joi, 27 martie 2014

Despre iubire și mâncare. Cu Hollande



   M-am trezit nu prea bine în dimineața aceea. De fapt, mă simțeam excelent, însă numai gândul de a mă desprinde de salteaua pufoasă a patului de hotel mi-a dat peste cap starea de bine. Însă n-am avut răgaz să mă vait în sinea mea de astfel de probleme și-am coborât val vârtej înspre sala în care Francois Hollande acceptase se ne întâlnim pentru a-mi acorda un interviu, în fața unui delicios breakfast AntiOx.
   -Oh, la la! Dar ce coafură interesantă! glumi președintele văzându-mi părul ciufulit, pe care, în grabă, uitasem, să-l aranjez cum se cuvine.
   Am râs mai mult forțat, privind mirată la omul tonic din fața mea. Și-am început să discutăm despre uscăciunile din relațiile politice româno-franceze, însă simțind că mi se-nchid pleoapele de la atâta polemică, am propus să facem o schimbare majoră și să trecem la sporovăială. Căci, între noi fie vorba, mai suculent era subiectul Julie Gayet decât problema rromilor ce prinseseră rădăcini pe holdele lui Balzac.
   -Cum mai puteți, domnule Hollande? l-am întrebat, cu stângăcie, recunosc.
   -Ce să mai pot? căscă el niște ochi uriași.
   -Cu motoreta, în miez de noapte, pe la casa mademoisellei Gayet? Și-apoi, după atâta rulaj pe două roți, să mai susțineți și ditamai reprezentația. Nu vă e frică? Dacă vă împușcă cineva în timp ce goniți cu Vespa?
   -Mon Dieu, se sperie dumnealui, aproape vărsându-și sucul proaspăt de pepene peste croissant. Dar cum să nu pot, ma cherie? Chiar așa veșted par în ochii dumitale?

   Eu am dat din cap că nu, mai mult rușinată, ronțăind veselă nuci și bucăți vesele de papaya din platoul din fața mea. Apoi mi-am transferat atenția pe un păhărel de iaur cu fructe goji, jucându-mă cu fructele roșii în timp ce-l întrebam pe bărbatul din fața mea:

   -Și care e secretul, totuși? La 60 de ani credeam că nu prea se mai poate așa bine,darămite să mai faceți pe adolescentul amorezat, însă se pare că francezii țin să dezmintă orice?
   -Oh, n-avem noi secrete așa prețioase, ma cherie. Singurul, să zicem, ar putea fi alimentația noastră. E un vechi dicton francez care zice: dimineața mănâncă precum un rege, la amiază ca un prinț, iar seara ca un cerșetor. Privește-mă numai cum mă ospătez din toate aceste delicatese, mai că nu pot lăsa cornulețele din mână.
   Eu îl urmăream cum duce la gură și cel de-l treilea croissant, după care gâl-gâl! câteva înghițituri de suc, după care iar își ia avânt asupra altui corn umplut cu gem și uns, din belșug, cu unt, pe deasupra. După care iar face cale întoarsă la paharul de suc, gol însă, așa că alege un alt tip, cu struguri și castraveți, iar după ce-și potolește setea, îți duce fraza la bun sfârșit.
   -Însă după un mic dejun copios, urmează un prânz ușurel, iar la noapte abia de mă voi atinge de puțină brânzică. Altfel, cum mi-aș putea menține echilibrul pe Vespa? M-aș rostogili cu ea cu tot!
  - Asta-i alimentația cheie pentru o iubire ca la 20 de ani?
   -Ba chiar pentru o iubire ca la 15, ma cherie.

   Și-am mai fi continuat să discutăm despre mânacare și iubire, însă hazliul președinte terminase de înfulecat tot ce avea în farfurie. Trebuie să fi fost ticsit de antioxidanții din micul dejun anume pregătit de chef Enrique Martinez,altfel nu-mi explic îmbujorarea lui neîndoielnică în momentul ridicării de la masă.

   -Eu te părăsesc, ma cherie! Mă pregătesc de pus în ordine niște treburi de-ale noastre, de-ale președinților,după care am s-o aștept pe mademoiselle Julie pentru a ne delecta c-o Celebrity Salad, prin Room Apetite, iar mai pe înserat vom da o tură pe străzile acestui mic Paris în care ne aflăm.
   -Iar masa de seară?
   -Sărim peste ea de data aceasta. Ori, să fiu franc până la capăt, o să încheiem meniul c-o baie gourmet, răsfâțându-ne cu produsele pentru baie Agua de la Tierra. Nu ziceai dumitale, anul trecut, pe blog, că ți-a plăcut tare gelul de duș colorat în verde.
   -Nici laptele de corp nu era de aruncat, domnule Holland!
   -Mai bine! Prelungim masa de seară cu-n masaj recreativ! Au revoir, ma cherieBisous!





   Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2014. NH Hoteles ( http://www.nh-hotels.com/ ) ne-a invitat să ne imaginăm cum ar fi să luăm un interviu informal unei personalități, în timpul unui mic dejun Anti-Ox- hotel NH Bucharest iar eu l-am ales pe Francois Hollande, președintele Franței, să-mi fie interlocutor. Conceptul Anti-ox presupune îmbinarea perfectă între antioxidanți, vitamine și carbohidrați pentru un start în forță pentru ziua proaspăt începută și a fost atent gândit de chef  Enrique Martinez, special pentru NH.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...