joi, 29 noiembrie 2012

Cum aș promova SuperBlog dacă aș fi partener media


   Succesul oricărui eveniment ține în primul rând de promovarea sa și deseori s-a întâmplat ca inițiativele interesante, frumos gândite să nu se bucure de popularitate datorită lipsei reclamei. În ziua de azi reclama nu doar că e sufletul comerțului, dar animează întreaga agendă socială. Mulți vizionează un film doar pentru că este peste măsură de promovat, mulți accesează un anumit site pentru că se vorbește orișiunde despre el și așa mai departe.
   Să fi partener media și să promovezi SuperBlog nu-i treabă ușoară, pentru că această competiție nu e nicidecum un simplu concurs de scris advertoriale, ci mizează în special pe creativitate și inovație. Multe bloguri se înscriu în concurs doar pentru că deținătorii lor se consideră apți pentru a scrie materiale publicitare, dar SuperBlog e total diferit de prima impresie pe care ți-o lasă. Aici intervin partenerii media, care au dificila sarcină de a atrage bloguri cât mai diverse, indiferent de profilul lor (bloguri culinare, literare, de lifestyle,etc.) și de a le convinge că SuperBlog e competiția potrivită pentru ele.

   M-aș opri în primul rând asupra partenerului Radio Lynx, un post de radio online care, din punctul meu de vedere este principalul canal media de informare. De ce? Pentru că memoria auditivă a omului este mai dezvoltată decât cea vizuală, iar deseori se întâmplă să nu ne putem concentra asupra reclamelor care ne apar pe monitoare, dar de auzit este mai facil, indiferent de ce activitate desfasuram in momentul respectiv.
   Ce aș face, practic, dacă aș fi angajat Radio Lynx? Aș pune cap la cap două reclame, cu oarece conexiune între ele, una dedicată bloggerilor văzuți ca potențiali competitori, iar cealaltă potențialilor cititori (deși de acest aspect trebuie să se ocupe, în primul rând, bloggerul care deține pagina personală). Reclamele le-aș vedea vesele, tonice. E lucru dovedit că mulți dintre noi rețin chestiile amuzante care ne atrag atenția. Poate fi chiar o parodie a unei melodii în mare vogă, pe care cu siguranță unii o vor fredona involuntar după ce ar auzi-o de două-trei ori în timpul pauzelor publicitare. De pildă, s-ar putea merge pe celebra Gangnam Style pe care să se implementeze niște versuri de genul:

                                 Strofă:  Nu mai este mult și octombrie vine iară
                                               O dată cu frigul nu o să mai stăm pe-afară
                                                Ca să nu murim toți de plictiseală
                                                Hai să ne-apucăm iar de blogăreală!

                                  Refren:  Op-Op! Super Blog!


   Iar apoi cântecelul poate fi urmat de un text informativ serios care să cuprindă informații legate de evenimentul anunțat: data limită a înscrierii, durata concursului, eventual câteva dintre premii (sau valoarea lor aproximativă). Oamenii sunt încântați când aud de premii așa că acest aspect nu trebuie neglijat!

    Ca post de radio aș încerca să promovez concursul și printre ascultători (văzuți drept posibili cititori ai articolelor înscrise în concurs). După fiecare etapă încheiată aș realiza un mic concurs, unde va fi oferit o carte (mai ales că anul acesta s-a numărat și Nemira printre sponsori!) primului ascultător care intră în direct și spune câteva cuvinte despre articolul care i-a plăcut cel mai mult din cadrul etapei. Evident, ar trebui să existe și o platformă online unde toate articolele să fie publicate (măcar linkul și titlul blogului să fie menționat), dar eu consider că astfel promovarea ar fi în permanență activă și cine știe, poate anul viitor, mulți dintre cititori își vor deschide blog și se vor apuca de scris, fără să uite să aplice pentru SuperBlog.

   Următorul partener media în pielea căruia mi-aș dori să fiu ar fi Trilulilu, dar aici nu m-aș ocupa de postarea unui video sau a unui banner simplu căci cine intră pe Trilulilu are deja o idee fixă în cap și ori caută vreun trailer, ori vreo piesă nou lansată, așa că trebuie să apelăm la un vechi truc: ce făceam iernile trecute când intram pe site și asteptam să ni se încarce videoclipul? Ne jucam cu crocodilul! Fie îl dădeam pe gheață, fie îl feream de bulgării de zăpadă. Aș merge pe mâna crocodilului, ca să zic așa și aș crea un mic joculeț, în care trebuie să arunci cu un stilou înspre crocodil, iar când îl nimerești (într-un sfârșit) să fi redirecționat pe o pagină cu afișul competiției. Afișul ar avea drept temă centrală ceva legat de premiul (Câștigă x lei din scris! sau Câștigă laptopul x și multe alte premii din scris!). Mulți nu cunosc tradiția concursului, dar cu siguranță le vor sclipi ochii când vor citi informația despre premiu și categoric nu vor închide fereastra reclamei până nu vor lua lua cunoștință tot ce scrie pe afișul virtual.

   Iar dacă evenimentul ar deveni mai cunoscut pentru publicul larg, pe viitor ar putea apărea noi sponsori și cu fiecare ani competiția SuperBlog ar lua amploare!


   Despre restul sponsorilor nu voi detalia, deoarece nu doresc să încarc peste măsură postarea și recunosc că sunt foarte mulți și se cuvine măcar să îi menționez pentru aportul important pe care îl au în promovarea evenimentului SuperBlog: Connect, PHOTO Magazine, PRwave, 121.ro, Robintel.ro, Obisnuit.eu, MoneyWatch.ro, ArenaIT.net, JurnalLifeStyle.ro.



Articol scris pentru SuperBlog 2012!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...