miercuri, 12 iunie 2013

Review: Loțiunea tonică antiîmbătrânire propusă de Elemental


   În urmă cu câteva săptămâni am primit o propunere de colaborare din partea Elemental, magazin online despre care am mai vorbit în trecut pe blogul meu. De pe acest site am comandat primul meu ulei de cocos, cel de la Mayam, după care am rămas fidelă timp îndelungat acestui tip de produs (chiar dacă am schimbat marca și am continuat să-l comand de pe Iherb).

   Propunerea primită se referea la prepararea unui toner cu proprietăți antiage, pe care noi, blogării solicitați, urma să-l pregătim acasă, având puse la dispoziție ingredientele și ustensilele necesare. Am răspuns târziu propunerii, după ce m-am decis dacă aș nevoie de un astfel de produs. Mă număr printre persoanele care nu consideră tonifierea pielii drept un pas esențial după demachiere, mai ales că îndepărtarea machiajului, în cazul meu, constă în folosirea unui demachiant pentru ten și ochi urmat de un gel de curățare. Or, folosirea unui toner ar prelungi și mai mult rutina de îngrijire a pielii, iar uneori (cu precădere, seara) aș face orice să reduc timpul alocat ei și să plonjez direct sub pătură.

  M-a tentat ideea de produs antiage, eu având o slăbiciune pentru preparatele ce promit să împiedice/înlăture semnele de oboseală sau îmbătrânire de pe chipul nostru. Rețeta era una dedicată începătorilor și așa a fost și în realitate: n-a durat nici 5 minute să amestec mai întâi apa de lavandă cu apa plată și acidul hialuronic. Peste amestecul gelatinos am adăugat restul ingredientelor: extractul de viță roșie, acidul salicilic și conservantul natural, în proporțiile indicate în rețeta primită. Întregul amestec l-am turnat în recipientul cu pulverizator, inclus și el în pachetul expediat de cei de la Elemental.



   Produsul final umple trei sferturi din flacon, iar mai sus aveți o fotografie cu cantitatea actuală din recipient, după două săptămâni de folosire zilnică, dimineața și seara, după demachiere. Așadar, cantitatea obținută estimez că este suficientă pentru întrebuințare pe parcusului unei luni.

   Ce impresie mi-a lăsat acest toner natural?

   În primul rând se deosebește de loțiunile tonice clasice datorită consistenței sale. Nu este foarte fluid, fiind mai degrabă un produs gelatinos. Îl aplic pe piele cu ajutorul unei dischete demachiante. Imediat după aplicare pielea rămâne ușor lipicioasă, ca și cum un strat de gel ar fi întins pe suprafața tenului. După câteva momente gelul de absoarbe și tenul rămâne perfect uscat, matifiat.
  Mi-a plăcut faptul că acest toner înlătură senzația de uscăciune provocată de apa micelară de la Yves Rocher pe care o folosesc pentru demachierea ochilor. Această apă micelară înlătură foarte ușor machiajul în comparație cu un demachiant obișnuit, dar după o perioadă pielea din jurul ochilor dă semne de uscăciune și uneori simt și o ușoară arsură la nivelul pleoapelor inferioare.
   Așadar, tonerul are proprietăți hidratante, motiv pentru care îl cataloghez ca fiind benefic îndeosebi porțiunilor de piele uscată ori tenului predispus uscăciunii.
   Are un parfum discret, ușor masculin, natural, oferit de apa de lavandă.
   Dintre loțiunile tonice pe care le-am încercat de-a lungul timpului, aceasta mi s-a părut cea mai deosebită și eficientă, dar chiar și așa nu o pot considera un produs indispensabil tipului meu de ten (gras).


   În articolele scrise pe acest subiect nu s-a acordat mare atenție sumei pe care trebuie să o scoatem din buzunar pentru a prepara un astfel de tonic. În cazul meu, acesta a fost primul gând ce mi-a venit în minte deoarece prețul unui produs cosmetic e esențial atunci când vine vorba de o recomandare. Așadar, costul total al ingredientelor și ustensilelor este de 75 lei (fără taxe de transport), respectiv 90 lei (cu taxe de transport). E adevărat că ne mai rămân în plus cantități de ingrediente după prepararea rețetei de mai sus, dar acestea vor fi insuficiente pregătirii alor 100 ml de toner. Totuși, costurile preparării unei alte sticulțe de toner va implica costuri mai scăzute pe viitor, pentru că nu e nevoie să cumpărăm decât ingredientele ce rămân incomplete (apa de lavandă într-o primă fază).

   Concluzia finală pe care o trag este că tonerul natural pe care l-am pregătit este un produs bun, ce hidratează ușor pielea și o lasă curată și discret parfumată. Singurul său minus mi se pare prețul, luând în calcul salariul mediu câștigat de o femeie în România. Mi-a făcut plăcere să-l testez și-mi pare rău c-am avut acele câteva rețineri la început, dar experianța nu m-a convins pe deplin că este un produs absolut necesar rutinei zilnice de îngrijire a pielii, mai ales a uneia tinere.

8 comentarii:

  1. Cineva tanar si cu un ten normal ar putea folosi tonerul fara sa mai foloseasca dupa aceea crema. Eu de exemplu folosesc un toner atunci cand imi fac o masca si vreau sa o sterg de pe fata. Pretul e ridicat intr-adevar dar depinde si in cat timp il consumi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună! Preparatul se consumă în aproximativ o lună, dacă este folosit dimineața și seara, cum am scris și în postare.Cu siguranță poate înlocui crema de față dacă tenul persoanei este tânăr, căci are și putere de hidratare.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Adina, mă bucur să aud și de la tine vești bune despre loțiune! :*

      Ștergere
  3. Parerea ta conteaza mult pentru mine! Iti multumesc ca ne-ai impartasit impresii despre acest toer, analizand din toate perspectivele.

    Nu te ustura ochii de la micelara YR?

    Pupicei, Aurora!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilda, niciodată n-am avut această problemă cu apa micelară YR. Doar pielea de sub ochi mă mai ustură uneori, semn că-i destul de agresivă. Pe mine mă încântă faptul că îndepărtează foarte rapid machiajul.:)

      Ștergere
  4. O idee aveam ca ar costa peste 50lei si da si eu m-am intrebat cat exact ar costa, bine punctate, Aurora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela, am zis să fac un calcul rapid pe site, căci nu puteam să estimez valoarea reală a tonicului. :*

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...