miercuri, 28 noiembrie 2012

Magazinul meu virtual de poveste


    Magazine de haine sunt multe în România, dar majoritatea dispar de pe piața online la fel de repede cum au apărut. Consider că nu există un shop suficient de feminin și atractiv pentru publicul românesc și nici nu se lucrează suficient de mult la aspectul site-urilor și nici al fotografiilor produselor expuse.
SpringShop ne-a dat ca temă de gândire cum vedem noi un magazin online neconvențional, în condițiile pieței online deja existente și imediat am creionat în minte shopul online ideal, văzut sub forma unui butic cochet pentru femei, cu haine și accesorii ieșite din tipare.

   Când m-am apucat de confecționat haine și accesorii împreuna cu sora mea, m-am gândit în primul rând la dorința femeii de fi unică și de a purta ceva deosebit. De aceea, tot ce am creat a fost diferit de ce exista în magazine. Fiecare obiect căruia i-am dat viața s-a dorit a fi piesa de rezistență a unei ținute, fie că vorbim despre o rochie, o jachetă sau o simplă pereche de cercei. Momentan nu dețin un magazin virtual personal,ci doar am un spațiu închiriat pe o platformă de vânzare și prin intermediul acestui articol voi descrie așa cum îmi imaginez eu viitorul meu butic online.
  (Am folosit în realizarea colajelor pentru magazinul meu virtual fotografii proprii, din colecția personală și fiecare completare pe care doresc să o aduc reprezintă idealul meu de îmbunățățire pentru un site feminin, de îmbrăcăminte și accesorii.)

   În primul rând mi-aș dori ca pagina de pornire a site-ului să arate întocmai fațadei unui magazinel fizic cochet, cu aspect vintage. Printr-un simplu click, vizitatorul va putea deschide ușile shop-ului online și va întra într-o cameră primitoare:


   În încăperea confortabilă se va afla o canapea, pe care vizitatorul este invitat să se așeze, iar alături se află un dulăpior,cu sertare gravate cu numele categoriilor magazinului: haine, bijuterii, cadouri (alte accesorii). Vizitatorul poate deschide, tot cu un click, sertărașul de care este interesat și astfel va putea accesa una dintre cele trei categorii, structurate la rândul său în mai multe partiții:

haine

 bijuterii

cadouri (alte accesorii)

   Vizitatorul poate răsfoi fiecare partiție, analizând fiecare obiect existent, caracteristicile sale și informațiile suplimentare. Apoi, poate combina piesa aleasă în cadrul camerei de probă virtuale, spre care se va face trimitere pe pagina fiecărui produs (Probează-l în dressing room!). Camera de probă ar fi implementată cu o bază de stocare a unor produse basic, care nu se află pe site, dar care de regulă fac parte din garderoba fiecărei femei.  Prin intermediul acestui serviciu, fiecare vizitator își poate crea o ținută fictivă, pe care o poate salva în computerul personal și pe care o poate evalua cu ajutorul opțiunii Match Indicator. Astfel, el se poate ghida dacă piesa aleasă de pe site se potrivește cu restul hainelor din șifonier.

video 
 (sursă:   Asos Catwalk)

  Un alt serviciu extra pe care site-ul ar putea să îl ofere potențialului client ar fi un video de tip runway (defilare pe podium) virtual, în care un manechin să prezinte respectivul produs selectat de pe site. Această opțiune este valabilă pe unele site-uri din străinătate și mi se pare utilă deoarece astfel haina sau bijuteria poate fi analizată de aproape, în condiții reale, poate fi examinată forma cu atenție și modul în care obiectul arată pe corpul uman.


   Pentru ca magazinul să nu fie dedicat în exclusivitate persoanelor de sex feminin, el va fi dotat și cu o invitație pentru bărbații care doresc să ofere un cadou. O mascotă simpatică va lansa invitația dintr-un punct vizibil al fiecărei pagini și același personaj plin de farmec va însoți cumpărătorul până la ieșirea din magazin. Ideal ar fi ca animația să nu fie una statică, iar animăluțul să se miște uneori (dar nu peste măsură) și poate foarte bine să întâmpine vizitatorul în fața ușilor închise și să atraga atenția, pe parcursul vizitei, asupra anumitor funcții ale site-ului. Cum ar fi de pildă, ofertele promoționale, reducerile, livrarea ultra-rapidă sau cea gratuită, oferită pentru comenzi mai mari decât un plafon stabilit:


   Iar dacă se întâmplă ca posibilul client să aibă o nelămurire sau o sugestie referitoare la un produs pe care îl dorește personalizat, atunci poate completa un formular aflat în subsolul paginii fiecărui produs. Ar fi, practic, un formular de contact special creat după gusturile femeilor preocupate de modă.

   Aș pune, de asemenea, accent pe fiecare detaliu obligatoriu pentru un magazin online, tocmai pentru a transpune cât mai bine virtual un butic fizic. Spre exemplu, nicio femeie nu și-ar dori să-și cumpere cercei veseli sau fuste cu aplicații pe care să le pună într-un coș de cumpărături asemănător căruciorului din supermarket. Eu aș înlocui semnul tradițional al coșului de cumpărături cu o sacoșă colorată de cumpărărturi pe care aș menționa numele site-ului. Așa cum, de regulă, obișnuim să primim o pungă cu numele brandului atunci când mergem la shopping.

   Consider că un magazin online se bucură de mai mult succes pe măsură ce reușește să transpună cât mai clar imaginea unui magazin fizic. Astfel el poate înlocui cu brio maratonul de cumpărărturi obișnuit, iar detaliile atent studiate, precum și coloritul deosebit, vor obosi vizitatorul în acceași măsură în care buticurile fizice reușesc să o facă. Și se știe doar că oboseala cumpărăturilor nu trece decât cu o nouă repriză de shopping!



Articol scris pentru SuperBlog 2012! Temă suplimentară propusă de SpringShop România.

Un comentariu:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...