joi, 28 martie 2013

Partener media în SuperBlog



    SuperBlog a crescut an după an și s-a impus drept o competiție serioasă de blogging. Din experiență vă spun că spre deosebire de alte întreceri de advertoriale, SuperBlog se distanțează calitativ datorită libertății acordate scriituri. Ați observat, pesemne, că toate articolele pe care le-am înscris în concurs n-au nicio treabă cu etalarea caracteristicilor unui produs ori unui magazin online. Singurele cerințe tehnice (includerea de link-uri pe cuvintele cheie) au fost minimale și au constituit tributul adus sponsorilor, după cum era normal.
  Fiind o competiție ce oferă credit exprimării literare, nu doar limbajului tehnic, SuperBlog nu a fost întotdeauna perceput cum trebuie de public și vorbesc atât despre blogurile participante cât și despre publicul cititor. Consider că e de datoria partenerilor media să ofere o imagine clară asupra concursului, iar cum acest lucru e dificil de realizat în mediul online (datorită părerilor contrare și a posibilității la liberă exprimare a oricărui utilizator de internet). În această postare voi încerca să redau pașii mici pe care i-aș face ca partener media în SuperBlog, pentru a atrage deopotrivă participanți și cititori.

  Consider că pregătirile de dinaintea competiției sunt esențiale. În acest sens, mi-aș dedica săptămânile anterioare debutului competiției publicând un articol concis despre ce a însemnat pentru mine SuperBlog ca și participant. E util ca potențialul blogger participant să știe părțile bune și cele mai puțin bune ale competiției. Nu atragi pe nimeni vorbind numai de premiile pe care foarte puțini le vor câștiga. Există altfel riscul ca un participant nou să se supere după câteva note mici primite, să abandoneze competiția și să ofere un feedback negativ concursului. Deoarece în cazul competiției actuale, Spring SuperBlog 2013, premiile au fost acordate pe probe și nu după cumulul tuturor punctajelor (cu excepția locului 1 în clasamentul general), au primit cadouri din partea sponsorilor numai cei cu punctaje maxime. Așadar, valul de nemulțumiri trebuie barat încă de la început, pentru ca deținătorul blogului înscris să știe că premiile nu sunt garantate de un articol bun, ci de acela ce se va dovedi a fi cel mai bun dintre toate înscrise în platforma de concurs.

    Făcând referire la ediția de față, aș încerca să amintesc pe cât posibil că data până la care un blogger se poate înscrie în competiție este ultima zi din concurs. Oricine are posibilitate de a se înscrie, atâta vreme cât îndeplinește condițiile de eligibilitate din regulamentul concursului și poate participa doar la probele care i se par interesante. Aceste lucruri le-aș reaminti ocazional pe blog, enumerând și premiile ce pot fi câștigate, precum și cerințele probelor, cu aceleași mențiuni de mai sus.

    Aș face apoi apel la firmele cu care am colaborat de-a lungul timpului prin intermediul blogului, acestea fiind magazine de îmbrăcăminte, de produse cosmetice și alimentare, și le-aș invita să se alăture competiției ca parteneri-sponsori. Le-aș explica faptul că în schimbul anumitor premii oferite vor obține o promovare de calitate și le-aș da exemplul alor firme asemănătoare care s-au alăturat competiției.

   Pentru că blogul meu are o reprezentare bună în sfera rețelelor de socializare (câteva mii de persoane ce urmăresc pagina oficială de Facebook și profilul Pinterest) m-aș ajuta în mod constant de aceste instrumente, postând fotografii cu premiile puse la bătaie. Nu aș uita ca în descriere să trec cerințele probelor și link direct înspre pagina în care se detalizază enunțul provocării lansate. Exemplu:



    Partenerul media este în primul rând un canal de informare, de relaționare cu publicul larg și de aceea consider că ar trebui să aibă bannerele proprii. Cum participanții pot urca pe blog un banner de tipul „Particip la SuperBlog!”, e de datoria partenerilor media să își creeze un banner care să invite la participare.
Acest banner poate fi personalizat, în funcție de publicul care urmărește blogul respectivului partener media. Spre exemplu, eu am o pagină de lifestyle (blog feminin) și aș putea să invit blogurile din blogroll să participe la concurs printr-un banner de tipul:


    Pentru că un partener media poate fi înțeles deseori și ca reclamă, consider că este important ca instrumentele cu care lucrează să fie unice, păstrând totuși logo-ul concursului. Reclama zilelor noastre nu mai prinde la public decât dacă este croită după particularitățile sale, așa că dacă ești blogger culinar poți jongla cu texte și ilustrații ce te duc cu gândul la bucătărie, dacă ai o pagină pentru pasionații de IT, la fel, poți apela la elemente ce țin de tehnică. Eu m-aș limita la publicul constant pe care îl are blogul meu, nu m-aș avânta să fac artificii utopice, pentru că astfel risc să-l pierd pe cel deja existent.

    Pentru că tot sunt la modă guestpost-urile, aș cere permisiunea câtorva bloggeri cu notorietate să publice pe paginile lor un interviu online pe care l-aș acorda simplu și sincer. Aș răspunde întrebărilor de tipul: Aduce SuperBlog un câștig în afara premiilor puse la bătaie? Ajută SuperBlog la creșterea popularității blogului meu? și nu m-aș feri nici de întrebările incomode precum: Cum se oferă/livrează premiile? Premiile în bani se acordă în numerar ori prin transfer bancar? Trebuie să declar respectivele premii?. Acestea sunt doar câteva din interogațiile pe care fiecare posibil participant și le-ar pune și pe care mulți nu îndrăznesc să le adreseze. O deschidere largă către public ar duce la o mai bună promovare a competiției. Nu e suficient să folosești un limbaj profesional căci mulți s-ar putea teme de caracterul formal al concursului.

    La finalul competiției aș realiza o postare specială în care aș enumera câștigătorii premiilor oferite, dar și cadourile extra date finaliștilor. Este atractiv să afli că deși nu termini printre primii poți primi un voucher  ori un mic premiu de consolare. Anul trecut, de pildă, în afara premiilor pe care le-am obținut, am primit și câteva cadouri suplimentare, din partea sponsorilor: pachet cu bunătăți de la Delaco, voucher de la Nemira, un pachet cu obiecte de bitotică de la Toyota, reviste din partea PhotoMagazine, suc delicios de mere din partea Real. Aș vorbi nuanțat despre aceste atenții, deoarece ele pot fideliza pe termen lung bloggerul participant. Voi menționa, unde e cazul, câți dintre finaliști au primit respectivele premii, deoarece este posibil să existe o limită de acordare a lor (primii 10 ori 20 clasați).

 


  Articol scris pentru SuperBlog 2013. Grație acestei teme finale am fost puși în postura de parteneri media pentru această competiție.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...