joi, 1 noiembrie 2012

Pelerin într-o lume mai bună


     Gândul mi-a rămas la Praga atunci când am început să redactez primele rânduri ale lucrării mele de licență. Deși am abordat o temă mai puțin fericită, legată de viața socială a evreilor deportați din cadrul ghetoului din capitala cehă, am reușit să mă conectez spiritual cu imaginea orașului, care ascunde în sânul său frumusețe arhitecturală, un trecut istoric măreț dar și durere, deopotrivă. Cultura literară și muzicală pragheză a fascinat dintotdeauna iubitorii acestui oraș de aur, protector al peste o sută de clopotnițe. Pentru mine a fost lovitura de grație dată după ce fusesem deja năucită de istoria vastă a capitalei. Influența evreiască a cântărit și ea foarte mult pentru că sunt iubitoare de orașe de tip creuzet, în care se contopesc religii, culturi, influențe.

   O călătorie în Praga ar debuta în primul rând cu o privire nesfârșită din avion asupra orașului. Mare plăcere mi-ar face un zbor de noapte, căci nimic nu este mai fascinant decât o panoramă iluminată, vie parcă fără să fie însuflețită de forfota urbană. Locul de cazare ar fi perfect situat, în apropierea tuturor atracțiilor turistice ale capitalei. Hotelul NH Prague ar fi opțiunea perfectă, nu doar din cauza amplasării sale centrale, dar mai ales datorită serviciilor oferite. Lanțul hotelier, cu reprezentanță și în România, se concentrează pe protejarea mediului înconjurător prin reducerea consumului de energie și prin investirea în ambalaje eco-friendly, biodegradabile în timp redus. Grija pentru planetă și ecosistem trebuie să ne preocupe pe fiecare în parte, iar alegerile noastre trebuie să reflecte această îngrijorare.

   Pentru că nu sunt fumătoare aș opta pentru o non-smoking room, și imediat m-aș conecta la internet prin wi-fi, pentru a-mi planifica itinerariul pentru ziua următoare. Dacă ziua mi-aș petrece vizitând clădirile monumentale ale orașului, precum palatul Lobkowicz, clădirea Primăriei, Ceasul Astronomic, Podul Carol, catedrala Sf. Vitus, Turnul Daliborka și Cartierul Evreiesc sau m-aș angaja în lungi promenade prin centrul vechi sau în Sea World, aș încheia fiecare seară cu un moment de relaxare în sauna hotelului sau în baia modernă:


   Nu numai mobilierul beneficiază de amprenta tehnologiei moderne ci și arsenalul de îngrijire și înfrumusețare. Produsele cosmetice oferite din partea hotelului sunt ambalate în recipiente ecologice și poarta numele simbolic de Aqua de la Tierra. Aceste ambalaje se degradeaza în maxim 7 zile, de mii de ori mai rapid decât tuburile clasice ale cosmeticelor.
    După o ședință reconfortantă de wellnes sau după o îmbăiere recreativă în baia camerei de hotel, aș petrece câteva ore pe terasa Il Giardino, unde aș savura o băutură spumoasă și ușoară. Sunt răpitoare nopțile petrecute în aer liber, admirând frumusețea unui oraș bătrân, străbătut de-a lungul timpului de o infinitate de pași, admirat și dezgolit de o infinitate de ochi, îndrăgit și asumat de o infinitate de suflete.
    Nu sunt tocmai tipul care să fie preocupat de gastronomie în timpul vacanțelor, pentru că nu doresc nici să pierd mult timp delectându-mă cu preparatele culinare locale și nici să mă întorc acasă cu câteva kilograme în plus. De cele mai multe ori mă limitez numai la băuturi și la câteva mici gustări pe timpul zilei. Totuși, dacă mi s-ar face foame, restaurantul hotelului mi-ar sta la dispoziție cu meniuri bogate și un personal calificat de excepție.


   Grija pentru mediu trebuie completată de preocuparea pentru sănătatea și buna funcționare a corpului nostru. Simpla plimbare pe stradă (fie ea îndelungată) nu poate înlocui mișcarea intensă, care tonifică musculatura și înviorează spiritul. O dată la 3 zile mi-aș petrece două ceasuri în sala de gimnastică, ascultând muzică pragheză și pregătindu-mă fizic pentru următoarele zile de vizite turistice. Se știe că după 2-3 zile de vizită obosim și nu mai reușim să ne păstrăm tonusul de la începutul vacanței, așa că aș încerca să evit această plafonare prin mișcare.

  Sejurul meu va fi cu siguranţă unul contrastant căci mă voi putea bucura atât de înfăţişarea arhaică a oraşului cât şi de confortul unui hotel modern, plasat în inima Pragăi. O îmbinare perfectă,aş spune, de concepte şi planuri temporale, care m-ar face să mă întorc acasă fericită că am acumulat noţiuni practice nu doar despre capitala polonă, dar şi despre ecomeetings (planet safe energy& environment rescue). Am certitudinea că m-aş trezi de fiecare dată, atât trupeşte cât şi spiritual, într-o lume mai bună. Nu e doar o promisiune, ci un scop pe care lanţul hotelier NH Hoteles se angajează să îl atingă prin fiecare client al său, din dragoste pentru oameni şi pentru planetă.



Articol scris pentru SuperBlog 2012. Temă propusă de NH Hoteles.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...