez opțiunea ratelor pentru la toamnă, atunci când aș vrea să aduc ceva modificări la casa soției, la țară. Apropo de asta, pe site există și o listă a produselor favorite în care-ți poți salva orice dorești să cumperi în viitorul apropiat sau mai târziu. Acolo am pus deja lucrurile de care aș avea nevoie pentru a da un aer nou casei de la țară de care ziceam. Plata comenzilor am făcut-o a doua zi (aveam termen maxim de 3 zile din momentul primirii facturii proforme), și în scurt timp plata mea a fost confirmată.
   A doua zi am și primit produsele. Taxele pentru transport au fost modice, mai mici decât aș fi plătit lui Costel de la doi ca să mă ajute cu duba lui. Ne-am numărat printre cele 80% din cazuri în care livrarea se face a doua zi de la plasarea pe site a comenzii, iar asta m-a făcut să mă întreb dacă nu cumva sunt născut sub o stea norocoasă, de am găsit și magazin cu prețuri bune, am scăpat și de grija transportului și, în plus, au venit și produsele a doua zi la ușă. În restul cazurilor, livrarea se face în maxim 48 de ore, ceea ce n-ar fi fost o tragedie, doar că așa cum ziceam, și eu și juniorul stăteam ca pe jar să ne apucăm de treabă. Treabă care a mers cât se poate de bine și chiar dacă n-am apucat să mă relax mai deloc în concediu, am făcut apartamentul ca nou și mi-am îmbunătățit și condiția fizică de la atâta trebăluit de m-au întrebat toți colegii dacă am trecut pe la sală în ultima perioadă.”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...