joi, 21 martie 2013

Influențe tradiționale în modă: ia cu flori



    Am scris despre ia reinventată și inclusă în trendul ethnic comfort de curând pe blog. Am făcut atunci o mini-selecție de bluze brodate albe, care imitau iile de odinioară, acest articol neintrând numai în apanajul tradițiilor est-europene, ci având rădăcini inclusiv pe continentul african și pe cel asiatic.
   Ia specific românească este deseori brodată cu flori puternic colorate, motiv pentru care casele de modă au preluat modelul contrastant și l-au reinventat, iar magazinele de haine femei l-au oferit spre vânzare în acest start primăvăratic al anului 2013.
   Bluza de mai sus am zărit-o prima oara pe bannerul magazinului Style 24/7, cel amplasat fizic pe Lipscani, dar și cu reprezentanță în mediul online :D. Pe site am descoperit-o în secțiunea dedicată bluzelor de damă  Prețul său este unul mediu (110 lei), iar croiala sa are un dublu avantaj: datorită faptului că este strânsă pe talie poate fi purtată cu fuste care să acopere volanul de jos, iar acel volan vine de minune cu jeanși sau pantaloni (ca în fotografia de mai sus).
   Iar cum blugii evazați se bucură din nou de notorietate, ei fac casă bună cu iile și cămășile boho și cu încălțămintea lejeră, comfortabilă.


   Pentru a pune în valoare ia de dantelă, putem confecționa o pereche jucăușă de cercei care să preia anumite elemente ale bluzei: ciucurii (pot fi realizați din fir de ață alb ori colorat) ori inserțiile brodate (putem apela la bucăți din mileurile croșetate de mamele ori bunicile noastre) pe care să cosem mărgele colorate ori de lemn.

   Puteți asorta o poșetă bej ținutei ori o geantă din material textil dacă preferați sacoșele de tip tote bag și aveți în plan și o sesiune de cumpărături prin oraș. După părerea mea formele simple, monocrome, pe care se pot regăsi decorațiuni sub formă de împletituri ori terminații cu ciucuri ori franjuri merg la fix cu o bluză etno.



12 comentarii:

  1. eu sunt o fana a iilor traditionale romanesti! pretul este cam piperat, dar dupa parerea mea chiar se merita, sunt superbe. am vreo 3 ii...si abia astept vara!!!!! target-ul anului ar fi sa imi mai cumpar cel putin una...sa vad cand mai ajung prin patria mama!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ramona, chiar spuneam in postul trecut dedicat iilor ca cele traditionale sunt destul de scumpe, dar trebuie sa luam in calcul si munca pentru lucrul manual.
      Cand eram mica tin minte ca am taiat una (facuta de matusa mamei mele) pentru a-i fura margelutele. Si acum regret fapta, dar nu pot sa dau timul inapoi. :)

      Ștergere
    2. lasa...ca eu am facut o fapta si mai grava :(((((am taiat rochia de mireasa a mamei mele pt a face pt papusi :(((( iti dai seama!!!!!!cat as vrea acum rochia aia!

      Ștergere
  2. Am si eu o bluza identica!!! Doar ca a mea e gri (deschis)...Tot cu jeansi am purtat-o sau cu o fusta de in rosu (dreapta, usor conica).
    M-ai uimit cu imaginea, de unde e luata?

    Pupici!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ilda, poza am luat-o de pe site-ul style247.ro!
      Iti imaginezi ca deja sunt invidioasa pe tine pentru ca o ai. Trebuie sa imi iau si eu una, ca am ramas pe dinafară. Tu ai una, Ramona are 3...e gravă situația :)

      Ștergere
    2. Ba am doua!:)) Acum mi-am dat seama!
      O am si pe cea din datela neagra, cu flori! Cred ca nu ai vazut postarea:
      http://cosmeticelacontrol.blogspot.ro/2013/03/last-months-haul2.html

      Deci, trebuie sa iei masuri!!!:))

      Kisses!

      Ștergere
  3. Sunt superbe iile! Si cum citeam mai sus inspecial cele traditionale romanesti! Am un intreg port popular din mosi stramosi si il tin la pastrare la bunica mea. Oricum ia ca piesa vestimentara este foarte versatila din punctul meu de vedere. O poti combina lejer atat la o fusta de piele cat si cu o pereche de jeans scurti.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. E frumoasa ia, doar ca eu am luat una identica de la un magazin de cartier, cu 29 ron, anul trecut... acum le-a facut 41 ron. Totusi 110 ron mi se pare exagerat :(

    RăspundețiȘtergere
  5. La fel am cumparat-o si eu pe cea pe care o am; anul trecut, la un pret foarte cuminte!:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. La ce te referi mai exact? Evident că este vorba despre ia tradițională specifică portului național, indiferent dacă alegi să o articulezi ori nu.

      Ștergere
  7. Am una frumoasa, abia astept sa se incalzeasca, ca sa o pot purta! :*

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...