miercuri, 10 aprilie 2013

Filosofia cumpărăturilor în secolul vitezei

     
      Se presupune că în noul secol, în care nu demult ne-am strecurat, ritmul de viață a devenit mai alert și nu doar că automobilele au devenit mai rapide dar și noi, oamenii, ne-am învățat să trăim agitat, mereu puși pe drumuri ori prinși cu fel de fel de treburi.
     Am zis inițial să pornesc tocmai de la ideea de secol al vitezei, dar n-am vrut să generalizez și m-am limitat doar la mine, la modul în care mă văd eu ca și cumpărător. Am realizat că nu-i vorba de nicio grabă, de nicio fugă în care mă angajez atunci când cumpăr ceva online. Din contră, este proabil una dintre cele mai plăcute și lente activități din viața mea și de fiecare dată când am ceva timp liber mai trag cu ochiul pe un site de vânzări de haine ori cosmetice. O să încerc să expun detaliat motivele sincere pentru care optez pentru shopping-ul online, cu argumente solide din punctul meu de vedere.

Risc scăzut de a cumpăra ceva nepotrivit
  Din magazinele fizice cumpăr foarte rar, după cum ați putut observa și de multe ori le evit pentru că nu-mi pot stăpâni pornirile și mereu ies pe ușă cu o sacoșă (fie ea cât de mică) în mână. Mi s-a întâmplat ca uneori să împrumut bani de la o prietenă pentru a-mi cumpăra o rochie fără de care, chipurile, nu puteam pleca din magazin. O singură dată am purtat rochia respectivă, apoi am transformat-o în fustă pe motiv că nu-mi plăcea că nu are mâneci.
   Altfel stau lucrurile în fața monitorului, când mă uit de mai multe ori la un obiect, îl compar cu altele similare și pun în balanță costurile, dacă mă reprezintă ori ba, ori dacă mi se potrivește.
   În cazul cosmeticelor lucrurile stau chiar mai grav, mai ales că am o slăbiciune pentru exfoliante de corp și fonduri de ten și e pericol când ajung în fața lor. Mai mult, dacă observ la raft că au mai rămas doar unul sau două produse dintr-un anume sortiment ceva mă împinge să-l iau automat de pe raft. De ce? Fie pentru că mi se pare că ar fi foarte popular produsul și de aceea stă să se epuizeze stocul, fie de teamă să nu-l mai găsesc data viitoare. Nu există acest risc în cazul magazielor cu cosmetice online!

Posibilitatea de a cumpăra mai ieftin

    Cine-mi citește blogul știe că mereu am căutat să fac un combo perfect atunci când vine vorba de cumpărături. Îmi plac promoțiile, recunosc, și-mi plac și mai mult cele reale, în care avantajele sunt mai degrabă de partea clientului decât de a comerciantului. Am apreciat mereu magazinele care oferă transport gratuit peste un prag de preț decent. N-am înțeles de ce unii se încăpățânează să ridice plafonul la 500 ori chiar 1000 lei, într-o țară în care cumpărătorul obișnuit abia are un câștig lunar de același nivel.

    Mă aștept, de asemenea, ca prețurile din magazinele online să fie ceva mai scăzute decât cele din magazinele fizice. În fond, taxele pentru administrarea unui site sunt mai mici decât plata chiriei pentru un magazin fizic.


Adio sacoșe grele și incomode

   Pentru că cel mai adesea folosesc mijloacele de transport în comun și rareori prind un prieten cu mașina care să mă ajute cu plasele pline de cumpărături, mi s-a întâmplat să mai lovesc câte un coleg-pasager cu vreo sacoșă (din greșeală) ori să mă împiedic printre atâtea papornițe și să cobor abia la stația următoare.
   Cumpărăturile online au acest beneficiu de a-mi păstra brațele libere, mai ales când produsele comandate sunt livrate prin curier. Iar dacă vin la poștă rămâne la latitudinea mea când mă duc să ridic pachetul și nu mor să-l car câteva sute de metri până acasă.

