joi, 8 noiembrie 2012

Bijuteriile care ne cuceresc

   Multe secole la rând bijuteriile au fost socotite semnul distinctiv al nobilimii, al regalității, al rangului social cel mai înalt. Prințesele, marchizele, domnițele cu stare purtau cu grație podoabe cât mai rafinate și mai pline de stil și strălucire. Treptat, bijuteriile nu au mai constituit o caracteristică a bogăției materiale și toate femeile au fost înnobilate, în felul lor, grație accesoriilor prețioase pe care și le-au cumpărat ori le-au primit drept daruri.
   Relația dintre mine și bijuterii este cel puțin una de prietenie. Le simt ca pe o parte vitală a stilului meu și mă simt dezgolită și expusă atunci când îmi lipsesc. Bijuteria, pentru mine, nu e doar o podoabă. Ea este în acelaști timp o reflexie a caracterului meu și un colac de salvare pentru orice ținută. Ea mă ajută să contrabalansez îmbrăcămintea prea simplă sau prea criantă, să înveselesc o rochie monocromă sau să temperez o cămașă viu colorată.
   Spuneam că bijuteria este o trădare vădită a caracterului celui care o poartă și îmi permit să mă explic. Datorită accesoriilor pe care le poartă o persoană își poate etala indirect preferințele muzicale sau literare sau modul de viață. De pildă, un colier simplu, cu pandativ sub formă de camee poate sugera un caracter bonom, iar purtatoarea poate fi o iubitoare de romane de dragoste clasice, din secolul XVI, ori o admiratoare a stilului vestimentar al acelei epoci. Pentru că  rochiile cu crinolină nu mai pot fi purtate astăzi, probabil nostalgica se limitază la bijuteriile care imită podoabele acelor vremuri apuse. Sau, o pereche de cercei negri, opulenți, purtați de o tânără, poate sugera caracterul ei zbuciumat, specific vârstei la care se află. Căci și vârsta este un criteriu de bază pentru alegerea și purtarea bijuteriilor. La vârste fragede le preferăm pe cele fanteziste, deosebite prin formă, iar la senectute ne oprim asupra celor elegante, pline de rafinament, deosebite prin calitate.

  Personal sunt fascinată de bijuteriile fantezie, strălucitoare și pline de culoare. Sunt o persoană tânără, iubitoare de contraste și de mixuri de stiluri . Setul de bijuterioare sub formă de peștișori mi-a atins inima. Mi l-a atins atât de tare încât am simțit o vibrație până în adâncul sufletului meu, iubitor de frumos și de feleurime. Deși nu am o preferință culinară pentru pești iar semnul lor zodiacal nu reprezintă nimic pentru mine, setul Happy Fish  imi lasă impresia obiectului creat exact după forma personalității mele. Mereu mi-au plăcut bijuteriile aurii și le-am ales în detrimentul celor cu sclipiri de bronz sau de argint. Combinația de metal auriu cu pietricele strălucitoare multicolore, forma pandativelor, gingășia lănțisorului și delicatețea sistemului de prindere al cerceilor s-au adunat laolaltă pentru a mă năuci și a mă transforma în admiratoarea lor secretă.



   Aș purta setul în orice împrejurare, ca pe o semnătură personală. Îmi amintesc, de pildă, de o profesoară distinsă, trecută de curând în neființă, o adevărată emblemă a stilului. Avea o eleganță înnăscută și o practica fără rețineri prin vestimentație și gesturi. O vedeam de fiecare dată purtând niște cercei fabuloși, cu formă complexă, o îmbinare pestriță de culori întunecate și pietre orbitoare, uriașe. Ținutele ei erau mereu sobre dar cerceii săi erau mai grăitori decât pledoaria unui orator înflăcărat. Ei te purtau pe tărâmurile orientale unde distinsa profesoară lucrase ca ambasador și sugerau voluptatea și magia acelor spații mistice. La acest impact mă refer atunci când vorbesc despre semnătura personală. Setul Happy Fish ar deveni, garantat, obiectul meu de suflet, pe care l-aș strecura intenționat în completarea oricărei ținute.

   Făcând o lungă promenadă în magazinul online LuxuryGifts nu am putut să nu remarc aceasă pereche de cercei placați cu rodiu cu pietre rozecee de zirconiu. Mi se par ideali pentru un eveniment pretențios, unde ținuta este impusă și la care nu putem jonga decât cu bijuteriile pentru a obține un aer distinct. Forma lor deosebită și strălucirea pietrelor încrustate vor pune în evidență chiar și o ținută simplă și vor adăuga acea notă elegantă pe care femeile doresc să o expună.

   Pentru ținutele de zi aș opta tot pentru un colier fantezie zărit în vitrina virtuală a magazinului. Un colier deosebit, înfățisând șapte elefanți decorați cu cristale Swarovski,  care vine și cu o încărcătură simbolică puternică. Elefantul, în mitologia africană, reprezintă simbolul regalității,al înțelepciunii și al norocului. Numărul 7 are este socotit, de asemenea ca fiind unul norocos. Colierul în sine poate fi considerat o amuletă aducătoare de noroc, cel puțin din punct de vedere simbolistic.

   Aș purta colierul la ținute comode, dar futuriste, în care aș mixa pielea naturala cu dantela și voalul fin. Mi se pare versatil si poate fi elementul cheie atunci cand dorim să transformăm o vestimentație de zi într-una de seară. Parctic, nu trebuie să schimbăm nimic, deoarece pietrele negre ale colierului domolesc ținuta de zi, în timp ce cristalele transparente dau o strălucire aparte colierului într-un mediu iluminat.



   Indiferent de starea pe care o avem, bijuteriile pot compensa neîmplinirile sau pot completa euforia unei zile prospere. Ele nu ne conferă doar un aspect rafinat, studiat, ci ne farmecă în primul rând pe noi și abia apoi au efect asupra celor care ni le admiră. Ele reprezintă unul dintre puținele lucruri magice de care putem avea parte fără să fie nevoie să facem un efort supraomenesc. Cerceii pot oferi strălucire tenului obosit după o perioadă solicitantă, colierele pot sublinia un gât armonios, inelele pot completa frumusețea unei mâini trandafirii. Și toate acestea fără trudă. Este suficient doar să le purtăm cu încredere, să le strecurăm de încheietura mâinii sau să le aninăm de lobul urechii și să le scoatem, ca pe niște prietene bune, în oraș, la serviciu sau la o petrecere.



Articol scris pentru SuperBlog2012. Temă propusa de LuxuryGifts.ro.

4 comentarii:

  1. Vaaai, cat de frumos e primul set!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. in ultimul timp am observat ca sunt chiar la moda bijuteriile aurii...mi-am cumparat si eu cateva, in trecut preferam totul cu argintiu...pt inelele mai pretioase, inel de logodna, verigheta etc mi-a ramas preferinta pentru aurul alb...dar pt bijuterii nu foarte costisitoare acum cumpar si auriu, si colorate...sunt asa de vesele cele colorate!!! imi plac pestisorii si elefanteii din pozele tale :)
    http://ramy-s.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoase sunt bijuteriile!Cele cu pestisori sunt preferatele mele, eu fiind zodia pesti :D Iar cercelusii aceia pastelati merg perfect cu rochita. si ar merge perfect si cu niste pantofi de dantela ca cei din colectia toamna iarna 2012-2013 Jimmy Choo :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim pentru articol! Imi plac alegerile facute de tine si in special ultimul colaj:)
    Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...