Putina culoare....



Mereu am urat camerele si locurile fade, in culori neutre, eleganta prea mult studiata, asortarea culorilor, asocierea lor, reducerea nuantelor la maxim 3-4. V-am spus mai demult cat iubesc clownii, lumea circului, a arlechinilor! Cand eram mica vroiam sa am un circ acasa, sa ma joc tot timpul cu nasurile rosii ale clownului permenet zambitor, sa deschid o cutiuta muzicala iar balerina gratioasa, in rochita bleu prafuit sa se invarta nestingherita. Sunetul muzicii din micul aparat si saltimbancul mereu pus pe sotii, vestimentatia incarcata, vesel colorata, perucile carliontate si foarte bogate, fardurile multicolore, sclipiciul din belsug...toate ma fascinau!

Recent am vazut un film in  care protagonistul avea o casa imensa, cu scari aurite, simpla si rafinata. I-am spus surorii mele ca m-as da cu capul de pereti intr-o casa asa mare si simpla. In plus, grija ca totul sa fie in perfecta stare, mi-ar da dureri serioase de cap. Mereu mi-a placut sa fiu inconjurata de cat mai multe lucruri, sa am cat mai multe cutiute prin camera, sa am multe perne in pat, sa lipesc desene pe dulap, sa lipesc soici pe tot ce am prin casa si sa colorez intrerupatoarele (pe care mereu le murdaresc cand vin de afara murdara de dulciuri sau praf).


Cel mai mult ma deprima sezonul rece, fie ca vorbesc despre toamna tarzie, despre iarna geroasa sau despre inceputul plapand de primavara. Lipsa culorii din peisaj imi creaza o stare generala proasta si parca nu ma simt in largul meu. In plus, hainele negre si bej de pe strada, cizmele din piele inchise la culoare....alaturi de hainele prea colorate, chinezesti, roz aprins, albastru tipator, pantalonii in carouri alb-negru, accesoriile imense din pene colorate, cerceii ieftini (ca si aspect) prea incarcati si asortati ca "nuca-n perete", toate contribuie la uratirea strazilor, la distrugerea mitului meu cu clowni si mingii de spectacol stralucitor.



Un profesor imi explica ca in spatele fiecarui culori pe care o vad se ascund toate nuantele curcubeului, aranjate in moduri diferite, astfel incat sa rezulte culoarea pe care eu o percep ca fiind, spre exemplu, albastru.

Nu-i de mirare ca tablourile lui Leonid Afremov sunt adevarate explozii de culoare.Le-am descoperit recent si am zis sa nu le tin doar pentru mine.V-ati imaginat vreodata ca bulevardul pe care va plimbati zilnic toamna, atunci cand ploua si pomii zac desfrunziti , poate fi atat de glorios? Ca poate fi o adevarata scena pentru un "dancing in the rain", ca undeva adaposteste atat de multa culoare, pe care niciodata nu o vedem, pentru ca suntem prea grabiti, obositi sau suparati.


Eu una nu m-am gandit niciodata, trecand pe langa Dambovita, ca pasesc pe langa un paradis cromatic nemaivazut. Mereu am vazut apa verzuie cum serpuia murdara, lipsita de interes. Este uimitor cum altii pot vedea atat de multe in lucrurile care tie ti se par banale! Poate ca undeva deasupra capului meu, o ploaie "curcubeica" tocmai incepuse si se rasfira gratioasa, cu o coada de paun asupra apei lucioase, iar eu nici macar nu am bagat de seama.


Si pentru ca tot ma pregatesc de vizionat X Factor, va marturisesc ca eu una as vedea toamna mult mai colorata pe melodiile cantate de Iulian Vasile. Este unul dintre concurentii sai preferati, pentru ca vocea lui ma duce cu gandul la timpurile sofisticate de demult, la adevaratele valori si gusturi sofisticate, la momentele glorioase ale secolului trecut, la prietenie, la mainile fine ale culegatorilor de vin si la tot ce poate fi mai colorat decat monotonia cotidiana.





Va urez un sfarsit de toamna cat mai frumos!
Si nu uitati sa va purtati colorat!



VIS CU BUFON

                                  de Leonid Dimov


"In laptele diminetii aceste
Din orasul climateric cu insusiri alpestre
Au explodat ciudat prajiturile din vitrina.
Zic ciudat, pentru ca doar piereau intr-un glob de lumina
De culoarea lor intunecata
Pentru prajiturile de ciocolata,
Roz, cu scame de taciuni
Pentru prajiturile de capsuni,
Verzui si galben un pic
Pentru prajiturile cu fistic
Si asa mai departe.
Eu ma gandeam, bineinteles, la moarte
Cand a intrat sunand din clopotei, pe rotile,
Bufonul unui rege mort cu zile,
Mort subit
Pe cand plutea de placere printr-un veac varuit.
Dar sa lasam gluma. Era
Bufonul nostru numai catifea
Si pe dinauntru si pe dinafara,
Un vulpoi de carpa cu coada usoara.
Se misca degeaba, exista fara sa fie,
Era - daca vreti - o filozofie.
Toata lumea se facea ca nu-l stie,
Ca nu-l vede cand se stramba-n spate
Si presara boare tulbure pe linguritele plate...
Am inceput atunci sa mananc in cascade
Cataifuri, baclavale, rulade,
Simteam in juru-mi umede boturi,
Inghiteam in nestire bezele, piscoturi
Si cresteam, ma urnflam ca un aerostat
Cu bube dulci si diabet zaharat,
Acolo in muntii limpezi in zarea zmeurie
La masa patrata din cofetarie."


