duminică, 21 octombrie 2012

Prietenie sezonieră

    Am un prieten de sezon. Ne vedem o dată cu prima ninsoare și ne luăm rămas bun la mijloc de primăvară. Spre norocul meu, acest vechi camarad locuiește la câțiva kilometrii distanță și se numește muntele. L-am cunoscut când abia începusem să mă țin pe picioare, căci îl vedeam zilnic pe fereastra casei mele. Vara părea un uliu solitar, nelalocul lui printre atâtea buchete de verdeață, iar iarna aproape că nu îl mai zăream, acoperit fiind cu zăpadă și confundându-se cu cerul fumuriu.

    Prima oară când am urcat pe munte nu am ajuns până pe pisc, ci m-am oprit pe undeva pe la jumătatea unei pajiști. Am găsit o floare de Condurul Doamnei și am ascuns-o între paginile unui ziar din rucsac. M-am întors la punctul de refugiu pe jos, printr-un desiș virgin de brazi, mâncați de o ciupercă ce îi transformase în străjeri aproape albi.

   Când am mai crescut am ajuns și pe crestele munților, dar mărturisesc că am abandonat curând drumețiile și m-am orientat către sporturile de iarnă. De acum, mergeam la munte fără rucsac, dotată  doar cu echipamentul sportiv necesar : salopetă,clăpari, săniuță, ochelari și schiuri. Mai rămânea o singură problemă, cea a cazării cât mai aproape de o pârtie, în condițiile în care turiștii se închesuie în punctele cheie de cazare încă de la prima fulguială.  Și atunci, a venit,pe neanunțate, ideea! Ideea de a închiria o rulotă, mai precis. Pe Aventuria poți închiria, de pildă, o rulotă cu 260 de lei. Ai marele avantaj de a putea parca aproape de pârtiile miortice celebre, pentru că toate au un spații special amenajate pentru campare/rulote.

    Atunci când vine vorba despre locuitul în rulotă, trebuie să excluzi din start pretențiile legate de extra-comfort.O rulotă clasică nu se va ridica niciodată la standardele unei pensiuni sau ale unui hotel, dar pentru iubitorii de sporturi de iarnă este o soluție ideală,economică și practică, pentru că majoritatea timpului este petrecut cu activitățile de pe pârtie și nu te mai preocupă decât problema unui locșor unde să poți dormi și încărca bateriile pentru următoarea zi de distracții iernatice.
    Rulota menționată anterior este suficient de încăpătoare pentru patru persoane și este echipată cu grup sanitar,sistem de încălzire, aragaz și mobilier. Din punctul meu de vedere se prezintă excelent și garantează tot comfortul necesar unor persoane active.
   Un alt avantaj al rulotei este intimitatea. Nu vei fi deranjat de menajerele care vin să schimbe așternuturile și poți da  muzica oricât de tare dorești, fără a fi muștruluit de vecinul de alături sau de administartorul unei pensiuni. În plus, ai un beneficiu extra, acela de a fi liber oricând să faci un grătar sau un foc de tabără.
     Nimic nu e mai frumos decât să schiezi pe o pantă liberă (fie ea ceva mai joasă), iar în jurul tău să alerge,mai bucuros decât un copil în ziua de Crăciun, un cățel puternic, care să îți taie din când în când calea și să te dea de-a berbeleacul pestre troiene. Dar nu pentru el e nevoie de o cușcă pentru transport, ci pentru mâțele de care este absolut dependent și pe care le culcă, în fiecare seară, în jurul său. Mereu am avut noroc de animale de companie care s-au înțeles perfect între ele, fie câini, fie pisici. Așa că nu mă preocupă să fac rost de câte o cușcă individuală pentru fiecare mâț, ci le bag pe toate într-una xxl, făcută pe măsura unui dulău. În drumul scurt până la destinație, au timp blănoasele să tragă și un pui de somn liniștit.

   Încă puțin și voi reînnoda  prietenia mea cu muntele. Toamna a stat,întotdeauna, ca  o lespede între noi, căci atunci îl vedeam cum se leapădă de haina verde a pădurilor, cum o transformă într-o pelerină ca de văpaie și apoi se înalță, singur și simbolic, în fața feresteri mele. Fără să mai existe altă atracție în afară de pantele sale, fără să îmi mai pot dezlipi ochii de formele sale perfecte, care cer să fie brăzdate de schiuri, sănii și pași veseli de aventurieri.


Postare scrisa pentru SuperBlog 2012. Temă propusă de Aventuria.ro.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...