joi, 11 octombrie 2012

Cand promisiunea devine un atu



    Promisiunile nu au nicio valoare daca nu sunt respectate! Din contra,daca nu se materializează, ele dezamăgesc și mai mult pe cel vizat decât dacă nu ar fi fost formulate.
    În cazul unui magazin online, presiunea este cu atât mai mare cu cât cel căruia i se făgăduiește ceva      ( clientul) este un necunoscut. El nu poate fi convins sau alinat în eventualitatea în care eșuezi ca shop virtual. Clientul pleacă și are puterea  să convingă și pe cei din jurul său că respectivul magazin este unul neserios.
    Astfel putem observa cum periodic apar și dispar site-uri de vânzări, cu aceeași rapiditate cu care pe piața fizică, materializată, unele cafenele pun lacătul după o jumatate de an de la deschidere, în timp ce altele, înfloritoare, devin cafenele-cofetării. Căci, teoretic, cerere de cafea proaspat preparată va fi mereu, dar contează modul în care te angajezi să o vinzi, nu numai mâine ci și peste 10-20 de ani. Treptat, va fi rost și de o prajitură bună lângă tradiționala ceașcă de cafea...

    Oktal este un magazin online care se ocupă cu vânzarea de produse electronice, electrocasnice și de îngrijire personală, deschis în 1999. Exact, încă de pe vremea când eu mă mânzgăleam cu praf de cretă prin clasele școlii primare. Fix când mă pregăteam să îmi mănânc lipiciul (da, da, acel obicei arhicunoscut al generației cu cheia la gât), pionierii Oktal.ro, primii oameni care s-au ocupart de această afacere, livrau primele pachete cu monitoare, telefoane și roboți de bucătărie. În alte orașe, clienții primeau coletele, le desfăceau, studiau starea produselor primite și le integrau în viața lor cotindiană.

   Sloganul acestui magazin online sună astfel: Promisiuni respectate. Din 1999 , ceea ce înseamnă că de 13 ani Oktal își respectă făgăduințele față de clienții săi. Daca ai ajuns, ca shop virtual, la o etate de 13 ani, atunci este clar că nu poate fi vorba de ghinion sau de piază-rea.
   Principala promisiune pe care un site de vânzări trebuie să o respecte este seriozitatea. Produsele aflate la timp în stoc (sau actualizate rapid), livrarea scurtă ca durată, garanția producătorului inclusă în pachetul bunului expediat, prețurile moderate/promoționale, dar și o comunicare reală între comerciant și client (răspunsuri la mail, confirmarea înregistrării și livrării pachetului,etc) sporesc încrederea cumpărătorului și îl fac să revină și a doua și a treia oară.

  O altă promosiune pe care consider că Oktal și-o păstrează față de cumparatori este diversitatea articolelor  și atenția pentru categoria de vârstă a clientului. Pe site găsim orice, de la telefoane, ebooks readers, componente PC, până la aparate pentru vata pe băț, ondulatoare. Fiecare membru al unei familii își poate cumpăra un produs util, specific stilului de viață și vârstei. Tatăl își poate achiziționa un monitor nou iar mama, mai practica din fire, își poate lua acea mașină de făcut pâine mult visată, cu ajutorul căreia va prepara cea mai gustoasă franzelă și cei mai apetisanți tăiței. Fiica cea mare, proaspăt studentă, își poate stiliza imaginea grație aparatului de îndreptat părul cu protecție ceramică, iar puștiul pasionat de biologie își va putea fotografia insectele din colecția personală cu ajutorului unui apart foto de dimenziuni mici, adecvat structurii sale anatomice.
   Așadar Oktal are în vizor categorii diferite de consumatori: pasionați de IT, gameri, mame, studenți, iubitori de muzică, bunici care doresc să păstreze legătura cu cei dragi prin Skype si au nevoie de o camera web.

   O a treia promisiune pe care eu o consider esentiala pentru un magazin online este inovația. Mă refer aici și la îmbunătățirea periodică a aspectului site-ului, dar și la includerea în grila de produse a ultimelor gadgeturi sau electrocasnice în trend. Să nu uit și de accesorii. Fie că este vorba de căști audio sau de huse pentru laptop, publicul pasionat sau cel tânăr va fi mereu în căutare unui design cool, ieșit din tipare. Mie, de pilda, foarte mult mi-a placut o geantă pentru laptop, realizată din material negru, cu inserții oranj. Dincolo de caracterul său practic, este și accesibilă și foarte estetică. Să fiu în tendințe este, așadar, o altă promisiune pe care Oktal mi-o respectă!

    Inovația este absolut necesară deoarece copiii de azi vor deveni clienții de mâine. În 1999 erau un copil fără pretenții, fără permisiunea de a pune mâna pe aparatele electronice și electrocasnice din casă (din motive de siguranță pentru ambele părți, dar îndeosebi pentru aparatură) și fără buget. Azi am propriile mele necesități și economii. Sigur, atunci nimeni nu m-a privit ca pe un client, dar sunt convinsă că au existat și magazine care prin politicile lor m-au perceput drept un posibil viitor client. Ele mi-au promis că într-o bună zi vor avea soluțiile anumitor probleme din viața mea. Nu mi-au promis numai mie, ci și altor mii de compatrioți. Și asta încă din 1999! Iar faptul că au existat oameni care au gasit pe Oktal.ro cheia nevoilor lor nu demonstrează decât că acea promisiune, formulată in urmă cu mai bine de un deceniu, a fost respectată.


Aceasta postare a fost scrisă pentru SuperBlog 2012. Temă propusă de Oktal România.

3 comentarii:

  1. ai tralent! imi plac postarile tale, tare mult, iar acestea din campania superblog 2012 sunt superbe ;)Muulta bafta in competitie ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Inca un articol bine scris.
    Me like't.
    Esti pupacita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit treptat, pe masura ce le-ai publicat, toate articolele scrise pentru SuperBlog. Ai un stil de a scrie fascinant :)
    Ce pot spune este ca nu am auzit de acest magazin, poate si pentru ca nu este doar un site care azi vine si maine pleaca si pentru ca are deja clientii lor fideli. Voi studia si eu site-ul si sunt tare curioasa ce voi vedea acolo.
    pupici

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...