Comentarii

Frumoasa postare! Inedita, plina de culoare intr-o seara mohorata de noiembrie, insa plina de speranta.Probabil voi reveni asupra cuvintelor tale si a picturilor minunat alese, de fieare data cand voi simti ca cedez din aceiasi lipsa de culoare. Toamna, pentru mine, e cel mai deprimant anotimp...si desi sunt nascuta in mijlocul iernii, nici anotimpul asta nu ma incanta...si ma trezesc jelind vara! Insa am reusit sa ma bucur de culori intr-o toamna tarzie.Un sf de saptamana minunat iti doresc!
Toma Aurora a spus…
Handmade.mititel, ma bucur ca imi impartasesti aceeasi stare. Picturile sunt superbe, cand le-am vazut prima data m-am uitat la ele de zeci de ori si ma gandeam cum au putut fi concepute de un om, care pana la urma urmei este la fel ca mine sau ca orice alta persoana.Este incredibil ce simt cromatic au unii!

Weekend placut in continuare! :*
Ela a spus…
Frumoasa postare de toamna, care a reusit sa exprime aproape tot ce gandesc si simt ori de cate ori este monotonie in jurul meu.

Tablourile sunt splendide!Sper ca nu te superi daca le salvez.
Marra a spus…
Foarte foarte fooooarte frumos ai scris:X iar imaginile cu picturile lui Leonid Afremov sunt de vis.Le-am salvat si eu :D
Te pup.sa mai scrii asa:P
Gina Cristiana a spus…
Mi-ai oferit o stare de spirit foarte buna. Ai scris minunat.

Tablourile sunt superbe.

Te pup.
Toma Aurora a spus…
Fetelor, puteti sa le salvati pentru ca oricum sunt luate de pe internet :). Va multumesc pentru aprecieri si ma incanta faptul ca am reusit sa va inveselesc si s alung putin monotonia!


Va pup pe toate!
ilda76 a spus…
O postare dedicata exclusiv sufletului...
Multumesc, mi-ai inveselit dimineata asta mohorata si mi-ai alungat pentru cateva momente unele griji apasatoare!:*
Toma Aurora a spus…
Buna Ilda,

Bine ai revenit! Nu ai mai intrat pe forum decat sa ne saluti din cand in cand, dar stiu ca tu mereu ne citesti si esti la curent cu tot ce se intampla.

Servici usor iti urez si sunt sigura ca te descurci de minune!
Aurelia a spus…
Imi plac foarte mult aceste culori............imi inspira liniste si pace sufleteasca.Frumoasa postare!
Toma Aurora a spus…
Aurelia, multumesc!


Mie mi se pare ca relecta oarecum si o stare euforica, asemanatoare celei produse de o sarbatoare sau un spectacol!
Ionny a spus…
Ce poetica poti fi:x tot citind postarea ta ma gandeam cat de mult imi doresc sa vad poze cu camera ta:X Sooo?? ce zici?:D
Toma Aurora a spus…
Ionny, la cat deranj este momentan in ea, nu merita sa fie pozata :)) Dar imagineaza-ti ca in afara de peretii care sunt albi, exista tot soiul de cutii, maimutoiate, carti colorate, imprastiate peste tot.
Descude a spus…
Superba postare...scrii atat de poetic,foarte frumos...mi-ai indus o stare placuta.
Sa mai faci asemenea postari:)
Te pup
Toma Aurora a spus…
Multumesc, Descude.


Cand eram mai mica am cochetat cu poezia....chiar am publicat si o carte acum 3 ani de zile, de poezie. Intre timp am abandonat scrisul, dar mi-as dori sa ma reapuc cat de curand.


Te pup!
coco a spus…
iubesc culoarea !
Toma Aurora a spus…
Coco, ma bucur!

Te pup si iti urez noapte buna :D!
Dorina a spus…
Foarte frumoase toate tablourile. Imi place mult si cum ai scris aceste tablouri.
Pictorul a amestecat culorile si tu vorbele si ati reusit sa creati opere de arta...
Toma Aurora a spus…
Multumesc, Dorina!:*
Alina a spus…
mie imi plac culorile, cat mai puternice sa fie, dar trebuie sa recunosc ca sunt aproape terifiata de clovni:)))cand eram mica imi venea sa fug de ei si nu mi-a trecut nici pana acum.
Toma Aurora a spus…
Alina, multa lume se teme de clovni :)) Mie imi plac pentru ca sunt vesel colorati si niciodata nu ma gandesc la ce s-au putea ascunde dincolo de hainele lor multicolore.
Anda Zelenca a spus…
Peisajele de toamna ma inspira cel mai mult!:X