Recomandare de weekend : Învățătoarea Mumu (FilmBox)



   Mâine, 12 mai, rulează pe FilmBox, de la 17:15, producția franceză Mumu, unul dintre filmele ce-mi sunt cele mai dragi. Lansat în 2010, filmul ilustrează secvențe din viața dintr-un internat de băieți din anii 40. Deopotrivă umor, dramă și ceva picanterii ideologice ale vremii (importanța -de fațadă- a religiei în acele vremuri, onestitatea călugărilor ce se ocupau de școli, etc.), puse de-a crucișul și curmezișul în Mumu-peliculă destul de picantă chiar și pentru societatea zilelor noastre, căci lovește indirect în valori ce stau și azi în picioare.
   Criticat de francezi pentru lipsa de emoție (doar îi știm că sunt regii dramelor :), îl simt mai accesibil maselor decât dramele lansate de studiourile franceze în ultimii ani. Mie mi s-a părut aerat, lipsit de snobismul tipic francez sugerat prin mizeria personajelor (care, culmea, sunt toate sărace și extrem de inteligente, profunde, fără excepție!).
   Pentru mine Mumu e ca o ploaie de vară: la final nu prea ai ce să povestești despre ea, dar e așa de binevenită și lejeră încât merită să zăbovești câteva ceasuri privind-o, ascultând-o, lăsând-o să te calmeze.
   Iar dacă mâine aveți ceva timp liber pe la orele 17, vă recomand să nu ratați pelicula. Nu de alta, dar online nu se găsește subtitrat decât în engleză (cu greșeli de adaptare la greu), într-o variantă foarte slabă ca și video. Și, conform prognozei, s-ar putea să vină la pachet chiar c-o ploaie în acceași tonalitate!



Notă: Personal îmi amintește de romanul Colegiul Saint Colline al lui G. Chevallier, numai că vârstele elevilor din film sunt mai fragede.

Comentarii

ilda76 a spus…
Multumim pentru recomandare!

Tu stii mereu sa ne trezesti interesul...
Mi-am intrebat sotul daca avem FilmBox; mi-a spus:"Cred ca da!"...Daca il voi viziona, revin cu impresii, Aurora!

Pupicei, draga mea!
ilda76 a spus…
Ohh, am clarificat: nu avem FilmBox (avem FilmCafee)!
Mi-ar fi placut sa-l vizionez...
Toma Aurora a spus…
Ilda, nu știu care-i traba cu Filmbox-ul. Eu m-am trezit cu el peste noapte (am abonament UPC), deci cred că ține de operator.
Eu am revăzut filmul ieri...ce bine a fost cu o subtitrare ca la carte! :D
Pupici!