   Mulți cârcotași ar spune că există riscul ca în timpul transportului produsele să se deterioreze, dar acest lucru se întâmplă uneori și când cumpărăm direct din magazin, căci pe drumul înspre casă multe se pot petrece. Țin minte cum am topit odată un săpun așezat în pungă fix lângă sistemul de încălzire al autobuzului și abia acasă am băgat de seamă marea grozăvie.


Garanția returnării banilor
   Mult mai repede rezolvi chestiunile ce țin de returul produselor în cazul magazinelor online. Acestea se bazeză în primul rând pe reclama online, iar un feedback negativ e o adevărată palmă primită peste obraz. De obicei, când dorești să faci un retur, iei legătura cu o persoană ce se ocupă de relațiile cu clienții nu cu un vânzător direct. În magazinele fizice, vânzătoarele nu sunt totdeauna amabile, după cum bine știm. Multe se tem să nu fie trase la răspundere pentru respectivul retur, altele nu știu cum stă treaba cu înapoierea banilor în cazul în care cumărătorul este nemulțumit, iar cele mai multe nu se complică și te refuză sec. Eu am pățit o dată cu un preț bătut greșit la casă și v-am povestit că abia s-a îndurat duduia de la casă să-mi modifice bonul fiscal și chiar a început să se vaite că trebuie să înlocuiscă nu știu ce hârtie la casa de marcat și să anuleze bonul anterior, ca și cum vina ar fi fost a mea. Nici nu vreau să-mi imaginez cum ar fi reacționat în cazul unui retur!


Hoțul din mall. A fost odată...

   Cui nu i s-a întâmplat să treacă prin ușile de siguranță și să nu fie martorul unui concert de piuituri, să se declare norocos. Eu am pățit-o o dată cu un parfum și altădată cu o pereche de jeanși și până am răscolit după bonul fiscal deja băieții ce asigurau garda în mall se strânseseră roată în jurul meu. De fiecare dată prinsă în febra transpirațiilor m-am gândit ce s-ar fi întâmplat dacă n-aș mai fi găsit bonul fiscal? De atunci ori verific cu grijă tot ce iau și abia apoi părăsesc incinta magazinului, ori mă limitez să cumpăr cât mai puțin pentru a fi pe fază la orice posibilă eroare.

   În cazul cumpărăturilor online nu există niciodată riscul să fi privit fie și pentru câteva clipe drept un mic hoțoman de haine ori cosmetice.


  Acestea sunt principalele motive pentru care prefer cumpărăturile online. Dac-aș mai sta puțin pe gânduri, sigur aș mai găsi și altele, căci în general n-am nicio reținere în a cumpăra online (cu excepția produselor comercializate de vânzători-persoane fizice, unde verific mereu feedack-ul primit anterior pentru a nu avea surprize). Nu caut să desființez însă nici cumpărăturile clasice, căci au și ele farmecul lor, mai ales când dorim să ne petrecem timpul cu prietenii ori să trecem în revistă ultimele noutăți apărute în magazine. Iar oboseala cauzată de cumpărături este întoteauna binevenită pentru orice femeie, indiferent de cât la nelocul ei ar suna această afirmație!


Notă: Acest articol a fost scris pentru Școala de Beauty Blogging by L'Oreal Paris.





2 comentarii:

  1. Cata dreptate ai!! Si eu prefer cumparaturile online:). Ador emotia si nerabdarea specifica atunci cand primesc un colet si-l deschid de nerasuflate! De bucuria resimtita atunci cand descopar produsul...nici nu mai vorbesc;)!

    RăspundețiȘtergere
  2. Problema mea cu cumpraturile online este ca trebuie sa astept dupa pachet, la cat sunt eu de nerabdatoare, stau cu foc sub talpi pana ajunge coletul acasa! Plus ca la haine nu prea imi vine sa cumpar pan anu le probez, ceea ce este destul de greu daca as cumpara online.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...