Reteta zilei: Tagliatelle cu creveti


Pentru fanii fructelor de mare am decis sa postez aceasta reteta usoara, de vara, testata de sora mea. Eu nu am mancat niciodata fructe de mare si nici nu ma atrag in mod deosebit, cu toate ca nu sunt mofturoasa cand vine vorba de mancare. Singurele preparate care nu imi plac sunt cele din peste si de aceea cred ca evit si restul alimentelor de origina acvatica. In copilarie mancam foarte mult peste, dar o data am exagerat si mi s-a aplecat. De atunci doar l-am gustat, din cand in cand.

Ingredientele necesare pentru realizarea acestui tip de paste sunt:
  • 12-16 creveti;
  • 300 ml smantana;
  • o ceapa medie;
  • 4 catei usturoi;
  • 100 ml vin alb;
  • 1/2 legatura patrunjel;
  • 320 g paste (tagliatelle);
  • o lamaie;
  • sare, piper.
    Punem la fiert apa cu un praf de sare si adaugam tagliatellele.Le lasam la fiert mai putin cu 5 minute decat scrie pe ambalaj, pentru ca vor mai fierbe si in sosul pe care il vom pregati pe parcurs.

    Punem o tigaie cu ulei la incins. Calim in ea ceapa si usturoiul, taiate marunt.Dupa ce s-au calit, adaugam crevetii si ii lasam sa se inroseasca. Apoi adaugam vinul peste ei, smanatana si mai lasam sa dea in clocot de 2-3 ori, ca sa se ingroase sosul.

    Adaugam tagliatellele si amestecam pana ce acestea s-au incorporat in sos.
    Peste ele punem zeama de la o lamaie si patrunjelul si lasam sa fiarba ince 5 minute, dupa care presaram sare si piper dupa gust.

    Acest preparat se serveste cald si dupa spusele surorii mele are o consistenta usoara, numai buna pentru acest sezon.





Comentarii

Irina a spus…
Eu in schimb sunt fan fructe de mare.
O sa incerc sa gatesc si eu reteta ta :P
Pupicei
Criss a spus…
Mmmmm, "suna" bine si arata si mai bine reteta asta. Poate o sa o incerc si eu :P
Fuchsia a spus…
Nici pe mine nu ma tenteaza fructele de mare, dar trebuie sa recunosc ca arata foarte bine ceea ce ne prezinti :D
Imi place si farfuria, ador farfuriile negre, am si eu si trebuie sa imi mai iau pentru ca am spart doua :)) Tu unde le-ai gasit?
Raluca a spus…
nici eu nu sunt fan fructe de mare..de gustat gust..insa doar atat
Irina a spus…
YAMMMMMYYYYYYY :p
Tagliatelele sunt pastele mele preferate, in rest fructele de mare si pestele nu prea, am mai gustat midii dar nu ma omor deloc.
Sa aveti pofta :)
Ruxandra a spus…
Ce bine arata :X:X Imi plac super mult crevetii, in rest n-as incerca altceva :))) Cred ca o sa incerc si eu reteta, dar fara ceapa si usturoi pentru ca nu-mi plac :))
Mihaela Pojogu a spus…
mie imi plac, iar cel mai simplu mod de a le gati sunt trase la tigaie cu nitel unt si ulei, chili, patrunjel mult si usturoi in timp ce fierb pastele!
Toma Aurora a spus…
Fuchsia, cred ca din Kaufland sunt luate. Aveau pe multe culori, din cate retin (rosu, verde, negru, alb), dar asta se intampla in urma cu ceva vreme. Noi am luat ultimul set pentru ziua mamei noastre, in urma cu un an (pe verde).